Hoe zit het als je naar school gaat,druk in je opleiding en je word zwanger,en je hebt nog geen vaste baan gehad,hoe zit het dan als je van school gaat,waar heb je dan recht op? hoe kom je aan geld voor de kleine etc???
Als je recht hebt op Studiefinanciering en je gaat na je bevalling nog verder studeren dan bestaat er nog recht op een soort van aanvullende Stufi omdat je dan een kindje hebt. * Kinderbijslag; * Kindgebondenbudget (inkomensafhankelijk) * Zorgtoeslag * mogelijk huurtoeslag * Vraag eens na bij je gemeente of je evt recht hebt op Bijstand (is oa afhankelijk van je leeftijd enzo) en evt bijzondere bijstand Nou ja, en werken is ook een optie om je kindje te onderhouden. Als je werkt en je kindje naar de kinderopvang brengt of naar een gastouder, dan heb je ook nog weer recht op kinderopvangtoeslag.
Ben je alleen, of is er een man in de buurt? Woon je alleen? Qua opvang weet ik in ieder geval dat je via de gemeente recht hebt op kinderopvangtoeslag. Normaal is dat alleen voor werkenden. En in speciale gevallen krijg je ook nog een extra percentage (voor mij 1/6e deel zelfs)
Toevoeging: ik las in een ander draadje dat je ook een vriend hebt. Hij is dan ook mede-financieel-verantwoordelijk voor het onderhoud van je kindje.