Beste, Na mijn zwangerschapuitkering aanvraag als zelfstandige kreeg ik de antwoord dat mijn zez uitkering wordt 70,10 eur bruto per dag exclusief 8% vakantie geld en de eerste betaling krijg ik rond 25 maart ( dat is mijn eeste zwangerschapverlof dag). Ik wil graag weten wat kan ik verwachten van mijn eerste betaling. Is de uitkering elke week betaald want ik al zelfstandige werk, of krijg ik 1 maand vooruit? En hoeveel kan ik netto verwachten ? ik ben ouder dan 23. Alvastr bedankt !
Beste corinageorgiana, Ik begrijp dat je graag meer wilt weten over de betaling van de ZEZ-uitkering. De ZEZ-uitkering wordt elke maand rond de 23e betaald. Je eerste betaling gaat over de periode 25 maart 2016 tot en met 31 maart 2016. De eerste betaling is dus nog niet een volledige maandbetaling. De volgende betaling vindt plaats rond 23 april en dit zal een betaling over de gehele maand april zijn. Ik kan je nu nog niet aangeven wat je uitkering netto gaat worden. Maar je kunt een specificatie van je uitkering vinden op www.uwv.nl/mijnuwv rond het betaalmoment. Actuele informatie over de betaling van de ZEZ vind je hier. Ik wens je een fijn verlof toe. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team
Bedankt voor uw snele reactie! Duidelijk! Ik was in de waar want soms zie ik voorbij komen dat als zelfstandige krijg je elke week een betaling.