Z'huis laat follikels al springen bij 14 mm...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinderr, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat ik lees is dat jij pas in je tweede spuitronde zit en dat jij PCOS hebt. Die combi, Als je mij advies vraagt... ,,IS ECHT DOE HET NIET!!''

Het verradelijke kan juist zijn dat ze allemaal ineens als een malle gaan groeien.

2. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Of het verstandig is, weet ik niet, maar mijn arts zegt dat als je maar een keer meer of minder spuit, dit zo go als geen effect op het groeien heeft. Dit omdat de hormonen langer de tijd nodig hebben om door je lichaam opgenomen te worden. Tenminste, met de fostimon van mij is dit zo.
    Dat is ook de reden waarom je een keer per dag spuit. Hormonen die je spuit kunnen tot drie dagen werkzaam zijn. Een enkele keer meer of minder spuiten heeft dus zo goed als geen invloed op het groeien.

Of het verstandig is.... Zelf zou ik niet met hormonen gaan zitten klooien, maar goed...

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Oke, dan spuit ik gewoon 125. dan maar duimen draaien dat het toch gaat lukken dan!!!:)

4. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp

Succes!

Denk wel, dit is ieder zijn mening/ervaring. Vraag je er tien mensen om, krijg je tien keer een andere ervaring of mening, haha!

Als je twijfelt bij deze dosis, zou ik dat goed met je arts bespreken. Niet alleen de behandeling, maar ook jouw gevoel moet goed zitten! Al is het voor je eigen rust...;)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Thx meiden voor jullie reacties en het helpen meedenken!!

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Meiden, dit geloof je nooit..... Ik heb de verkeerde pen gepakt.:$ Een pen waar niet meer zoveel in zat. Ik heb er twee in een trommeltje zitten, plus de pen met Ovitrelle. Door alle toestanden van het meer spuiten, heb ik niet nagedacht bij de pen. Er zat niet veel meer in, maar weet niet precies hoeveel! Ik heb de pen helemaal leeg gespoten, maar of het genoeg was weet ik niet! :(. arhg dit! Ik heb vervolgens de andere pen gepakt en er maar 12,5 bij gespoten. Mocht ik toch alles hebben gespoten, dan zit ik nu alsnog op 137,5 eenheden. Maar ja, het kan net zo goed de helft zijn... STOM STOM STOM!!!!

Ik heb besloten om nu toch maar morgen te bellen. Ik leg dit verhaal voor en leg het bij haar neer wat we hier mee moeten. En vraag toch maar eventueel om een extra fm.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd maartje daar heb je gelijk in, met pco weet je idd niet hoe het uitloopt.
    Ik heb dat zelf ook gedaan (extra gespoten) 2 ronde's ging het goed en de derde keer had ik niks extra's gespoten, maar reageerde mijn eierstokken al op een lage dosis gonal. Overstimulatie 36 Follikels. Ronde werd meteen afgeblazen.

Ik weet niet wie het zei, ben even je naam kwijt,
    Zo gauw als je in de mmm beland spreek je niet meer over een cyclus hoor, dat ze bij jou op cd 18 al de ronde hebben afgebroken,was waarschijnlijk niet eens nodig geweest, ik heb zelfs gespoten tot cd 53, en toen pas de pregnyl.
    Met de ivf was helemaal erg in juni begonnen met spuiten en in september pas de punctie.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ts hoeveel klikjes gaf de pen

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij ons zeggen ze ook dat je heel lang kan doen over een cyclus. Ik spuit nu ook al ruim 21 dagen. Maar hoeveel klikjes ie gaf weet ik niet. Ik let daar nooit op

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Hmm mijn advies gewoon morgen bellen en benoemen dat de situatie je jiet lekker zit. Extra fm om te kijken of je follikel al groeit. Vind het ook raar al met 13/14 mm. Bij mij doen ze dat niet. Mbt lang spuiten mijn vorige ronde was 40 dagen spuiten.

@babyhope en vlinderr lange tijd niet gesproken na zw bijna niet actief geweest. Leuk te lezen dat een aantal van het clubje met de tweede beeb bezig zijn.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik kreeg deze ronde te horen dat eitjes niet reageren op Ovitrelle/Pregnyl als ze onder de 17 mm zijn.
    Lastig dat ze overal weer wat anders zeggen.
    Maar 14 mm heb ik nog nooit gehoord iig!
    Succes morgen met bellen.

12. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp

Dat was ik. De reden dat ze die iui hebben afgebroken is dat mijn follikels bijna niet meer groeiden en de huidige grootte niet voldoende was om een goede iui te doen.
    Daarbij stop ik zelf ook liever als er bijna geen vooruitgang is, dan maar doorgaan en doorgaan zonder te weten wanneer en of je follikels nog groot genoeg worden.

Bij mij was er nog wel sprake van een cyclus, omdat ik de fostimon ter ondersteuning kreeg en mijn lijf dus eigenlijk bepaalde wanneer ik mijn eisprong ed had. Ik had dan ook een erg lage dosis fostimon. Puur om alles optimaal te maken, maar niet in de eerste plaats om follikels te laten groeien.

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja leuk leuk! ''oude bekenden'' :). Dreamwish ook kriebels voor een tweede?? Ik ben ook heel lang niet actief geweest, sinds kort eigenlijk weer.

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vraag me nu af waar ik naartoe moet bellen, aangezien het geen kantoordag is. Moet dat via de HA post? of ziekenhuis receptie? ;)

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vind het ook vreemd hoor! :) ik zal m'n best doen met bellen. ;)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou bellen met de HAP en je probleem uitleggen. Zij zullen je wel verder kunnen helpen. Daarna zou je eventueel nog via de eerste hulp kunnen gaan?

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Ja ook hier weer de kriebels. Erg spannend zit nu weer op het wachtbankje.
    Inmiddels al gebeld of niet. Hier is de poli in het weekend open en hebben ze een speciale fertifoon. Erg gemakkelijk.

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb gebeld naar de algemene receptie, vandaaruit doorverbonden met afdeling gynaecologie. heb het probleem voorgelegd rondom het te veel of te weinig spuiten, maar volgens de gyn kon het geen kwaad. Ik hoefde niet te komen. Ik laat de iui dinsdag wel doorgaan en zal vanavond de ovitrelle wel zetten. Mocht ik niet zwanger zijn en niet ongi worden, dan weet ik dus genoeg! En een vraagje, kan een onrijpe follikel ook springen?

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ow spannend! Hopen op een snelle posi test! Duim duim duim.. Is dit je eerste ronde?

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, niet natuurlijk iig ... misschien als het gedwongen wordt, maar of er een goed eitje uitkomt is dan de vraag ..

Succes ... ;) Ik zal voor je duimen

Deel Deze Pagina