Zichtbare tatoeages: onprofessioneel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zichtbare tatoeages: mag dat op de werkplek?

1. Nee, niet doen! Werkgevers houden er niet van!

2. Ja, kan best. De tijden zijn veranderd.

3. Ligt eraan. Een tatoeage kan an sich, maar niet als het racistisch o.i.d. is

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Denk dat het inderdaad ook erg ligt aan de branche waarin je werkt (of zou willen werken)
    En persoonlijk vind ik het erg liggen aan de soort tattoo die je hebt. Een collega van mij heeft prikkeldraad rond haar pols staan. Vind ik dus echt niet mooi en veel te opvallend.
    Andere collega heeft hem, in kleur, aan de binnenkant van haar bovenarm.

Ik wil de naam van mijn dochter op mijn vinger hebben, de ringvinger. Dan is hij voor mij altijd zichtbaar maar is het geen opvallende tattoo.

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat ligt er misschien ook aan wat voor beroep je uitoefent.

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Wat bedoel je met bepaald type mens? En is het dan nog een bepaalde stijl? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)

Ik heb zelf een sleeve en de andere kant zit ook al wat. Als ik een sollicitatie heb, bedek ik ze altijd! Maakt niet uit waar ik een sollicitatie heb, maar iedereen heeft een eerste indruk en vooroordelen en ik vind niet dat mijn kwaliteiten daar iets mee te maken hebben. In mijn geval backoffice.

Maar in een bedrijf waar je niet echt jezelf kan zijn uiteindelijk, wil ik ook niet werken, daar word ik niet gelukkig. Dat kan je vaak al snel proeven in een eerste gesprek.

Vaak als ik mijn jas oid uittrek zeggen mensen: dat had ik niet verwacht, ik dacht dat je heel netjes was:D

4. WendyenAnna

13 jun 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een sleeve best mooi, ligt er natuurlijk wel aan wat voor soort. Zelf laat ik binnenkort de voorletter en sterrenbeeld van mijnb dochter zetten op mijn linker onderarm. Het wordt geen groot ding maar ik wil hem graag hebben. Ik dacht eerst aan rechts maar toen zei mijn vriend dat ik hem het beste op mijn linker arm kon zetten omdat je je voorstelt aan mensen met rechts. Mocht je dus ergens gaan solliciteren dan zien ze het direct.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hangt absoluut af van de branche en de functie.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    In het bedrijf van mijn man zijn zichtbare tattoos niet toegestaan. Niet omdat wij het niks vinden maar omdat we merken dat klanten het niks vinden. Mijn man heeft zelf altijd een overhemd met lange mouwen aan, en ja ook als het 38 graden is. Dit verwacht hij van personeel met tattoos ook. Ook neem ik mensen niet aan als ze op sollicitatie komen met een zichtbare tattoo. Ligt wel aan de functie, in de buitendienst willen we het echt niet hebben, op kantoor hebben we nu wel een vrouw met een tattoo op haar pols. Zij bedekt hem meestal even met een armband als er klanten komen.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Je moest eens weten :D

Waar ik werk kan het prima, op zowel de backoffice als bij klantencontact (telefonisch, maar er zijn wel kledingvoorschriften ivm bezoek etc).
    Bij bepaalde beroepen begrijp ik dat ze de tattoos liever bedekt hebben.
    Bij een sollicitatiegesprek bedek ik ze, wordt ik aangenomen dan vraag ik altijd wat de "dresscode" is mbt tattoos.

Mijn onderarmen (ja, beide), voet, achterin de nek en nog wat bedekte plaatsen zitten eronder en ben nog niet klaar:p
    Toch houd ik er rekening mee, ik weet dat niet iedereen het zo mooi vindt. Een tattoos in m'n nek (zijkant) handen of vingers zou ik nooit zetten.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Haha, ik zie mensen in de zomer ook wel eens kijken. Men wist ook niet dat ik een tatoeage heb. Hij zit fijn verstopt op mijn bovenarm. Zelfs met een t-shirt zie je hem niet. Ik zou zelf geen tatoeage zetten waar iemand anders hem zou kunnen zien. Sowieso zou ik geen tatoeage meer laten zetten, maar dat is een ander verhaal, haha.

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik heb er genoeg. ze zijn allemaal te bedekken als ik wil. Moet dan wel een koltrui aan met lange mouwen.

Ik vind mijn tatts heel sierlijk en heb er nog nooit nare woorden over gehoord. of een werkgever het erg zou vinden? geen idee ik werk op het moment niet.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik - persoonlijk - vind bijna alle tattoo's een wat smerige/onverzorgde/viezige uitstraling hebben. Ja, ook die van mijn man. Lekker kortzichtig vast van mij maar ik vind het niet netjes staan. De badjuf die ik deze week in het zwembad zag had er eentje op haar been. Ik vind dat er niet representatief uitzien. Eerlijk: als ik werkgever was en ik had twee sollicitanten met exact dezelfde kwaliteiten maar de 1 had een tattoo en de ander niet: dan koos ik voor diegene zonder.

Tenzij ik leidinggevende bij een tattoo shop was ;)

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het ligt aan de tattoo..

Ik heb 2 honden poten op mn onderarm en die zie je tijdens mn werk. Maar ik werk als dierenartsassistent en dan is het niet raar.

Zolang het geen tattoo is met vreemde verwensingen of rare doodshoofden zie ik het probleem niet. Maar ik heb dan ook zelf tattoos. Dus ben bevooroordeeld..

12. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik vind t helemaal niet erg.
    Behalve in de medische wereld. Artsen horen geen zichtbare tattoeages te hebben

13. soeza

soeza Niet meer actief

Velen hebben het erover dat het not done is "in een bepaalde branche" en "bij bepaalde beroepen" maar waarom eigenlijk niet?

Nemen jullie een chirurg met een sleeve minder serieus dan wanneer hij geen sleeve zou hebben?

En waarom is het bij bepaalde beroepen wel acceptabel en bij andere niet? Waar ligt die grens? Er schreef iemand "niet wanneer je met klanten werkt" maar dan vallen er een heleboel beroepen af.... In principe zeggen veel mensen dat het bij een stratenmaker wel kan, maar bij een chirurg liever niet, maar beide werken met klanten toch?

Blijft een raar fenomeen die tattoo's :D

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In de IT lijkt het me geen probleem eigenlijk. Zou geen gezichts of hals tatoeage doen, maar verder lijkt het me geen punt. Bij ons op werk zijn er binnen verschillende afdelingen mensen met zichtbare tatoeages. Niemand heeft daar moeite mee.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee ik zie het probleem niet :) maar.. Kan mij indenken dat sommigen werkgevers er wel moeite mee hebben net zoals opgeschoren/fel gekleurd kapsel/piercings in gezicht.

Daarom zou ik persoonlijk een tattoo alleen op plekken laten zetten die je kunt verhullen :)

16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Die moeten als we naar bepaalde klanten gaan ook gereinigd worden. Daar moet je ook douchen voor je naar binnen mag en beschermende kleding dragen. Zelfs al het gereedschap gaat door een bak met schoonmaakspul. Electrische dingen wordt de buitenkant met de hand ontsmet.

17. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Dit!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,3 KB
      Weergaven:
      27
  18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik verwacht van een chirurg niet dat hij een zichtbare sleeve heeft, zou ook raar opkijken idd.

Ja, veel beroepen hebben klanten en het is niet direct de baas die er persoonlijk een probleem mee heeft, maar de perceptie van je klanten. Je wilt een bepaalde uitstraling hebben en veel mensen hebben een mening over een tattoo. De uitstraling van een stratenmaker is anders dan de uitstraling van een chirurg of advocaat. En als eigenaar van een bedrijf moet je daar gewoon rekening mee houden, zo simpel is dat.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mooi voorbeeld over hoe de tattoos dus duidelijk niet zichtbaar kunnen zijn in de beroepsgroep ...

20. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Maar stel jij zou door deze man geopereerd worden, alles is super goed gegaan en nadien zou je zijn sleeves zien. Zou je dan anders over hem denken of de operatie minder goed uitgevoerd vinden?

Deel Deze Pagina