schoenendrama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marloesss, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Hoi,

Ons dochtertje loopt nu anderhalve maand dus ik vond het tijd voor echte schoenen in plaats van haar leren slofjes. Schoenen zijn nu warmer, steviger en natuurlijk veel beter voor buiten. Ik ben naar een goede schoenenwinkel gegaan, speciaal voor kinderschoenen, en heb een paar hele leuke laarsjes gekocht, wel met buigzame zool, dus heel geschikt voor de beginnende loper, zei de verkoopster. Laarsjes vond ik lekkerder voor de winter, zeker als ze een jurkje met maillot of legging draagt.

In de winkel begon het drama al: ze verzette geen stap en krijste het uit. De verkoopster vond het jammer, ze had haar graag nog even zien lopen, maar ja, dat kun je niet afdwingen. Ze zei dat ik het thuis maar moest proberen en dat ik ze terug kon brengen als het echt niet ging.

Thuis dus nog steeds drama... Ze staat wel, maar loopt niet. Maar zelf heb ik niet het idee dat het per se aan DEZE schoenen ligt, maar aan het feit dat ze iets anders aan haar voeten heeft... Deze schoenen ruilen voor een lager model gaat dus volgens mij niet werken. Ze heeft laatst ook al moord en brand geschreeuwd toen we haar andere slofjes aantrokken....

Herkennen jullie dit? Met mijn zoontje had ik nooit drama's met zulke dingen... Zal ik doorzetten met deze schoenen of toch andere schoenen proberen? Ik heb geen zin in een kind van 15 maanden dat zelf bepaalt wat ze aantrekt eigenlijk... Maar ja, hoe lang hou je vol...

Ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes Marloes

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik herken het niet, maar het verbaasd me dat een verkoopster in een goede schoenenzaak niet zegt dat ze eigenlijk je kindje had moeten zien lopen.

Mijn dochter had als eerste (en tweede) schoenen die hele zachte van shoesme. Die zijn amper zwaarder dan slofjes.
    Haar voeten groeiden toen heel snel, dus voor ze ook maar konden slijten was ze al aan nieuwe toe. Pas het derde paar heeft ze wat versleten. Het was wel wennen, van die hele zachte zool na een rubberen zool want het loopt heel anders. Maar mijn dochter liep toen al een goede 4 maanden.

3. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik herken het niet.
    Ons zoontje demonstreerde meteen hoe hij kon lopen op zijn eerste nieuwe schoentjes en nog zijn nieuwe schoenen of slofjes geen probleem.
    Je kan natuurlijk terug naar de winkel als je dochtertje niet moe is. Om te kijken hoe ze het met lage schoentjes doet. Als ze het vertikt om te lopen op de laarsjes die jij uitgezocht hebt, heb je er ook niets aan.

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Ik herken het!
    We hadden hier eerst shoesme, maar ik dacht dat ze nu dus problemen had met de stugere zool, maar is nog buigzaam. In de winkel (ik had m'n moeder mee) met 2 man sterk haar de laarsjes aan gedaan (na dat ze al een keer aan waren geweest maar toch ook andere even te passen) en een stukje lopen was ook niet leuk.. Krijsen!! Nou ja, haar de laarsjes aan laten houden en buiten tillen, thuis mochten ze niet eens uit.. Ze moesten mee naar bed :$
    Nu loopt ze dus harstikke mooi op de laarsjes, en ze heeft nog maar net haar ogen open en roept al laasje aan??!

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik herken het ook. Hij moest heel erg wennen aan het feit dat zijn voeten (nog) groter waren geworden. Hij had ook heel veel moeite om op te staan. Inmiddels weet hij dat zijn schoenen aanmoet als hij naar buiten wil en draagt hij ze zelf soms aan. Hoewel het nog steeds soms wat overtuigingskracht vergt.
    Probeer het te associeren met wat positieve zaken, bijvoorbeeld naar buiten gaan en geef haar de tijd eraan te wennen. Het is hoe dan ook een heel ander gevoel.

6. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Heel herkenbaar.
    Toen ik schoentjes voor mijn zoontje ging kopen was ik eerst in een winkel waar hij schoenen aan kreeg waar hij echt niet op ging lopen. Ondanks dat de zool wel flexibel was, maar blijkbaar toch niet flexibel genoeg. Mijn zoontje ging gewoon weer kruipen in plaats van lopen. Ik heb de schoenen toen niet meegenomen, maar ben nog even verder gaan kijken. Uiteindelijk ben ik geslaagd met heel flexibele schoentjes. Van het merk "Jochie". Ik weet niet of deze er ook voor meisjes zijn, maar mijn zoontje liep hier in de winkel al direct mee weg. Ze wegen ook bijna niets, waardoor hij ook niet het gevoel heeft "lood" aan zijn voeten te hebben. Misschien is het toch handig om even verder te kijken naar lichtere schoentjes? Maar het kan ook zijn dat je dochtertje gewoon moet wennen en dat je het even tijd moet geven. In ieder geval veel succes.

Groetjes Mariska

Share This Page