Sinds kort slapen wij op zolder. Daar hebben we op de overloop een droogtrommel staan. Gelukkig ook twee dakramen! Tijdens het gebruik van de droger wil ik graag de dakramen open zetten omdat het anders zo warm en vochtig wordt. Vorig jaar heb ik heel goedkoop horren bij xenos gehad. Een soort gaas met elastiek en dan vier haakjes om het vast te maken. Waardeloos. Die haakjes bleven niet lang plakken dus daar heb ik maar spijkers in gemept en het elastiek was na een paar weken de rek al kwijt. Nu wil ik best iets meer uitgeven dan een paar euro. Maar als ik op internet ga kijken, kom ik rolhorren tegen van meer dan 120 euro (voor het grootste raam). En dat is me echt te veel van het goede. Heeft iemand een idee voor een oplossing? Eurootje of 50 / 60 mag het best kosten, maar niet meer. Het gaat namelijk wel om twee ramen die ik tegenover elkaar open wil zetten. Het gaat om van die ramen die naar binnen open draaien.
Wij hebben op de kinderkamers horren van velux. Twee jaar geleden voor de jongste een gekocht met veel korting. Ik heb gebruik gemaakt van een kortingsactie van velux en een kortingsbon van de bouwmarkt. Heb nog wel iets meer betaald dan jouw budget, maar het scheelde niet veel. En ze bevallen erg goed.
ik had hem zelf gemaakt, van ijzeren profielen en gaas, die kun je ook allemaal bij de bouwmarkt kopen. toen heb ik de omvang van muur tot muur opgemeten zodat hij niet op het raam hoefde en ook niet op de stijlen van het raam. en op muur van die soort draaischroeven gemaakt die zodra het hor erin zat ervoor gedraaid konden worden. het hor was ongeveer 1 bij 1 meter en heeft me ongeveer 40 euro gekost, maar dat is al wel weer enige jaren geleden, inmiddels is alles veel duurder natuurlijk
Ik zou naar een speciaalzaak gaan die hebben rond deze tijd weer acties. Zeker als het om een kantelraam gaat dan kun je een hor kopen die inrolt. Als je zelf aan het knutselen slaat en er zitten muggen achter en je wilt het raam dichtdoen dan heeft het nog geen zin gehad.
Ik kwam het bonnetje net tegen, was iets duurder dan ik mij herinner... Maar ik weet nog wel dat er meerdere merken waren in de bouwmarkt en dat het prijsverschil erg groot was. En wat rums ook al zei: kortingsbonnen genoeg!