Contract niet verlengd en twijfels wat nu te doen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door DMEtje, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DMEtje

    DMEtje Lid

    27 sep 2020
    10
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Laatst heb ik hier een topic geopend over 'weg pesten tijdens zwangerschap'. Nu is het hoge woord er dus uit en word mijn contract (zoals wel verwacht) niet verlengd.

    Echter is mijn baas bijna 2 weken te laat met de aanzegging en geeft ze als reden corona en onzekerheid op. Ook vertelde ze dat zij echt nu en in januari (dan zou ik met verlof gaan) mensen nodig heeft en ik dan weg val.

    Ze heeft ondertussen wel 4 andere mensen aangenomen dus dit lijkt me een beetje vreemd... wat ik nog bijzonderder vond was dat ze mij vroeg of als ik na mijn verlof graag terug wilde komen werken ik dan contact met haar op wilde nemen zodat we over uurtjes konden praten... dit allemaal terwijl er hiervoor zoveel 'mis' ging ineens sinds ik zwanger bleek te zijn.

    Allermooiste is nog dat ze het niet wil vermelden in de nieuwsbrief naar ouders (werk op een kdv) en alleen wil beschrijven dat ik met verlof ga en dus niets over dat ik niet meer terug kom ...

    Wat zouden jullie in mijn geval doen? Vind het erg dubbel, moet in totaal nog maar 7 halve dagjes werken maar kan er eigk de motivatie niet voor opbrengen nu....
     
  2. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    ben je lid van de bond? Dan die even bellen. En ik zou me ziek melden. Wat een zielige werkgever zeg!
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zou de eer aan mijzelf houden en het voor mezelf goed afsluiten met de laatste diensten, ook vooral met de kinderen en je directe collegaas een leuke laatste dienst.
     
    DMEtje en Sado vinden dit leuk.
  4. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    En daarmee houd je precies het hele probleem van zwangerschapsdiscriminatie in stand.

    Ik zou melding maken van zwangerschapsdiscriminatie bij het college voor de rechten van de mens. En ik zou eisen dat ze wel vermeld dat je contract niet is verlengd en zeker niet ingaan op het aanbod. Ook zou ik navragen wat nou precies de reden is waarom ze nu niet kan verlengen maar je wel na je verlof kunt terugkomen. Geld kan de reden niet zijn want het UWV betaalt jouw zwangerschapsuitkering.
     
    Mammavantwee, Julia1987 en Linnidee vinden dit leuk.
  5. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik zou een klacht indienen bij het college van de rechten voor de mens. Dit is gewoon zwangerschapsdiscriminatie. Alle bewijzen die je heb zou ik verzamelen. Als je je echt beroerd voelt door de situatie en niet in staat bent om te werken zou ik je zelf ziek melden.

    Ben je wel in staat om te werken zou ik die paar diensten nog doen. Maar niet akkoord gaan met wat zij in de nieuwsbrief zetten. Zou eisen dat ze gewoon de waarheid in de nieuwsbrief zetten, dat je contract niet is verlengd en je waarschijnlijk niet terugkeert.
     
    Julia1987 en Linnidee vinden dit leuk.
  6. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Precies dit!
     
  7. Julia1987

    Julia1987 Lid

    14 nov 2020
    40
    29
    18
    Vrouw

Deel Deze Pagina