Toch is het naar mijn inzicht toch wel veel meer geaccepteerd om je zelf te uiten dmv tattoo's veel ouderen vinden het zelfs mooi. Het zou fijn zijn als ze in het zaken leven ook wat minder bekrompen hierover zouden denken.
Ik vind het jammer dat er gereageerd wordt dat als je een tattoo hebt, jij je werk niet als hoogste prioriteit ziet, of "Wie z'n billen brandt..." Mijn werk is sowieso niet mijn hoogste prioriteit, dat is het geluk van mij en mijn gezin. M'n werk is wel belangrijk voor me. Maar als ik beoordeeld zou worden op tatoeages (die ik nog niet heb hoor), dan zouden ze die baan kunnen houden. Je wordt dan beoordeeld op je uiterlijk, want die tattoo hoort erbij. Dan is het ook toegestaan om je te weigeren als je te dik bent? (Dat zou ook een keuze zijn). Of misschien niet knap genoeg? Of m'n haar niet jouw smaak? Dit kan er nl ook allemaal niet zo representatief uit zien. Ik begrijp echt wel dat sommige dingen niet kunnen; ik zal geen doodshoofd in m'n nek laten zetten en een hakenkruis op m'n onderarm. Maar een mooie sleeve met bloemen ofzo? Waarom niet? Hoe ik eruit zie, zegt NIETS over hoe ik m'n werk doe. Als iedereen zo blijft denken, krijg je nooit de beste persoon op de functie, denk ik.
Je hebt tatoeages en je hebt tatoeages om het zo maar te zeggen. De een heeft iets wat heel mooi en passend is de ander heeft een foeilelijk gezet aatje wat enorm kan afleidden. Smaken verschillen en als werkgever zal je een lijn moeten trekken. Het is namelijk niet eerlijk de ene tatoo wel oke te vinden en de ander niet. Ik vind het zelf een beetje flauw dat er mensen zijn die zeggen dat werkgevers/ mensen kortzichtig zijn als ze een tatoeage niet oke vinden op de werkvloer. Maar goed tegenwoordig moet alles maar gewoon kunnen en iemand die het misschien minder mooi of niet passend vindt is dan de rare snuiter.
Ik heb ze niet, maar zie bij ons op werk regelmatig mensen (man en vrouw) met zichtbare tatoeages. En dat zijn ook mensen met een goeie baan.
Als dat zou kloppen, dan zou niemand met een tattoo zich zorgen hoeven maken over het vinden van een baan.
Bij ons ook, maar ik heb 1 grote op mijn rug, daarvan zie je alleen een stukje vlinder & binnenkort 1 op mijn pols.. bedrijfsleidster heeft er 1 op haar arm een grote, diegene dienboven haar staat heeft een sleeve haha dus gaat voor ons bedrijf niet echt op haha..
Tattoos op armen betekend standaard werken met lange mouwen. Bij ons mogen ze niet zichtbaar zijn. Beetje jammer maar ik ga daar weinig aan kunnen veranderen denk.
Ik kan me ook zeker functies voorstellen waarvoor ze op basis van andere uiterlijkheden keuzes maken. Een stwewardess moet door het gangpad passen bijv. En een kapper moet wel een beetje leuk kapsel hebben dat past bij de salon. Zo kan ik nog wel tig voorbeelden bedenken. En ja, je hebt enorm veel verschillen, maar ik kom ook mensen tegen met een complete ijzerwinkel in hun hoofd of tatoeages in hun gezicht of op andere niet te bedekken plekken. En nee, die neem ik niet aan voor representatief werk (dus wel evt voor binnendienst). Maar je maakt geen hele grote kans, dat zeg ik je eerlijk. Want bij iemand die dat soort keuzes maakt vraag ik me ernstig af of zijn/haar verantwoordelijkheidsgevoel en inschattingsvermogen zijn zoals ik het zoek in personeel.
Wow dat meen je gewoon serieus!? Wat ben ik blij dat ik mijn personeel in de jaren dat ik een eigen zaak had niet zo heb beoordeeld heb. Dan was ik echt heel erg goed personeel mis gelopen.Vind het bijna ongelooflijk dat iemand zo denkt.
Nou ja ik vind het alleen maar fijn als iemand zegt 'als je tattoo's op een zichtbare plek laat zetten, verlengen wij je contract niet'. Dan weet ik direct dat ik daar niet wil werken, bedank ik voor de tijd en dat het mij verstandig lijkt om het hier bij te laten Nu is werken voor mij geen moeten, gelukkig.
Ja, dat meen ik héél serieus. Iemand die z'n gezicht vol tatoeëert of er tientallen buitenissige piercings injast, daarvan vraag ik me echt af of diegene bij mijn bedrijf past qua verantwoordelijkheid/inschattingsvermogen. Het is een keuze die iemand gemaakt heeft en dat zegt iets. Net als andere keuzes die iemand wel of niet gemaakt heeft.
Haha ja, ach. Dat is het mij dan ook allemaal niet waard denk ik. Ik kan alleen maar medelijden hebben met mensen die niet verder dan het uiterlijk kunnen kijken.
haha ik zie ineens mark Rutte ofzo voor me met een grote sleeve in zijn nek of maxima met een grote op dr been. Het zal me werkelijk een worst zijn of de stewardess getatoeerd is of de verpleegster die me later komt helpen. ik heb zelf geen tattoos maar ben eerder een uitzondering daarmee tegenwoordig. Ook werkgevers zullen met de tijd mee moeten gaan vrees ik. Wat ik wel gek zou vinden is als bv een Rutte of een Maxima of een ander persoon met een behoorlijke functie heel zn gezicht vol heeft staan... niet zozeer om die tattoo zelf maar meer datje dan het gezicht niet goed kan zien en het misschien erg afleid. maar verder? al tatoeert iedereen zijn hele bast vol... lekker boeiend
Noem me kortzichtig maar zo is t toch gewoon? Ik werkte in de adviesbranche, waar zelfs zomers een panty werd geeist bij dames. Blote benen waren uit den boze, net als korte broeken voor mannen en slippers. Ik zou het ook enorm raar vinden dat iemand met een tattoo in zijn nek ineens daar zou gaan werken. Ziet toch gek uit, een net pak en een tattoo. Als klanten +/- 200 per uur betalen voor advies vind ik dat ze mensen in pakken verdienen voor dat geld, zonder tattoo's of piercings. Anders zouden ze wel naar een ander bedrijf gaan als ze dat wel willen.
Maar het hebben van een (zichtbare) tattoo maakt je toch niet minder goed in wat je doet? Het zou mij aan mijn anus oxideren als mijn hypotheekadviseur of gynaecoloog bijvoorbeeld een sleeve op zijn arm had. Als ie zijn diploma's maar heeft en zijn werk goed doet. En zolang het maar geen aanstootgevende afbeeldingen zijn, want dáár moet je in mijn ogen wél rekening mee houden.