Hallo, ik heb vandaag al mijn bevestiging gekregen dat ik een ZEZ-uitkering krijg. Super zo snel! Hierop staat een bedrag wat ik per dag bruto krijg. Per maand krijg ik dan dit bedrag x 22,75 (aantal dagen)? En hoeveel loonbelasting wordt hierbij ingehouden? Met andere woorden, op hoeveel zou ik netto uitkomen per maand?
Beste Sitalita, Je hebt de beslissing ontvangen op je ZEZ-aanvraag en wil nu graag weten hoeveel je netto gaat ontvangen. Het dagloon dat in je beslissing staat ontvang je voor 21,75 dagen per maand. De betaling vindt altijd plaats op de 23e van de maand. Ik kan het netto bedrag pas achterhalen als de eerste betaling is aangeboden. Om de netto uitkering zelf vast te berekenen kun je op het internet wel een rekentool vinden. Belangrijk is dat je bij het gebruik van welke tool dan ook aangeeft dat de groene tabel wordt toegepast. Daarnaast wordt van de totale bruto uitkering voor het inhouden van de loonbelasting 8% vakantiegeld gereserveerd. Je ontvangt dit na afloop van de uitkering. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare