Hier twee zichtbare tattoo's (pols en voet) laten zetten en geen klachten gehad van mijn werkgever (ben dossierbeheerder bij een kinderbijslagfonds).
Bij ons staat t zelfs in het kleding-beleid. Geen zichtbare tattoo's en piercings. Ik werk in de ouderenzorg.
Ik vind dat je ze moet bedekken. Ik zelf heb ik hotel gewerkt in de schoonmaak en leiding en tattoo moest afgedekt worden. Piercing eruit of ook afgedekt. Omdat we werkkleding hadden ( jurkje met korte mouwen) was dit dus pleisterwerk. Zag er niet uit Heb ze gelukkig op plekken waar afdekken makkelijk gaat. Heb hier ook rekening mee gehouden tijdens het zetten van een tattoo of piercing. Zou om deze rede dus ook nooit een piercing in het gezicht nemen
Ik werk ook in de ouderenzorg en bij ons staat het niet in het kleding beleid. Ik heb dan ook 2 zichtbare tattoo's op mijn polsen. Ik had ze nog niet toen ik er kwam werken. Ik wilde eerst een polsband om gaan doen, maar mijn leidinggevende zei dat ik maar gewoon moest kijken hoe er op gereageerd werd. Ik heb ze nu 1,5 en een half jaar en ik draag geen polsbandjes. Cliënten reageren er wel op, sommigen positief en sommigen minder positief (maar dan meer van 'vind je dat nou mooi'? Dan zeg ik ja en dan zeggen ze dat zij het niet mooi vinden. Nou ja, dat mag). Maar ze kenden me van voor die tijd al en dan heb je al een behoorlijke band opgebouwd om te weten hoe iemand is.
Ik heb flink wat zichtbare tattoo's. Toen ik begon bij mijn huidige werkgever had ik nog niet zoveel. Ik hoor er nooit wat over. Voor mijn huidige functie heb ik op een BSO gewerkt en ook daar waren ze zichtbaar en mijn werkgever, ouders en kinderen heb ik er nooit over gehoord. Ze vonden het juist leuk. Edit: ik kan ze overigens wel bedekken. Zomers wordt het moeilijk
Gewoon te vinden via Google https://www.google.nl/search?q=pioenroos+tattoo&espv=2&biw=1600&bih=799&tbm=isch&imgil=TRrZQh4Dj24ENM%253A%253B9kmG84lQxeE9CM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.mastotattoo.nl%25252F%25253Fprojects%2525253Dpioenroos&source=iu&fir=TRrZQh4Dj24ENM%253A%252C9kmG84lQxeE9CM%252C_&usg=__3wRE4OOxvI5XauKEZ8KqqQ745UE%3D&sa=X&ei=L5kQVMXrF4aI7AbT5YGACQ&ved=0CCUQ9QEwAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=TRrZQh4Dj24ENM%253A%3B9kmG84lQxeE9CM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mastotattoo.nl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F12%252Fpoenroos_web.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mastotattoo.nl%252F%253Fprojects%253Dpioenroos%3B417%3B600
Ik ben werkgever en ik wil voor representatieve functies mensen die er representatief uitzien. Heel veel typen tatoeages/piercings/ingewikkelde haardrachten/etc zijn niet representatief. Een enkele daargelaten. Ik vind het ook heel erg raar als je bewust kiest voor allerlei tatoeages of piercings of aanverwanten op plekken die niet te bedekken zijn. Daarmee tast je je kansen op een baan absoluut aan. En wat mij betreft mag je daar best zelf dan ook de consequenties van dragen.
Hier op mijn werk geen probleem. Je mag geen zichtbare tattoo hebben Maar ik heb op elke pols 1, maar nooit iets van gezegd Ik kan ze wel verbergen door lange mouwen of polsband, brede armband ofzo Denk dat het per baan verschild Kan je ze niet verbergen??
Hier een kleine zichtbare tattoo en heb er nog eentje die af te dekken is. Ik heb met ouderen gewerkt zowel als met kinderen. En ben er nog nooit voor afgewezen met solliciteren voor mijn gevoel. Haal de foto straks weg omdat die wel erg herkenbaar is.
Is toch niet raar. Is een manier van jezelf uiten.. soms hebben mensen littekens die ze bedekken met tatoeages. Zulke opmerkingen vind ik dus jammer.
Die is lief! En makkelijk te bedekken! Ik heb ik op hand een grote rood van mn pols tot mn knokkels gevolgd door een sleeve.. moeilijk te bedekken mn hand. Je hebt speciale tattoo concealer die zou ik dus eventueel kunnen gebruiken mocht het nodig zijn, bij jou zou er zelfs nog n pleister over heen kunnen hihi
Ik ben op zoek naar een andere baan en moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wil werken voor een bedrijf dat zo bekrompen is waarbij tattoos of piercings niet zijn toegestaan.Ook op mijn werk wil ik graag mezelf kunnen zijn en als er al niet met wat tattoos omgegaan kan worden hoor ik daar dus niet thuis.
Dat klopt m bij een kantoorpand zou dat kunnen inderdaad, maar niet bij het ratio handen wassen wat bij mijn werk hoort helaas. Die op mijn rug/nek is prima te bedekken met kleding
Ik zeg bewust 'niet allemaal'. Maar in veel gevallen wel. En jezelf uiten is leuk. Maar jezelf zodanig uiten dat je vervolgens geen baan krijgt en dan je hand op moet houden voor een uitkering... Nee, dat vind ik dan een gevalletje: wie z'n billen brandt...
Coördinator bij een zorginstelling. Twee kleine tatoeages op beide onderarmen. Ik hou er rekening mee met besprekingen. Dan trek ik iets aan met een lange mouw. Ben ik op kantoor, draag ik gerust een t-shirt. Maar ik neem aan dat je dit van te voren toch ook wel wist met zichtbare tatoeages?! Hier wordt je om beoordeeld en bekritiseerd.