Hallo, Op dit moment zit ik voor 100 % in de ziektewet. Ik had hiervoor een ww uitkering voor 40 uur. Als het straks weer iets beter gaat maar ik kan nog niet 40 uur werken is het dan een mogelijkheid om bv 32 uur te werken en de overige 8 uur in de ziektewet te blijven totdat ik volledig ben hersteld? Mvg
Beste Ikzelf, Ja, het is mogelijk om gedeeltelijk te werken. Het loon dat je hiermee verdient, wordt door UWV verrekend met je ziektewet-uitkering. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dank voor de reactie maar geldt dit ook voor de overige 8 uur wanneer je bv 32 uur gaat werken of ligt dit te laag? Mvg
Beste Ikzelf, Zolang je nog in de ziektwet zit, worden je inkomsten verrekend met je uitkering. Het maakt daarbij niet uit hoeveel uren je werkt, de Ziektewet-uitkering kort je inkomsten. Iets anders is het als je wel weer volledig kunt werken, maar geen (fulltime) werk hebt. Dan stopt je ziektewet-uitkering. Je kunt dan je WW-uitkering laten voortzetten. Voor de WW geldt wél een minimum aantal uren. Je moet minstens vijf uur per week werkloos zijn, om een WW-uitkering te kunnen krijgen. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Robert, Ik begrijp het, echter is het laatste helaas niet aan de orde. Stel ik krijg nu 2000,- bruto aan zw binnen per maand obv 40 uur. Ik ga voor 20 uur aan het werk en de overige 20 uur blijf ik in de ziektewet. De 20 uur dat ik werk verdien ik 800, per maand. Hoe wordt dan de overige 20 uren berekend? Wordt dit aangevuld tot aan 2000,- bruto per maand? Of geldt hiervoor gewoon het dagloon dat berekend was waarvoor je miss op een totaal uit gaat komen van 1800,- bruto per maand? Begrijp je het nog!? haha Mvg
Beste Ikzelf, Je geeft aan een Ziektewet-uitkering te ontvangen van 100%. Gezien je verhaal ga ik er vanuit dat je dit geld rechtstreeks van UWV ontvangt. UWV betaalt dit dan wekelijks aan jou uit. Ga je aan het werk tijdens jouw Ziektewet-uitkering? Dan geef je dit door met het wijzigingsformulier van de Ziektewet. Daarnaast adviseer ik je een kopie mee te sturen van je arbeidsovereenkomst. Vervolgens bel je iedere vrijdag UWV (0900-9294) om je gewerkte uren door te geven. UWV Webcare is niet bevoegd deze berekening uit te voeren. Jouw verdiensten worden wekelijks verrekend met je Ziektewet-uitkering. UWV kan nooit meer uitbetalen per dag dan 100% van je dagloon. Je zal dus als je gedeeltelijk werkt naast je Ziektewet-uitkering aangevuld krijgen tot deze 100%. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare