zelf aanvragen van ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MomQ 2 be, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb onlangs ontslag gekregen (per 4 juni 2014), omdat mijn 0 uren contract niet is verlengt.
    Ik heb mij, na het ontslag, zelf ziek gemeld bij het UWV , daar ik momenteel last heb van een aantal zwangerschaps-gerelateerde klachten. Mijn eerste vraag is ; dit is toch juist? ik heb immers geen werkgever meer die dat voor me gaat doen?!

Ik heb intussen al meerdere keren gebeld met het UWV omdat ik dan weer verkeerd geinformeerd wordt, en er vervolgens tot 2 keer aan toe fouten worden gemaakt met data die niet kloppen. Vervolgens wordt ik zelf gebeld door het UWV met een vragenlijst over de aard van de klachten en per wanneer ik uit dienst ben. Nu ook weer bij de derde brief waarin staat dat ik per 31mei ziek ben gemeld en dat er verder contact zal worden gezocht door een uwv re-integratiemedewerker ...maar 31 mei is mijn laatste werkdag geweest niet zozeer me ziektemelding dag.
    Ik vraag me af of ik dit alweer moet gaan aangeven of dat ik het maar af moet gaan wachten nu?..
    Heb ook gehoord dat in het geval van deze datum (31mei) m'n inmiddels ex-werkgver mij had moeten ziekmelden (omdat het contact tot 4 juni liep) en anders een boete kan verwachten.
    En dit terwijl ik mezelf ziek heb gemeld NADAT m'n 'ontslag' heb gekregen'... dus vanaf 4 juni.
    Ondertussen kan blijkbaar niemand mij 'telefonisch' correct helpen en invullen wat juist is.
    Wil verder ook weten of het mogelijk is om 'persoonlijk, dus niet digitaal of telefonisch, contact te hebben met UWV of dat in dit geval mag/kan eisen.

Alvast bedankt voor u antwoordt,
    mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MomQ 2 be,

Je hebt zelf een ziekmelding bij UWV gedaan na het einde van je contract. Je geeft aan dat er een aantal dingen met deze aanvraag niet lopen zoals het volgens jou zou moeten.

Het is voor mij niet mogelijk zonder inzage in je gegevens hier op te reageren. Ik kan deze dingen voor je nazien en eventueel een correctie opvragen als je dat wilt. Dit contact zal dan wel (weer) telefonisch plaatsvinden.

Het persoonlijke contact dat je graag wilt zal plaatsvinden als je wordt uitgenodigd bij de verzekeringsarts. Hij/zij bespreekt ook met jou wat je eerste ziektedag echt is en zorgt dat dit indien nodig wordt aangepast.

Wil je dat ik contact met je opneem? Stuur dan even je telefoonnummer in een privébericht.

Actuele informatie over de procedure na ontvangst van je ziekmelding vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Inmiddels heb ik reeds contact gehad en er wordt aan gewerkt, en ik ga er van uit dat het nu geregeld wordt.
    Hartelijk dank voor je antwoordt en aangeboden hulp.
    Mvg

Deel Deze Pagina