Goedemorgen. Ik had een vraag ik zit te dubben over bepaalde dingen. En heb een vraag over me verlof. Stel als ik bevallen ben en wil toch liever bij me kind blijven. En wil echt niet meer terug naar me werk en neem twee of drie weken na me bevalling ontslag. Heb ik dan nog recht op zwangerschap/bevallingsverlof krijg ik dan nog geld van het uwv of heb ik dan gewoon pech. En stel dat je dat krijgt is het evenveel als je salaris Groetjes Valerie
Weet iemand hier antwoord op of weet u het van de uwv kunt u mij een reactie erop geven groetjes valerie
Beste Valerie, Je houdt recht op 16 weken betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof als je dienstverband eindigt tijdens het verlof. Het maakt daarbij niet uit of je zelf ontslag neemt. Het verlof is 100% van het loon dat je gemiddeld verdiende in de twaalf maanden tot de voorlaatste maand voor het verlof. Na het verlof heb je geen recht op WW. Als je zelf ontslag neemt, ben je verwijtbaar werkloos. Je had immers nog werk kunnen hebben. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare