Twijfel over doorgaan Clomid, wie kan mij helpen???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door colo, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Lieve meiden,

Helaas na de 3e ronde clomid (50mg) weer niet zwanger :( ben vanmorgen in alle hevigheid ongi geworden.
    Nu had ik voor mezelf al besloten met clomid te stoppen vanwege de vele bijwerkingen die ik er van krijg. Er staat al een afspraak gepland bij de fert.arts om te bespreken hoe we nu verder gaan.
    Maar nu komt het: ik twijfel of ik het nog 1 kans moet geven.
    Ik heb hoogstwaarschijnlijk mijn ei op dag 19 gehad deze ronde en we hebben 2 dagen ervoor en 1 dag erna geklust dus dan zou je toch zeggen dat dat genoeg moet zijn.
    Ik heb al een hystero en een hsg gehad en beide zijn prima.
    Ik begrijp (net als vele van jullie) niet waarom het niet lukt.
    Ik eet vrij gezond, rook niet, drink niet en beweeg voldoende, ook heb ik een bmi van 23 dus met mijn gewicht is niks aan de hand...
    Het zaad van mijn man is ook 2 keer getest en dat is ook in orde.

Misschien moet ik er nu na bijna 2 jaar proberen maar de brei aan gaan geven, wij willen beide niet het ivf of iui traject in dus misschien moet ik nu toch maar tijdelijk een time-out inlassen ...ik weet het even niet meer, iemand een tip??? :(

2. Tja.. Als je je bedenkt dat mensen die het zónder medische hulp moeten doen gemiddeld een jaar bezig zijn voor ze zwanger zijn, denk ik niet dat je na 3 maanden Clomid de hoop meteen al op moet geven.. Je hebt nog zoveel mogelijkheden (tenzij je die van tevoren al uitsluit natuurlijk), als je kinderwens groot genoeg is, dan ga je ervoor, toch?

3. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet zelf aanvoelen wat je wil. Als je het even niet wil, lijkt het me best om er even ook niet mee bezig te zijn.

In ieder geval... :
    Clomid kan tot 6 à 7 keer gebruikt worden. En, er zijn zoveel succes verhalen.
    En, er zijn nog zoveel mogelijkheden na clomid (zoals Puregon), zonder dat je noodzakelijk naar IUI, IVF of ICSI moet.
    Overgaan naar spuiten kan in ieder geval een oplossing zijn: die bijwerkingen zijn stukken minder!

Ik heb 8x clomid genomen, en, niet altijd van harte. Al die bijwerkingen...
    Maar toen ik het nieuws kreeg dat 't niet meer werkte bij me, was ik helemaal van de kaart. 1 van onze mogelijkheden op een wondertje werd afgesloten. Voelde als een deur die definitief dichtgetrokken werd. Onbeschrijfelijk wat ik toen voelde....
    Had zo uitgekeken naar mogen overgaan op spuiten; nu ik moest wilde ik ineens niets liever meer als die clomid...

Maar, 't heeft geholpen; eind februari verwachten we dat kleine wondertje.
    En, meteen het moment dat ik hoorde dat het ons gelukt was, viel alles mbt de behandelingen van me af. 't Is de moeite geweest; hebben ons doel bereikt.

't Is aan jou om te beslissen wat je wil.
    En, 2 jaar is echt al een hele tijd.
    Misschien dat een tijdelijke stop je goed gaat doen.

Hou je goed!
    Liefs

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Heb je voor clomid wel eisprongen gehad? Want anders moet je dit pas zien als poging 3 en het percentage dat ik 3 pogingen zwanger wordt is niet heel groot.
    De bijwerkingen zou ik wel bespreken. Ik heb er ook veel last van en je hoort er veel die blij zijn dat ze zijn gaan spuiten. Ik houd het voorlopig nog wel vol, maar als het bij mij nog erger wordt, ga ik het ook aankaarten. Ik had gelukkig 2 weken na de start geen klachten meer.

Deel Deze Pagina