ZEZ uitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LHV, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    bevestiging kreeg ik ook direct maar der stond wel mooi in dat je 2 tot 8 weken NA ingang verlof uitsluitsel krijgt.
    beetje sneaky zin in die brief
     
  2. LHV

    LHV Lid

    22 jun 2020
    35
    11
    8
    Vrouw
    Vind dat ook echt zo slecht... dat je zo laat pas te horen krijgt of en hoeveel je krijgt!
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk die bevestiging niet eens gelezen haha. Zo veel geld is het ook weer niet, de paar maanden kan in overbruggen tot ik die wel krijgt..
     
  4. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag een eerste uitbetaling van een week gehad. Maar, echt veeeel te weinig. Dus ik ben benieuwd want ik heb ook nog geen officieel bericht gekregen van uwv. Zodra ik die heb, zal ik eens zien wat voor stappen ik moet gaan nemen. Het is gewoon meer dan de helft van mijn normale salaris, én minder dan minimumloon.
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ik krijg wekelijks 381 das de maximale uitkering.
     
  6. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Heel bijzonder. Ik krijg wekelijks 200, dus dat ga ik niet accepteren.
     
  7. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Heb je 2019 het hele jaar als ZZP-er gewerkt?

    Ik had bij mijn oudste ook minder ZEZ, was in april 2013 als ZZP-er begonnen en kreeg in 2014 ook minder ZEZ. Had wel ruim 1225 uur gewerkt in 2013, maar heb het toen niet verder uitgezocht.
     
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Vanaf 1 januari 2017 als zzp begonnen. Toen zwanger geworden en geen uitkering gekregen, bezwaar gemaakt en rechtszaken etc en 2 jaar later alsnog volledige uitkering gehad. Dus het is een beetje krom. Ik heb nu ook nog geen brief of bericht gehad met daarin de berekening dus ik wacht het nog even af!
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik lees nu staat iets van: mocht je na bevalling eerder beginnen mer werken dan blijf je zez aanhouden.
    Wie weet of het klopt? Ik heb beroep die Ik dus gelijk na de bevallig wil oppakken dat betekent Dat ik binnen een maand na de keizersnede wil factureren. Of niet maar door mijn beroep is makkelijk op te zoeken bewijs dat ik al na de zwangerschap aan het werk was..

    Kan dat? Ik weet nog dat 8 jaar terug heb ik dat gevraagd aan accountant en die zei dat ik minimaal 10wk niet mag factureren.
     
  10. Gerjanne2

    Gerjanne2 Nieuw lid

    25 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dag dames, ik zal vanaf volgende week een zez uitkering ontvangen. Ik heb helaas alleen de bevestiging nog gehad. Wie weet hoeveel je netto gaat ontvangen als je de loonheffingskorting op ja hebt gezet? En hoeveel ontvang je netto aan vakantiegeld?
    Alvast bedankt. Gr Gerjanne
     
  11. Gerjanne2

    Gerjanne2 Nieuw lid

    25 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw

    Dag korenbloem. Hoeveel ontvang je dan nog netto aan vakantiegeld? 381 is best netjes per week overigens!!
     
  12. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Deze week komt de laatste ZEZ, vakantiegeld weet ik dus nog niet, zal ik (volgende week?) laten weten.
     
    LHV vindt dit leuk.
  13. Gerjanne2

    Gerjanne2 Nieuw lid

    25 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ok, dan zit het er alweer op. Ja heel graag ik ben benieuwd. Dankjewel! Fijne dagen gr Gerjanne
     
  14. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik dacht, laat ik het nog eens nakijken; zie ik dit op de site van het uwv staan:

    Ziektewet- of WAZO-uitkering

    Heeft u een Ziektewet-uitkering of een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO)? Dan is uw uitkering al inclusief vakantiegeld. U krijgt dus geen apart bedrag in mei.

    En op een ander deel van de site:
    Hoe hoog is mijn ZEZ-uitkering?

    Wij berekenen de ZEZ-uitkering op basis van de inkomsten die u vorig jaar had. Houd er rekening mee dat de uitkering nooit hoger is dan het wettelijk bruto minimum(jeugd)loon. Uw ZEZ uitkering is inclusief 8% vakantiegeld. U ontvangt dus geen aparte betaling in mei.


    Bij de andere 3 kwam het vakantiegeld achteraf (of een deel al in mei), waardoor ik er vanuit was gegaan dat dat nu ook zo was. Ik vind de site nu wel duidelijker en overzichtelijker dan toen ik de ZEZ aanvroeg, dat scheelt natuurlijk wel. En verder heb ik er (door de eerdere ervaringen) ook niet goed naar gekeken.
    Dus sorry dames voor mijn foute info.
     

Deel Deze Pagina