Hallo UWV, Mijn ww uitkering zou lopen tot november. Nu ben ik na mijn zwangerschap in de ziektewet beland ivm bevalling en ontvang zw. Hoe gaat het nu met de einddatum ww? Schuift deze einddatum op omdat ik ze ontvang? En wat gebeurt er als ik nog ziek ben maar ik geen recht heb op ww?
Hallo Sammie, Wat vervelend voor je dat je na je zwangerschap ziek bent geworden. Je wilt echter weten hoe het nu met de duur van de WW zit. Ik begrijp uit je verhaal dat je momenteel een ziektewetuitkering ontvangt. Zodra je beter bent en je vraagt WW aan, dan verlengen wij de duur van de WW met de periode dat je in de ziektewet zat. Zolang je ziek bent, moet ik er vanuit gaan dat je een ziektewetuitkering ontvangt. Het recht op een WW-uitkering blijft dan voor je bewaard. Met vriendelijke groet, Erik UWV Webcareteam
Dank je wel voor het antwoord. Bedoel je dat als ik bijv 2 maanden ziek ben geweest, en ik ben in november weer beter ben, er nog 2 maanden ww staan? En de periode van ww dan dus wordt verlengd?
Hallo Sammie, Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Om in te gaan op je vraag. Als je twee maanden in de ziektewet hebt gezeten, en dus geen WW hebt ontvangen, dan verschuiven wij de einddatum van de WW met twee maanden. Je hebt immers geen gebruik gemaakt van de WW. Veel beterschap gewenst. Met vriendelijke groet, Erik UWV Webcareteam