hallo allemaal, even een vraag hier. Ik ben zelfstanig ondernemer en heb recht op een zez uitkering, nu weet ik dat UWV niet één van de snelste is en kan dan de uitkering pas 2 weken voor het ingaan van verlof aanvragen. Iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je het geld krijgt? Groetjes en bedankt, Selma
Hoi Selma, je kan al vanaf 28 weken de uitkering aanvragen hoor. Ze zijn inderdaad alleen niet heel snel met uitkeren. Mijn particuliere AOV heeft nu al uitgekeerd, van de ZEZ heb ik alleen nog maar een bericht dat ze er mee bezig zijn. Bij mijn vorige zwangerschap werd pas aan het eind van mijn verlof uitgekeerd. Ik hoop dat ze bij jou sneller zijn. Ik heb er bij deze zwangerschap rekening mee gehouden en gezorgd voor wat extra buffer. Succes! Groeten mamadaisy
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik las op de site van UWV dat je de uitkering pas 2 weken voordat je verlof ingaat mag aanvragen. Zou fijn zijn als we de uitkering al eerder mogen aanvragen, scheelt weer! Ja, een extra buffer daar zorgen ook wij wel voor. Groetjes Selma
Je moet de aanvraag UITERLIJK 2 weken van te voren op sturen, maar ze zijn zeker 8 weken bezig voordat je iets aan geld zou krijgen.Dus zou hem nu gewoon op sturen.. Aanvraag ZEZ uitkering voor zwangere zelfstandigen