Hallo Dames, Ik wil graag even jullie mening over deze kwestie. De baas van mijn man heeft een personeelsweekend georganiseerd. Van te voren heeft hij iedereen gevraagd of zij 27/28 september of 25/26 oktober al iets gepland hebben. Wij hadden meteen aangegeven dat wij 28 september al andere plannen hebben, ik heb namelijk al een hele tijd geleden kaartjes met deze datumvoor julianatoren gekocht, mijn zoontje is nog geen 2 en ik ben nu 24 weken zwanger, dus nu konden we nog lekker een dagje met elkaar weg. Nu is voor het personeelsweekend toch het weekend toch 27/28 september gekozen. Nu is het zo dat wij heel veel moeten regelen om überhaupt mee te kunnen met dit weekendje, wij moeten ons zoontje naar oma brengen die bijna een uur rijden verderop woont, hebben 12 katten die vers vlees krijgen en waarvoor we dus niet voor een heel weekend in 1 keer eten kunnen neerzetten en hebben niemand in de buurt wonen die onze katten eten kan geven. Ook hebben we kippen en vissen die eten en water nodig hebben, maar goed, die kunnen wel een dagje zonder als het echt nodig is. Om ons tegemoet te komen is heeft de baas zo besloten dat de zaterdag gewoon een hele dag is, dan ergens overnachten en zondag is er alleen ontbijt, wij kunnen dan vroeg en snel ontbijten en daarna kan iedereen zijn eigen ding doen, wij kunnen dan naar julianatoren. Nouja, eerst moeten we dan naar huis racen om de katten eten te geven, daarna bijna een uur naar naar mn moeder rijden om mijn zoontje op te halen en dan nog ruim anderhalf uur rijden naar Apeldoorn. Waar de overnachting zal zijn wil de baas niet zeggen, het is niet zo gek ver van Rotterdam. Dus hoe lang we van de locatie naar huis moeten rijden weet ik niet, wij wonen op ongeveer 45 minuten rijden van Rotterdam. De anderen die meegaan hebben grote kinderen of nog geen kinderen en huisdieren hebben ze ook niet. Ik heb aangegeven dat ik het heel leuk vind om er zaterdag bij te zijn, maar dat ik de meerwaarde van het nachtje slapen niet zo goed zie. Als wij de enige zijn die vroeg gaan ontbijten zien we niemand van de anderen, dus waarom zouden we dan niet gewoon zaterdagavond naar huis gaan, ons zoontje ophalen bij mijn moeder, thuis slapen en op ons gemak op zondag op weg gaan naar julianatoren. Dit heeft dus mijn sterke voorkeur, ik slaap slecht door de zwangerschap en ik slaap liever slecht in mijn eigen bed. Mijn man ziet wel in wat mijn bezwaren zijn, maar hij voelt grote sociale druk, hij vindt het lastig om te zeggen dat wij er qua overnachting niet bij zijn. Ik heb hem gevraagd of hij graag wil blijven slapen, maar hij zegt zelf dat hij liever op de bank zit. Als ik aangeef dat ik het allemaal niet zie zitten krijgen we een discussie waarbij hij zegt dat ik alleen maar mijn zin wil. Maar zo zie ik het niet, ik vind het gewoon vervelend om me in 1000 bochten te wringen om toch maar te kunnen overnachten, zeker omdat wij van te voren al hadden aangegeven 28 september niet te kunnen. Ik heb gezegd dat ik niet ga overnachten en dat als hij wel graag wil hij maar alleen moet gaan. Ik weet dat hij dit niet doet dus dat geeft me weer een vervelend gevoel, omdat ik hem onder druk zet. Wat zouden jullie doen?
Lastige situatie inderdaad. Kun je die kaarten voor Julianatoren niet verzetten naar een andere datum? Ik vind dat de baas van je man nog schappelijk is door jullie tegemoet te komen met het ontbijt. Je hebt aangegeven de 28e niet te kunnen, maar als het merendeel wel kan is het logisch dat hij daarvoor kiest. Ik snap je man ook, die wil natuurlijk niet achterblijven als enige en dan buiten de boot vallen. Een personeelsuitje is volgens mij niet verplicht, maar ik zou ook niet als enige willen achterblijven. Ik zou dus proberen of ik die kaarten voor het pretpark kan verzetten en dan met mijn man meegaan. Het is maar 1 nachtje. V.w.b. je katten, is er geen buurman/buurvrouw die ze eenmalig eten kan geven?
Ik zou gaan. Ik lees al je bezwaren, maar buiten 'Julianatoren' zouden die niet anders zijn in het andere weekend. Ook in dat andere weekend moet je zoontje naar oma, moeten de katten en dergelijke eten en zo verder. Ik denk dus, dat als je eerlijk bent, dat je het uberhaupt niet zo ziet zitten om te blijven slapen. En dat je daarom redenen aan het verzamelen bent.
Bedankt voor je reactie. Helaas kunnen we de datum van die kaartjes niet veranderen, anders had ik dat wel gedaan. En wat betreft de katten, de buurvrouw aan de ene kant is pas overleden en de buurman aan de andere kant heeft net een hersenbloeding gehad en is daarvan aan het revalideren. Verder wonen wij hier nog niet zo lang en hebben we geen contact met mensen hier.
Klopt, heb je ook ergens wel gelijk in, maar omdat we al wat gepland hebben wordt het een ochtend race, daar zie ik nog het meest tegenop.
Ik zou gewoon niet gaan. Een personeelsuitje is niet verplicht, jullie hebben aangegeven niet te kunnen ..dus klaar toch?
Miss een idee om oma te laten slapen bij jullie? Kan ze gelijk voor de poezen zorgen Andere dag jullie vroeg ontbijten zoontje ophalen en door na Juliana toren
Ja dat hadden wij ook al bedacht, maar wij wonen ergens waar je met het ov lastig kan komen en m'n moeder heeft geen rijbewijs, dus dan zouden we haar op moeten halen zaterdag en dan zondag eerst naar huis brengen. Schiet ook niet echt op.
Ik snap je bezwaren maar denk dat het voor je man wel leuker is als jullie er gewoon bij zijn.. Trouwens wat betreft je huisdieren: er is ook huisdierenoppas, die komt dan je dieren eten geven.. Misschien is dat iets voor 1 keertje? Kost dan ook niet zoveel denk ik als het maar eenmalig is.. Zit er vast wel eentje in jullie buurt!
En ik zoek misschien alleen maar redenen hoor, misschien zijn het de hormonen, die zaterdag lijkt me leuk dus daar wil ik graag heen! Maar ik vind dat nachtje gewoon zo onzinnig, zeker omdat we waarschijnlijk niet eens gezamenlijk ontbijten... Wij kunnen dan gewoon naar huis gaan als de anderen naar hun hotelkamers gaan, dan zien we ze evenveel.
Ik ben blij dat de baas van mijn vriend dit soort dingen niet doet! Zou er niet aan moeten denken. Een dagje op pad met collega's is leuk, maar waarom zou je inderdaad blijven slapen? Bovendien heb je van te voren aangegeven dat je niet kunt. Lekker je eigen plan trekken en je niet schuldig voelen tegenover je man.
Oké, prima dat er dan toch gekozen is voor dit weekend, maar moeten wij dan onze plannen omgooien omdat er zo nodig geslapen moet worden? Dat vind ik er zo lastig aan. Als het weekend in oktober was gekozen had het een goed idee geweest om m'n moeder te vragen bij ons thuis te komen, maar dan hadden wij die zondag rustig aan kunnen doen.
Dank je, zo denk ik er ook over, die zaterdag is leuk maar 's avonds naar huis is toch ook leuk? Waarom dat slapen? 3 jaar geleden zijn we naar Brugge geweest met de zaak, dan begrijp ik het beter, dat is verder weg, en dat was van vrijdag t/m zondag, maarja toen woonde m'n vriendin nog in de buurt om voor de dieren te zorgen en was m'n zoontje er nog niet. Ins leven is nu heel anders dan toen.
Ja voor mij is dit ook zo, maar m'n man voelt de sociale druk, ondanks dat hij er zelf ook geen zin in heeft in die overnachting.
Ik snap je goed. Ook goed dat je zelf aangeeft waar het probleem vooral zit, in het slapen. Natuurlijk gaat je baas voor de meeste stemmen gelden en dat is ook niet erg. Ik zou gewoon de zaterdag gaan. Kan je man toch wel uitleggen dat het voor jullie zondag niet te doen is en evt dat je ivm je zwangerschap er tegenop ziet?
Dat snap ik ook, maar je baas wist dat dit weekend voor jullie niet uitkwam toch? Dan snapt hij vast wel dat het moeilijk wordt. En hij laat toch zijn goede wil zien door zaterdag te komen.