Zichtbaar getatoeërde Mama's en werk

Discussion in 'De lounge' started by Lutchiana, Sep 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik denk dat de grens voor mij zit bij tatoeages in het gezicht of je hele gezicht vol piercings. Oh en nachtmerrie-achtige tattoos zou ik ook erg afleidend vinden. Verder denk ik waarom niet? Het advies wordt er toch niet minder om?

2. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ja idd, als iemand tattoo's in zijn gezicht heeft dan zou ik wel gaan twijfelen aan de intelligentie :D
    Maar mooie, zorgvuldig ontworpen en geplaatste tattoo's op andere lichaamsdelen, mooi! Maakt je toch ook gewoon een mens, náást je professie.

3. potjesoep

potjesoep Bekend lid

Apr 13, 2014
    713
    0
    0
    tja die van mij zijn ook vrij zichtbaar ( armen , pols ) ik heb een eigen bedrijf maar heb wel door dat mijn klanten het meteen opmerken en heel mooi vinden

in sommige vakken is het nogal een taboe en of je moet ze even afschermen , soms begrijp ik het door de mate wat de tattoo uitdrukt of dat het op het gezicht zit en soms denk ik half nl loopt er mee doe even normaal

4. KimK

KimK Niet meer actief

Tja, dat kan. Maar in deze branche gaat het om uitstraling, prestige etc. Dus ik begrijp wel dat er geen tattoo's worden toegestaan, evenals er geen slippers, korte broeken en rokken/jurkjes zonder panty's worden toegestaan. Het is ook het soort klant dat je bedient, veel erg rijke ouderen bijv. Die betalen liever meer voor een naam en de uitstraling die daarbij hoort dus als je weet dat dat een gedeelte van je klantenkring is hou je mijn inziens daar rekening mee dat hun dit niet zullen waarderen.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    tja je kan er lang of kort over discussieren, maar punt is nou eenmaal wel dat als hier een accountant rondloopt ik die ook niet met een tattoo in zn gezicht hoef te zien.
    ik heb ze zelf ook, maar wel op plekken die te bedekken zijn.

en een tattoo in t gezicht doet niks af aan de intelligentie en/of kwaliteiten van die accountant, maar het kijkt toch niet prettig naar een gezicht met inkt...;) (maar dat vind ik eigenlijk van iedereen met inkt in t gezicht, ongeacht welke functie....en ja permanente make-up daar gelaten)

dus ja en nee....sommige functies kan ik me er echt wel wat bij voorstellen dat het niet geaccepteerd wordt.
    maar als kantoorsmurf zonder klantcontact zie ik t probleem zeer zeker niet ;)
    (oh enne voor ik aangevallen word, ben zelf een kantoorsmurf :p)

en ik was me er ten volle van bewust bij het zetten van mijn tattoo's dat dit het vinden van een toekomstige baan mogelijk kon bemoeilijken, ondanks dat het al meer geaccepteerd is door de samenleving.
    in dat opzicht probeer ik er altijd wel rekening mee te houden dat hij standaard bedekt is (rug bijv), of dat het in elk geval te bedekken is.

6. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Als zij dat niet kunnen waarderen en liever meer betalen voor een bepaald imago, dan moeten zij dat vooral doen ;)
    Het is ook maar net waar je prioriteiten liggen. Als bedrijf én als klant.
    De een gaat idd meer voor uiterlijk, naam en prestige.
    De ander gaat gewoon voor wat je ziet, dat krijg je. En wat je aanbiedt is gewoon goed, met of zonder inkt ;)

7. KimK

KimK Niet meer actief

Klopt, maargoed toch denk ik dat er wordt onderschat hoeveel mensen (werkgevers) niet te bedekken inkt niet waarderen. Persoonlijk denk ik ook als je in je hals/gezicht tattoo's laat zetten dat je jezelf toch redelijk uit de markt werkt.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    OmG heb nou pas in de gaten wie gij bent... had heel de naam van de TS nie gelezen whahaha:D:D

9. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    In bepaalde branches idd zeker wel.
    Gelukkig hoef ik me daar wat minder druk om te maken in mijn tak van werk :)

10. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    Waarom gelijk kortzichtig als je niet wilt dat iemand met zichtbare tatoeages komt werken in jouw bedrijf? Ik zou dat ook niet willen. Evenals ik niet wil dat er drukke prints op shirts staan, spijkerbroeken met gekleurde steentjes gedragen worden of slippers. Ik kies voor een bepaald imago van mijn bedrijf en uiterlijk is nu eenmaal het eerste wat dat imago ondersteund. Zegt niets over mijn persoonlijke voorkeuren over een mens of functie maar wel over het beeld wat ik neer zet. Als een bestaande medewerker toch beslist op een later moment zijn of haar lijf vol te zetten wat zichtbaar is is hij/zij in strijd met de bedrijfsregels. Deze regels zijn voor iedereen hetzelfde of je nu de top verkoper bent of de koerier.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    Maar ik denk dat tattoos over 15 jaar helemaal geaccepteerd zijn. bedoel iedereen heeft er bijna wel 1 denk ik... mijn man en ik zijn volgens mij echt een vd weinige in onze omgeving van onze generatie die er geen heeft. in mijn vrienden en kennissenkring is iedereen in meerdere of mindere mate getatoeerd

12. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb zelf een kleine tattoo op mijn onderarm. De naam van mijn dochter. Jammer voor hun als een werk gever mij in de toekomst weigert aan te nemen.

Het is misschien best gek om te zien, iemand in pak en dan zijn nek of handen onder de tattoo's. Maar goed ik vind ook dat je mag zijn wie je bent. En of je tattoo's hebt zegt niks over je kwaliteiten! Best triest dat als je zo graag een tattoo wilt maar je doet het niet omdat het van je baas niet mag of zo. Maar inderdaad geen aanstoot gevende plaatjes of teksten.

Ik moest ooit mijn neus piercing eruit halen omdat ik stage ging lopen op een basisschool. Ik had dat ding net een paar weken. Moest echt janken want dat ding hoorde bij mij. Vond zo jammer. Uiteindelijk wel eruit gehaald omdat ik die stage plek zo graag wilde..

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of mensen die op Uggs komen solliciteren...:)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gek om te zien? Fietfieuwwww kan ik alleen maar denken dan haha.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Niemand weet dat ik een tattoo heb :(:D

Ik was keidronken op vakantie en werd de volgende dag wakker met een tattoo op mijn bovenarm. Zelfs als ik in zwempak loop, valt het mensen niet op. Niemand ziet het o zo duidelijke bloemetje zitten op de één of andere manier. En mijn neuspiercing valt ook niet op. Ik heb nog steeds dat sommige mensen uit mijn schoonfamilie (die ik praktisch elke verjaardag zie) hoog en laag beweren dat ik geen tattoo's en piercings heb. My goddddddd....

Verder word ik niet aangenomen omdat ik dik ben :cool: Ze zeggen het niet hardop natuurlijk. Maar ik weet dat het zo werkt; ik hoor het vaak genoeg van mijn partner die bij de sollicitatierondes meeluistert.

In het kinderachtige bedrijf van mijn partner hoor ik deze uitspraken:
    Nee, dat is geen lekker wijf, die nemen we niet. We nemen geen vrouw als teamleider, hoor, die kan er vast niks van. Oh nee, nu mogen we niet meer over bomgordels lachen. Ja, hij is wel gekwalificeerd, maar zijn neus is zo breed, daar moeten we wél tegen aan kijken....

Helaas gaat het vaak wel zo. Ook wanneer het om tatoeages gaat. Niet alleen in dit bedrijf. En ik word er ook stikonzeker van, maar dan bedenk ik me dat de mensen die dat soort uitspraken doen zelf ook een kop hebben van een net-ontwaakte-vleermuis en de intelligentie van een halve zool.

16. Delta

Delta Niet meer actief

Haha jaa vind ik ook. Als het een knappe man is. I like! Maar goed, de meeste mensen vind dat gek.

17. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nee, het is niet mooi of verlicht als iemand je niet aanwerft omdat je tattoos hebt. Maar dat is ook zo als je geen job krijgt omdat je allochtoon bent, een vrouw, kinderen hebt, homo bent, dik of lelijk. Het zou niet mogen, maar het gebeurt helaas wel. En veel zaken uit bovenstaande opsomming, daar heb je geen vat op. Op tattoos wel. Dus zet ze als je dat wilt, maar besef dan ook dat er mensen zullen zijn die je daar op afrekenen. Terecht of niet.

18. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Ik ben het dus ook echt met je eens. Iemand met tattoo's in gezicht, nek, hoofd maakt bij mij echt geen kans. Hoe goed je ook bent in je werk!

19. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Alleen die baard!! Verschrikkelijk haha

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou ook geen mensen aannemen met zo'n baard :cool:
    (grapje natuurlijk!!!)

Share This Page