Hoe zit het nou eigenlijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by sweetchocolate, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Beste UWV,

Momenteel ben ik 26 uur per week werkzaam. Echter gaat het financieel niet goed binnen het bedrijf en is het onbekend of mijn contract wel of niet verlengd gaat worden 31 december 2012. Gelukkig duurt dat nog een hele tijd.

Ik werk bij dit bedrijf sinds 16 juni 2011. Vanaf die tijd, tot maart 2012 heb ik daar 32 uur per week gewerkt. Per 1 maart 2012 werk ik daar 26 uur per week. Ik heb voordat ik in dienst kwam van 19-03-2011 tot 16-06-2011 in de WW gezeten dus. Ik had recht op 9 maanden WW destijds, waarvan 3 dus opgemaakt.

Stel, mijn contract wordt niet verlengd 31 december 2012. Op hoeveel maanden WW heb ik dan recht? Ben ik die over gehouden 6 maanden WW nu kwijt en krijg ik slechts de "basis uitkeringsmaanden"? Voordat ik de WW van 2011 in ging ben ik nooit eerder werkloos geweest.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sweetchocolate,

Je hebt na 16-6-2011 meer dan 26 weken gewerkt. Daarmee heb je een nieuw WW-recht opgebouwd. Zodra je werkloos wordt, berekent UWV een nieuwe WW-uitkering op basis van je arbeidsverleden.

Aangezien je voorheen 9 maanden WW kreeg, had je een arbeidsverleden van 9 jaren. Als je in 2013 werkloos wordt, is je arbeidsverleden uitgebreid met 2011 en 2012. Dat zijn 11 jaren, dus je zou een WW-uitkering voor maximaal 11 maanden krijgen.

Actuele informatie over de duur van de WW vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page