Hoi, Gister op controle geweest, heb (maar) 2cm ontsluiting en als de baby zich van het weekend niet vanzelf aandient dan word ik maandag ingeleid, m'n vliezen worden dan gebroken. Wie heeft dit ook gehad, was de bevalling pijnlijk en hoe lang duurde het voordat de baby er was? Kortom hoe was jou inleiding?
Ik zou het niemand aanraden, maar als het niet anders kan... Ik kreeg na 35 uur ontsluitingsweeën ook een infuus met weeënopwekkers en na een uurtje waarin de weeën steeds sterker werden en frequenter kwamen ging ik ineens in tien minuten van 4 naar 10 cm ontstluiting. een weeënstorm dus. Ik hoop dat je dat bespaard blijft, en dat het uit zichzelf gebeurt. (nu is het niet zo dat je ALTIJD een weeënstorm krijgt bij inleiden hoor, maar je hebt wel een verhoogde kans.) Succes!
1e bevalling: ging in 6 uur. Toen ben ik ingeleid omdat de vliezen 48+ uur gebroken waren 2e bevalling: 6 uur weeën en 2 min persen. Ingeleid ivm zwangerschapsduur en de grootte van de baby. ik vond het prima te doen en was eigenlijk opgelucht dat het de 2e keer weer zo zou gaan, ipv spontaan
Als ze de vliezen gaan breken zullen de weeen misschien zelf op gang komen en is het niet anders als een natuurlijke bevalling. Als je ene infuus krijgt met weeopwekkers is de kans groot dat het een pittige bevalling wordt maar dat hoeft natuurlijk niet kijk maar naar marloes. Ikzelf zou bij de eerste ingeleid worden i.v.m. hoge bloeddruk. Op een vrijdag gestript en een afspraak gemaakt voor de maandag. Maandagmorgen werd ik heel vroeg wakker met een hele zere buik, de weeen waren spontaan begonnen. De gynecoloog vertelde mij later dat een inleiding vaker over het weekend heen getilt wordt en dan in heel veel gevallen de bevalling daardoor spontaan begint omdat je je gedcahten op d emaandag hebt gezet. Heel veel succes de komende dagen en anders voor maandag!!
1e keer inleiden Belle had in vruchtwater gepoept om 9 uur aan het infuus kreeg weeenstorm dus ruggeprik om 23:55 is Belle geboren door de ruggeprik weinig pijn gehad 2e keer inleiden ik was 42 weken zwanger en had 3cm ontsluiting eerst vliezen doorbreken om half 8 aan het infuus er gebeurde niks elke keer werd het infuus een stapje hoger gezet om 17:30 had ik nog steeds 3 cm gyn zei nog 1 stap hoger toen kreeg ik een weeenstorm dat was zeker pijnlijk maar had gelukkig om 19:00 10cm en kon alleen maar persen kreeg een knip en Romy is 19:08 geboren dus dat was ook goed vol te houden omdat het pijnlijke gedeelte maar 1 uur duurde
ik ben ook ingeleidt en vond het niet zo'n prettige ervaring! Bij mij ging het dus ook veel te snel. Half 9 ging het infuus erin en 1 uur is Sam geboren. erg snel dus voor de eerste! ik had ook enorme weeen storm. zat nog geen minuut tussen en kwamen soms 2/3 non stop achter elkaar, ik was kapot!! Maar ik las ergens in een boed dat ze dat ding dus ook gewoon stop kunnen zetten als je lichaam het zelf overneemt. ik ben dus nogal pissig dat het zo enorm vermoeiend en pijnlijk is geweest, ik lag het uit te krijsen af en toe, had niet eens tijd om op adem te komen. Volgens mij willen ze gewoon snel die bevalling doen zodat de kamer weer vrij is voor de volgende, zo heb ik het athans ervaren. de Gyn die mijn vliezen door kwam prikken zei ook amper wat, stelde zich niet eens voor, kroop zo lekker tussen mn benen, norse vent. Volgende keer hoop ik echt dat het me bespaard kan blijven want ik doe het liever op eigen kracht en dan maar iets langer )
Hoi! Ik ben ook ingeleid. Ik heb op zaterdagochtend om kwart over 11 een infuus met wee-opwekkers gekregen en daarna werden mijn vliezen gebroken. Bij mij ging het absoluut niet snel, het schijnt dat het ene lichaam het sneller overneemt dan het andere. Toen ze het infuus erin deden had ik 1cm ontsluiting. 's avonds om 9 uur had ik na een weeenstorm maar 3 cm. Ik heb een ruggenprik aangeboden gekregen en heb die ook gehad. HEERLIJK! Na 3 uur had ik 10 cm. Ik moest nog wel wachten met persen tot de ruggenprik was uitgewerkt (duurde zo'n 2,5 uur ) want dit ik voelde geen persdrang door de ruggenprik. Om 3.10 in de nacht van zaterdag op zondag is mn meisje geboren. De beavlling heeft dus zo'n 17 uur geduurd. Ik heb geen idee gehad van tijd en in mijn beleving heeft het korter geduurd. Ik zou het ook zo nog een keer doen. Maar ja iedereen is anders! Succes!
pffff.. ben benieuwd of het bij mij zo ver zal komen. Dinsdag a.s uitgeteld en nog geen voortekenenen van een bevalling.. We'll see!
Het voordeel van een inleiding is dat je in het ziekenhuis start en dus helemaal vanaf het begin al daar bent waar je ook gaat bevallen! Ik heb ook een inleiding gehad inclusief weeenstorm. De tip die ik je geef is dat mocht je een weeenstorm krijgen (en zoals de verhalen hier te lezen zijn hoeft dat dus helemaal niet zo te gebeuren) vraag dan gewoon op tijd om pijnstilling! Je bent niet voor niets in het ziekenhuis... Mijn ervaring is namelijk ook dat ze het liever iets sneller laten verlopen ivm de tijd dan dat ze kijken naar hoe jij erop reageert.
hier ook ingeleid. begon om 09.00 uur en om 16.03 is mn zoontje geboren. ik heb geen goede ervaringen met inleiden. Zat nauwelijks of geen tijd tussen de weeen en uiteindelijk vacuumverlossing gehad. weeen waren echt niet op te vangen ongelofelijk pijnlijk. nu is het wel zo dat ik niet echt een standaard bevalling heb gehad (zeer lange nasleep) en heb ook maar 1 bevalling gehad. was wel erg blij met alle medische hulp. vraag om pijnstilling op tijd!