Kado 1e verjaardag dochter, even mijn ei kwijt!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nora1983, Jul 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter word volgende maand 1 jaar. Voor elke ouder een soort van mijlpaal en heel speciaal die 1e verjaardag. Ik ben dan zo iemand die dan ook een speciaal cadeau wil geven. Nu hadden wij een enorm leuke houten loop-koe gezien op internet. Kan dochter op zitten, vooruit duwen als ze leert lopen en in de zitting zat zelfs een vormenstoof. Ontzettend leuk, degelijk en mooi ding!
    Nou vroegen mijn schoonouders of we al iets wisten voor de verjaardag van hun kleindochter. Toen nog niet, nou ja, zij dus wel, een loopfietsje. Zo zeiden ze het ook letterlijk.
    Wat krijgen jullie bij het idee loopfietsje? nou, inderdaad, een fietsje, maar wel zo een met 4 wieltjes, omdat ze natuurlijk nog zo klein is. Wij vonden het een leuk idee. Dussss, opa en oma kochten een loopfietsje. Nou, wij later die week dus die koe op internet gevonden, helemaal blij, ondanks dat we hem nog niet hebben besteld.
    Zet ik de link vd site op mijn facebook, deel het met mijn eigen ouders, zodat ze weten dat ze niet zoiets moeten kopen voor hun kleindochter. Ook zo lullig, iets dubbel krijgen.
    Worden we vandaag gebeld door andere opa en oma(vh loopfietsje dus). Of wij die koe al hadden besteld...want ze hadden het op FB zien staan. Ze hebben namelijk geen loopfietsje gekocht maar een loopWAGENTJE! Ik baalde als een stekker, vond het zo'n mooi cadeau voor onze dochter! Nou, schoonouders de link vd desbetreffende speelgoedzaak doorgemaild zodat we konden zien wat zij dus onder een loopfietsje bedoelen. Ik baalde al, dat onze mooie cadeau niet door kon gaan, maar toen ik dat ding zag schrok ik me kapot, wat een afgrijselijk ding!:$ Van plastic en nog voor jongens ook! Bah.
    Ik laat het maar zo, zeg maar niks, mijn man had wel door dat ik het niet helemaal geweldig vond, maar heb hem wel gezegd dat ik onze "koe" leuker vind. Moet er trouwens bij vermelden dat we die koe ook hebben uitgezocht omdat wij zelf ook koeien hebben en onze dochter daar helemaal gek van is. En het was een gewoon een mooi degelijk kwaliteitsding, iets wat je zelfs voor een volgende generatie nog kan gebruiken! Je weet wel, zoals een ouderwets hobbelpaard wat al jaren in de familie gebruikt word.
    Anyway, ik baal dus als een stekker, maar troost me maar met de gedachte dat ze met die loopauto meer kan dan met de koe. Er zit een onderstel onder zodat ze er mee kan hobbelen, een verwijderbare duwstang voor de ouders en zelfs een veiligheids ding zodat ze er niet af valt. En ze kan hem natuurlijk zelf vooruit krijgen door erop te zitten of achter te lopen.
    Ik hoop dat onze dochter er veel plezier aan mag beleven, maar door die miscommunicatie doordat mijn schoonouders zo'n ding een loopFIETSJE noemen ipv een loopWAGENTJE, kunnen wij op zoek naar een ander origineel cadeau voor de 1e verjaardag van onze dochter.....Denk dat ik maar eens ga overleggen voor een autostoel met manlief, ze is toch bijna uit de maxicosi gegroeid.

Wie heeft er ook eens zoiets meegemaakt?

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik snap het probleem niet helemaal, geloof ik. Je kunt toch alsnog die koe kopen, als je dat zo'n leuk ding vindt?

Het enige "probleem" dat wij hebben, is dat opa en oma bij ons altijd met enorm grote cadeaus aankwamen. Niet gewoon een autootje, maar een auto van 40 cm of een kiepwagen van 60 cm. Wij hebben daar gewoon geen ruimte voor. Dat hebben we dus gewoon gezegd. Met voor de zekerheid erbij: als je zoiets leuk vindt om voor hem te kopen, vinden wij dat prima hoor. Alleen hebben wij er geen ruimte voor, dus dan laten we het gewoon bij jullie staan. :D Probleem opgelost.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik zou in zo een geval toch nog zelf die koe kopen :)

Ik heb dit gelukkig niet meegemaakt. Onze ouders langs kanten hebben ons gevraagd wat we wilden hebben. Naar mijn schoonmoeder hebben we ook een link doorgestuurd van het fietsje dat wij wilden hebben, en zij heeft dat dan besteld.

Wij hebben hier ook 1 loopwagentje, 1 loopauto (kan ze ook achter lopen), en 1 loopfietsje.

Ik zou dus toch echt die koe nog kopen, ze kan met allebei de dingen spelen hoor! Afwisseling is leuk voor die kleintjes ;)

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    ooohhh zo te lezen ben je al helemaal verliefd op die koe. Zou hem ook gewoon kopen hoor!

Hier altijd erg makkelijk. Opa's en oma's laten ons het cadeau regelen en geven ons geld :)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja gewoon die koe kopen hoor.
    (En dan op de koop toe nemen dat je schoonouders wat verbolgen zullen zijn dat je m tóch gekocht hebt tegen hun "wens/advies" in.:D

6. MxVxL

MxVxL Lid

May 16, 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Zelf zou ik de koe dan gewoon kopen! Als jullie hem zo mooi vinden en hem speciaal hebben uitgezocht als cadeau voor de 1e verjaardag, dan zou ik me niet laten tegen houden.

Je zou ook bijv die voor binnen kunnen houden en de van je schoonouders voor buiten. Is van plastic, dus mag lekker vies worden en is dan goed schoon te maken.

Enne, een autostoel is natuurlijk niet vergelijkbaar met de koe :D dat is echt iets wat je nodig hebt en met de verjaardag wil je toch ook iets leuks geven?! ;)

7. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Die koe kun je toch gewoon geven? Ik zou als je het teveel vindt het ding wat ze van je schoonouders krijgt lekker daar laten staan of voor buiten gebruiken,.
    En een autostoel is toch niet echt een verjaardagscadeau? Dat is iets wat je nodig hebt omdat het noodzakelijk is?

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    ik zie t probleem niet zo ..

koop gewoon die koe?

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Dit!
    Koe voor binnen, ding van je schoonouders voor buiten!
    Geen probleem toch?

Wij hebben hier inmiddels een heel wagenpark; loopfietsje, little tikes auto en 3 in 1 zebrastep voor binnen. Duwfietsje en gewone step voor buiten. En wanneer ze een beetje is uitgekeken op het spul binnen, verhuist dat ook naar buiten.
    Ik vind eigenlijk dat wanneer mensen grote kado's willen geven (zoals opa's en oma's) dat ze best even kunnen overleggen met de ouders. Ik kan me ook niet voorstellen dat je het leuk vindt om iets te geven wat ze al heeft of ook ongeveer van iemand anders krijgt.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens.
    Wij hebben hier trouwens ook 2 loopwagens en ze zijn allebei goed gebruikt :)
    Ze zijn trouwens wel allebei van plastic, gruwel! :D

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Zoals gezegd lekker kopen die koe!

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zo kan je wel overal een probleem van maken natuurlijk! ;) Je schoonouders bedoelen het vast goed, dus het komt heel ondankbaar over. Gewoon zelf die koe kopen, lijkt mij een leuker cadeautje dan een autostoel, die heeft ze tóch nodig. ;)

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik snap het ook niet helemaal?

Het is niet alsof ze die koe gekocht hebben... Dus waarom
    Zou je die niet meer kunnen kopen...:

14. Medith

Medith Actief lid

Jan 15, 2014
    292
    5
    18

+1 .

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Wat iedereen zegt; koop gewoon die koe joh.
    Mijn dochter heeft inmiddels ook een (plastic) loopauto, een houten loopkar, ze krijgt voor haar 2e verjaardag van haar opa en oma een loopfietsje, en zo gaat ze vast nog wel even door met karretjes verzamelen. Wanneer ze ergens echt klaar mee is (de loopkar heeft nu geen nut meer omdat ze prima los loopt) gaat het naar zolder. En inderdaad; je kan ook één ding buiten laten (die van plastic) en de koe gewoon binnen ofzo.
    Geen probleem toch?

16. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Wat hier een heel groot succes is is het houten poppenwagentje! Het is echt een stevig ding die niet zomaar om kan kiepen en waar ze dus echt haar eerste stapjes achter heeft gezet. Nu crost ze er de hele kamer mee door en wat ze er zo leuk aan vind is alles wat ze onderweg tegenkomt erin verzamelen! Niet alleen haar pop, maar ook lillte people poppetjes, duplo, leesboekjes alles gaat met haar mee erin. Ze speelt er echt al maanden elke dag mee! En wanneer ze op bed ligt dan gaat mijn zoontje van 4 er mee aan de wandel, alle auto's gaan er dan in en dan doet hij alsof het een winkelwagentje is en hij boodschappen doet. Echt een geweldig ding! Misschien ook nog een idee??

17. Logan

Logan Niet meer actief

Koop gewoon die koe joh.. :)

18. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wat een vervelende situatie. Snap wel dat je het niet leuk vind hoor.
    Kan je niet vragen/uitleggen aan je schoonouders dat jullie die koe speciaal hebben uitgezocht voor je dochter. En vragen of hun toch voor iets anders willen gaan? Ze kunnen toch altijd dat ding terug brengen/sturen?
    En anders gewoon allebei geven.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de koe, dus zou je de link willen delen?
    Ben ook alvast aan het oriënteren voor een verjaardagscadeau voor onze dochter.

19. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!
    Mijn baal-gevoel is nu wel over. Het gaat niet alleen om die speelgoeddingen zelf, maar ook om mijn gevoel er bij. Onze dochter is onze 1e, en dan haar 1e verjaardag, is toch wel bijzonder, al zal zij er nog niets van begrijpen. Je wilt haar toch iets speciaals geven. En al bedoelen mijn schoonouders het goed(het zijn echt hele lieve mensen!), ze hadden toch beter even een afbeelding kunnen laten zien van wat zij in gedachten hadden. want zoals ik al zei, zij hadden het over een loopfiets, dan denk je dus aan een fietsje, al dan niet van hout of plastic. De koe is dus echt een wagentje.
    Ik denk wel dat onze dochter plezier gaat beleven aan dat (afzichtelijke;):D) karretje, die kijkt er echt niet naar of iets mooi of lelijk is, hahaha!

Heb inmiddels al iets anders leuks gezien, zelfde idee als de koe, maar dan een activiteiten huisje op wieltjes, van hout, met een duwstang zodat dochterlief er achter kan leren lopen. Nu nog ff met manlief overleggen.

20. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dit is wat we in gedachten hadden(de koe) en hebben(het huisje)

4105.jpg

Farmhouse_Walk_and_Learn__99501_zoom.jpg

Share This Page