Hoi had een vraagje, Ben op het moment ziek door zwangerschap, heel vaak overgeven en misselijk zijn tot aan uitdroging, HG. Nu kan ik met een familielid mee naar het buitenland waar ik verzorgd kan worden en waar voor mn kinderen gezorgd kan worden. Iedereen in NL is al vertrokken en redt het niet alleen. In het buitenland kan ik ook terecht bij artsen en ziekenhuizen. Heb alleen voor midden augustus nu een afspraak staan bij de verzekeringsarts. Heb geen werkgever. Mag ik op 'vakantie' tijdens ziekte of moet ik thuis blijven? En kan die afspraak verzet worden?
[FONT="]Beste Zorgeloosje,[/FONT] [FONT="]Wat rot dat je vanwege je zwangerschap zulke problemen hebt met je gezondheid.[/FONT] [FONT="]Het is mogelijk om met vakantie te gaan tijdens je Ziektewet-uitkering.[/FONT] [FONT="]Je moet wel minimaal 2 weken van te voren de periode en je vakantieadres aan UWV doorgeven.[/FONT] [FONT="]Je kunt daarvoor dit wijzigingsformulier gebruiken.[/FONT] [FONT="]Levert het melden van twee weken van te voren problemen op en wil je eerder gaan?[/FONT] [FONT="]Neem dan contact op met UWV, 0900-9294 voor overleg.[/FONT] [FONT="]Ik wens je heel veel sterkte.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]