Zichtbare tatoeages: onprofessioneel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zichtbare tatoeages: mag dat op de werkplek?

1. Nee, niet doen! Werkgevers houden er niet van!

2. Ja, kan best. De tijden zijn veranderd.

3. Ligt eraan. Een tatoeage kan an sich, maar niet als het racistisch o.i.d. is

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    kijk...werkgevers denken aan hun klantenkring/opdrachtgevers.
    En helaas heeft het gros van de bevolking heel snel vooroordelen klaar. Het is een afweging die een werkgever dan maakt. Durf ik de gok dat mijn publiek er geen problemen mee heeft aan? Of speel ik het safe?
    Ik persoonlijk heb geen tattoo's...niet omdat ik het per se niet mooi vind. Maar omdat ik te bang ben er spijt van te krijgen op den duur. Maar zou ik er wel een boel of goed zichtbare hebben dan denk ik wel dat dat mijn kansen op het vinden van nieuwe gastgezinnen verkleind.

2. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    #82 kusjes1986, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015

Hahahahaha de zoon van de pastoor is mijn tattooeerder. En die zit bommetje vol. Staat negens beschreven hoor.

Daarbij heb ik altijd geleerd dat wij allemaal.kinderen van god zijn 😂
    "Zegt de ongelovige"

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nog niet alles gelezen, reageer alleen hierop.

Ik heb een halve sleeve en daar bewust voor gekozen ipv een hele.
    Ik werk in de thuiszorg en nu met dit mooie weer draag ik korte mouwen onder mijn werk jasje.
    Als ik gewoon binnen kom, dan ziet men niets. Dan heb ik (bij nieuwe cliënten) al een praatje gemaakt en een eerste indruk achter gelaten.
    Als ik dan iets ga doen (kousen aantrekken, hulp bij douchen etc) dan kruipen de mouwen wel wat op en dan ziet men het
    De reacties zijn dan meestal iets van; goh, had ik niet verwacht van je! Maar meestal wel positief.
    Er is 1 vrouw die het echt vreselijk vind en bij haar zorg dat ik ze niks ziet. Trek ik gewoon even iets met lange mouw aan.
    Ik kom toch bij de mensen thuis....
    Ik ben van mening als ik binnen kom en met ziet een complete sleeve, hun indruk van mij anders is.

Ik vind persoonlijk ook wel dat de tijden veranderd zijn, maar ik kan mij ook heel goed indenken dat mensen toch een andere indruk van je hebben. En dat is toch ook wel weer jammer, als je hierdoor hinder ondervind

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Haha herkenbaar. Hoor ook vaak ohhh jij, bent er toch helemaal het type niet voor. Hoezo bevooroordeeld. Dus blijkbaar ben ik niet het typ voor aan tattoo maar toch, ben er dol op en ben nog lang niet klaar :). Die verbaasde gezichten vind ik alleen maar leuk. Ben wel benieuwt wat voor types dan mensen zijn met een tattoo
    Ben erg stil en verlegen en blijkbaar past dat niet.

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

#85 Sifra, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2015

Leviticus 19: 28 zegt wel degelijk iets over het zetten van tatoeages ;)

Verder; wat mij betreft zegt het hebben van tatoeages niets over iemand's persoonlijjkheid of professionaltieit.
    Of het representatief is in bepaalde vakgebieden, vind ik een ander verhaal...

6. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben werkzaam in de zorg. En op dit moment werk ik in de verslavingszorg. Daar loopt bijna iedereen wel met een grote of kleine tattoo. Dus die van zijn ook wel eens zichtbaar. Heb ook gewerkt jn de thuiszorg of verpleeghuis. Dan zag je wel 1 van de 5. Heb er nooit geen problemen mee gehad.

Maar prive reageren mensen soms toch wel anders op je als ze allemaal zichtbaar zijn. Die mensen kennen je niet en hebben toch nog wel veel vooroordelen.

7. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Moet ie zelf weten, ik ken hem toch niet :p ;)

8. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb weer wat geleerd. De heer heeft er een suk minder kinderen bij gok ik. Nee zonder dolle alle respect als je ze daarom niet zet. Maar denk dat de wereld wel een beetje veranderd is.

9. MamavanF2009

ja joh, tuurlijk alle respect als er mensen zijn die iets niet doen omdat het van de bijbel niet mag (dat het van God niet mag, dat kan er bij mij niet in maar laten we die kant maar niet opgaan verder).
    Maar idd; de wereld is veranderd, we maken veel meer zélf onze beslissingen en daar horen tattoos ook bij.
    Ik ga het in ieder geval niet laten omdat er ergens staat geschreven dat ik het niet mag :)
    Ik laat het alleen omdat ik nu zwanger ben en het even niet kan betalen :p

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb 3 kleintjes en er komt een grote bij maar ik wil ze allemaal makkelijk kunnen bedekken, gewoon omdat ik het niet netjes vind staan.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Een pastoor kan geen zoon hebben. Of het is een ex-pastoor... (Of dominee.)

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry heb er geen verstand van ☺ een kerkelijke in ieder geval. Denk ik aan een pastoor hihihi

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Denk dan een dominee?

En voor mij zou het alleen maar meer reden zijn om een tattoo te nemen als het niet mag van de bijbel, wat een gedoe om dat boek.

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Heb 4 weken geleden een tatoeage laten zetten met de nNamenvan me jongens op me rrechter onder arm. Een collega had al een tatoeage op dr onderarm. Dus dacht dan mag ik dat ook. En wilde hem ook graagdaar. Niks mis mee, het zijn geen doodskoppen of van die griezel dingen , dusja...

15. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf nu niks meer te zeggen 😉 1 met heel veel kinderen want hij heef ter 8 op de wereld gebracht haha.

Het zou voor mij ook geen reden zijn om er geen te zetten. Puur omdat ik vind dat iedereen moet doen en kunnen doen wat hij/zij wilt en zich goed bij voelt

16. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Uit content gerukte bijbelvers die te interpreteren is op 10 verschillende manieren ;)

Deze vers komt uit het oude testament en was bedoeld voor de mensen uit Israël t.o.v. de Egyptenaren.
    Elke vers eindigt op "ik ben uw Heer". Hiermee probeerde "god" zijn volk niet over te laten lopen....

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vraag mij ook af of zoiets in de originele bijbel staat.. kan mij niet voorstellen dat ze zoveel jaar geleden bedacht hadden dat je geen tattoo mocht zetten. Iets wat toen nog niet eens bestond.

Maar enfin.. geloof of niet. Als je je er goed bij voelt prima. Voel je je er niet goed bij dan doe je het niet. Simpel toch?

18. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Tattoos zijn al heel oud en bestonden al voordat de bijbel geschreven werd.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Vraag me af hoe je dat zo zeker weet eigenlijk. Kan me best voorstellen dat dat toen al bestond. Natuurlijk waren de technieken wel anders van het zetten. Mijn schoonmoeder van in de 70 uit Afrika en haar zus hebben ook een tatoo (op hun gezicht) en ik neem aan dat dat ook wel heel anders werd gezet dan hoe dat tegenwoordig wordt gedaan.

Er zijn ook Islamitische overleveringen over tatoeëren (dat dit niet toegestaan is) en dan duidelijk over tatoeëren dus niet 'geen inkt nemen' o.i.d. Dat is meer dan 1400 jaar geleden dus waarom zou het niet eerder hebben bestaan denk ik dan.

20. MamavanF2009

Dat er dan gezegd wordt dat het misschien niet verstandig is vanwege de gezondheid o.i.d. kan ik inkomen, niet voor niets dat het niet mag als je zwanger bent.
    Maar gewoon zeggen; het mag niet dus ja, dan doe ik het maar niet...
    Wat voor reden zit daar dan achter?
    Waaróm mag het niet?
    En wáárom mag je dat niet zélf beslissen?

Deel Deze Pagina