Zichtbaar getatoeërde Mama's en werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Lutchiana, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou, ik zou m'n kind ook niet achterlaten bij iemand met een gespleten tong hoor. Ik bedoel, jemig, het is toch algemeen bekend dat mensen die dat hebben laten doen, ook allemaal graag kindjes opeten? Het idéé.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja bah, straks gaan ze je kind likken met die tong ofzo. Brrrr.

3. misa

misa Niet meer actief

Ja het zou zeker kunnen dat je daardoor geweigerd word.... Schandalig!

Ik zou tijdens een gesprek je netjes kleden, wat je kunt verbergen, doen. Puur om te laten zien dat je je gewoon netjes kleed en niet aan hun vooroordeel voldoet. ;)

Ik heb ook een tattoo, maar ik kan lange mouwen aan doen om het te verbergen. Ondertussen solliciteren heb ik nog niet mee gemaakt, heb het nog niet zo lang.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik denk dat volwassene met een redelijk gezond verstand wel weten dat dat niet zo is. Het gaat er ook om hoe het overkomt op de (jonge) kinderen.

5. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Nee, dat is waar. Maar een rechter moet on
    Artijdigheid uitstralen in alle aspecten, óók in normen, waarden en geloofsovertuigingen. Dat straal je niet uit met een kruis om je nek, of een hoofddoekje.
    Je kan het vergelijken met een scheidrechter met voetbal die de wedstrijd duitsland-belgië fluit in een duits voetbalshirt. Misschien gedraagt hij zich uiterst professioneel en onpartijdig. Maar niemand zou dit pikken omdat hij geen onpatijdigheid uitstraalt...

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, ik weet precies wat ik schijf en sta daar voor de volle 100% achter. Als iemand z'n gezicht vol laat tatoeëren, snorharen laat implanteren, gaten in z'n wangen laat maken of wat voor extreems dan ook, dan vraag ik me af wat er met je verstand is (inschattingsvermogen) en ik denk niet dat iemand die voor zoiets kiest kan passen bij mijn bedrijf of bij mij. Nogmaals: ik heb het dus echt over de extremen en niet over een tattoo op een plek die je prima kunt bedekken.

En ik vind daarnaast dat als je door zulke extreme keuzes geen baan kunt vinden, dat je dan ook geen uitkering zou moeten krijgen (verantwoordelijkheidsgevoel). Overigens: dit geldt natuurlijk ook voor mensen met een extreme kledingstijl. Ik bedoel: als jij er extreem Gothic bij wenst te lopen en je weigert dat aan te passen en je krijgt daardoor geen baan? Dan heb ik echt geen zin om mijn zuurverdiende geld af te staan voor jouw uitkering.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Jij vindt dat dan een normale verschijning voor een juf of een leidster?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, joh, echt respectvol zo reageren, heel volwassen. Ik vind het gewoon niet normaal, ik denk heus niet dat ze mijn kind iets aandoet of geen goede lerares kan zijn, maar ik vind niet dat daarmee een goed voorbeeld wordt gegeven, wat een lerares heeft in mijn ogen wel een voorbeeldfunctie en ik hoop echt dat mijn kinderen later geen gespleten tong willen, ik vind het namelijk niet normaal om in gezond vlees te snijden. Een tatoeage vind ik echt een heel ander iets.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Blijkbaar...

10. tuc

tuc Niet meer actief

Idd ik twijfel geen moment aan de capaciteiten van deze juf. Maar ik wil gewoon niet dat mijn kind met zoiets extreems geconfronteerd wordt...ik heb het dus niet over een tatoeage

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik zou er ook geen probleem mee hebben om eerlijk te zijn.
    Als het een goede juf is, dan zal het mij een worst wezen hoe ze er uit ziet.
    Zolang het maar geen neonazi of ISIS leider is; I don't care.
    En kinderen over het algemeen ook niet, dat is nou het mooie aan kinderen. Die oordelen ( nog ) niet.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Weet je, ook al is BM niet mijn ding en besef ik dat mijn kinderen er van zouden schrikken, toch zou ik mijn kinderen wel achterlaten bij een leidster/juf....omdat mijn mening is, dat mijn kinderen moeten leren dat mensen allemaal verschillend zijn.
    Ze vinden iemand die een arm of been mist in eerste instantie of raar/eng. En ja, ik weet dat dat ook wel iets anders is als een verandering aan je lichaam waar je zelf voor kiest.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel grappig, ik heb het er met mijn man over. Wat zou jij er van vinden als er een juf voor de klas staat, onder de tattoo's, gespleten tong en knalroze haar.
    Hij haalt zijn schouders op 'zolang het maar een goede juf is'.
    Sterker nog, ik denk dat ik zon juf aanmoedig. Die zal waarschijnlijk heel anders in het leven staan, zal een stuk minder in hokjes denken, laat zien dat iedereen anders is. Beetje anti stereotype/normaal.
    Ja, ik zie dat wel zitten. Beter dan sommige juffen die ik soms zie, pfff.
    Waar vind ik zo'n coole juf?!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Net alsof die normen en waarden ineens als sneeuw voor de zon zijn verdwenen als de hoofddoek/het kruisje wordt afgedaan...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat niet uiteraard, maar ik vind dat het zeker verschil maakt tussen actief uitdragen en neutraal kleden.

16. Precies, ja. En wat in mijn ogen een 'normaal' uiterlijk is voor een juf of meester, doet er toch helemaal niet toe? Als iemand een arm mist, is dat ook niet 'normaal'. Als iemand onder de brandwonden zit, is dat ook niet 'normaal'. En ja, het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat kinderen dat 'eng' vinden. Dan zijn wij als ouders toch júíst degenen die onze kinderen leren dat hoe iemand eruit ziet niets zegt? Dat iets misschien 'anders' is dan we gewend zijn, maar dat er mensen zijn die door een ongeluk een ander uiterlijk hebben, of die andere dingen mooi vinden en daarom andere keuzes maken?

Ik laat m'n kinderen echt duizendmaal liever achter bij een juf met tattoos, piercings en wat al niet meer, dan bij zo'n zure zeiktrut die niet in staat is om mijn kinderen te leren dat mensen nu eenmaal allemaal anders zijn, maar daarom niet minder acceptatie of respect verdienen.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Goed zoeken ben ik bang. Ik ben helemaal geen voorstander van hokjes plaatsen, maar ik leer mijn kinderen graag tevreden te zijn met zichzelf en dat ze prima zijn zoals ze zijn. Iemand die voor de lol in een gezond lichaam snijdt geeft dat beeld volgens mij juist niet af, ik vind het in elk geval geen normaal gedrag.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Geen vrije keus is anders wat, maar ik vertik het om mijn kind te leren dat het normaal is dat je in een gezond lichaam laat snijden. Ik vind dat iedereen het zelf moet weten en dat leer ik mijn kinderen zeker ook, dat zijn mijn zaken ook niet. Echter vind ik het niet passen bij een voorbeeldfunctie als je bewust je lichaam op extreme wijze modificeert.

19. Dat je je kind leert dat het niet 'normaal' is, prima. Relatief gezien zal het ook niet 'normaal' zijn. Ik begrijp alleen niet hoe je een kind kunt leren dat iedereen verder zelf moet beslissen wat ze wel en niet met hun lichaam doen, dat dat verder prima is, maar ze vervolgens óók aanleert dat iemand die daar inderdaad voor kiest, niet meer in staat is om een bepaald beroep uit te voeren in jouw ogen, omdat je het zo ontzettend afkeurt.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, dat zijn in mijn ogen gewoon de consequenties die bij een keuze horen. Een gespleten tong vind ik verschrikkelijk, wat niet wil zeggen dat ik daardoor minder respect diegene heb, maar een voorbeeldfunctie voor mijn kinderen? Nee, dat niet. Maar ook als je een bepaalde keuze ontzettend afkeurt kun je ook iemand nog wel respecteren. Je hoeft niet overal hetzelfde over te denken.

Ik probeer jou ook met respect te behandelen en op een normale manier je vraag te beantwoorden ook al ben ik het niet met jou eens (en was jouw reactie op mij verre van respectvol te noemen).

Deel Deze Pagina