Met vloeken leer je ze iets verkeerd aan, dat vind ik met een gespleten tong niet. Een kind van 6 gaat niet met een schaar in zijn eigen tong knippen, een scheldwoord is zo overgenomen. En nee, een kort rokje en een beetje tiet zie ik ook niet echt als een probleem. Verschil van normen en waarden denk ik, ik vind het 1 niet iets slechts. Jij blijkbaar wel. Dat kan.
Het gaat ook om de uitstraling van een functie welke het persoon vervult. Er worden in veel functies eisen gesteld aan het uiterlijk, naast andere kwaliteiten, en dat is ook gewoon toegestaan. Ik ben bijv accountant en wij hebben strikte dresscode, maar dat geldt ook voor advocaten, artsen, kappers, acteurs, modellen, verkopers enz enz. Tatoeages en piercings vallen vaak onder de dresscode en dat heeft werkelijk niks te maken met discriminatie. Ze vragen je immers niet hoe je in je vrije tijd bij moet lopen, ze vragen alleen hoe zij gepresenteerd willen worden als bedrijf. Mijn baas mag mij gewoon ontslaan als ik eis om in een spijkerbroek, paarse hanenkam en tattoo op mijn arm naar de klanten te gaan. En elke rechter zal hem gelijk geven. Want die dezelfde rechter mag ook niet zo rondlopen tijdens het vervullen van zijn functie.