Goedemiddag, Ik heb een Wajong uitkering en ik ben op dit moment 6 weken zwanger van ons tweede kindje. Uitgerekende datum is Augustus 2015. Bij mijn vorige zwangerschap hoefde ik niets vooraf aan te geven en moest ik alleen berichtje sturen toen mijn dochtertje (Maart 2013) werd geboren. Hoe werkt dit met de participatiewet? Moet ik mijn zwangerschap nu wel vooraf aangeven? Of wederom een berichtje doen wanneer het kindje is geboren? Graag hoor ik van u. Met vriendelijke groeten.
Beste iNikkens, Mijn excuses voor de late reactie, maar ik vergeet je niet zo vlak voor het weekend hoor! De komst van de Participatiewet brengt geen veranderingen mee in je informatieplicht. Je mag als je bevallen bent van je tweede kindje een wijziging in je leefsituatie doorgeven. Actuele informatie over het doorgeven van wijzigingen vind je hier . Onder het kopje: Mijn plichten met nieuwe Wajong; Geef wijzigingen door. Ik wens je een fijne zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Mariël, Haha, ik begrijp het. Het was m'n onzekerheid die wat impulsief reageert. Prima, dan geef ik het na m'n bevalling gewoon weer netjes door aan jullie. Ik heb de oude Wajong, maar dat zal niet veel schelen op een paar plichten na. Bedankt voor de reactie. Met vriendelijke groeten.