Werkeloosheidwet op jaaropgaaf ipv WAZO?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Vlinder1985, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Goedemiddag,

Ik heb mijn jaaropgaven ontvangen.
    Ik zat vanaf 25 augustus in de ziektewet, dus ik heb een jaaropgaaf van ziektewet ontvangen. En vanaf 1 november krijg ik een wazo uitkering. Nu staat er op mijn jaaropgaaf: werkeloosheidswet ipv wazo. Dit heeft nooit op mijn betaalspecificaties gestaan, dus klopt dit wel?

Mijn contract liep op 1 oktober af en is niet verlengd door werkgever, maar ik heb nog helemaal geen ww ontvangen.

Bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Vlinder,

De WAZO valt onder de Ziektewet en staat dus op de jaaropgaaf van de Ziektewet vermeld. Tenzij je de uitkering via je werkgever betaald kreeg. In dat geval is er geen jaaropgaaf van UWV.

Als ik het goed begrijp, heb je in 2014 alleen een Ziektewet en zwangerschapsuitkering gehad? Of zou het kunnen dat je vóór je in de Ziektewet zat een WW-uitkering of faillissementsuitkering hebt ontvangen? Een faillissementsuitkering komt op de jaaropgaaf namelijk ook onder de noemer WW te staan.

Ik kan via internet geen dossiers inzien dus kan niet nakijken waarom je een jaaropgaaf van de WW hebt ontvangen. Als je echt geen WW of faillissementsuitkering hebt ontvangen in 2014, dan kun je het beste bellen met UWV Telefoon op 0900-9294. Dan kunnen we voor je nakijken waarom je die jaaropgaaf ontvangen hebt. Wil je dat ik het voor je nakijk? Stuur dan een privébericht met daarin je telefoonnummer. Dan bel ik je om het voor je na te kijken.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina