Ik werk in ge gehandicapten zorg. Heb gewoon een tattoo. Ben er nog nooit op afgewezen. Ook heb ik een tong piercing daar is ook nooit wat van gezegt. Ik heb echt een hekel aan mensen die zo oordelen op iemands uiterlijk. Prima als je het niet mooi vind kijk dan gewoon lekker niet. Ik vind het wel mooi mijn lijf dus mijn keuze😄
Zelf 2 wkn geleden de namen van mijn kinderen op mijn onderarm laten zetten. Met lange mouwen te verbergen. Maar nu met korte mouwen niet. Ben er trots op! Werk op kantoor. Weinig mensen met zichtbare tattoos. Maar mag wel.
En dames, kunnen we de discussie een beetje on-topic houden? Het gaat om tatoeages an sich, niet om geloofsdiscussies
Jawel maar een arts onder de tattoeages vind ik geen gezicht. Net als alle verpleegkundigen die voor het UMCG staan te paffen maar dat is weer een andere discussie
Ik zit me wel af te vragen in hoeverre 'tatoeage-acceptatie' cultuur- en streekgebonden is. Zoals te lezen in mijn profiel: ik woon in Nieuw-Zeeland, en hier zie je meer mensen met tattoo dan zonder. Om over de Maori met hun traditionele gezichtstatoeages maar te zwijgen... (Tā moko, voor de geïnteresseerden.) Voor mijn gevoel zou ik er hier een stuk makkelijker mee weg kunnen komen.
Gaat er toch ook om of iemand zijn werk goed doet, niet of jij diegene er leuk uit vind zien 😮 Vind het zelf juist wel leuk als mensen van wie je het niet verwacht tattoo's hebben Bij ons op kantoor moet het zoveel mogelijk bedekt zijn. In mijn functie vind ik dat ook niet meer dan logisch (want niet iedereen is even ruimdenkend zoals je hier ook kunt lezen) daarom heb ik er ook alleen op makkelijk bedekbare plekken. Voor de mensen die bij ons op kantoor zitten vind ik het zelf niet nodig dat het continu bedekt is. Naar mijn idee zou het voldoende zijn om ze te bedekken als er klanten langskomen.
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, maar ik denk dat velen er anders over denken. Dus ik zou goed nadenken in welke branche je zit of wilt blijven, of zelf naar toe wilt.
Ik denk dat dat het probleem ook vaak is. Het is breed te interpreteren waardoor in elk geloof mensen verschillend met hun religie om gaan. En waardoor er zoveel oorlog is... In mijn ogen geloven gelovige mensen eigenlijk allemaal zo'n beetje hetzelfde. In grote lijnen komt het allemaal overeen. Dat vind ik juist heel mooi, maar des te meer jammer dat het zoveel strijd oplevert. Maar goed, dat is een een ander gesprek of discussie. Tattoos, zolang het geen kwetsende dingen zijn vind ik het geen probleem. Dat je een pak moet dragen oid vind ik iets heel anders dan de kleur van je haar of een tattoo wat door de werkgever bepaald wordt. Maar hoe dan ook, bij twijfel misschien kunnen bedekken of overleggen met je werkgever.
Dus iemand met tattoos is volgens jou slechter in zn werk dan een zonder? De inkt tast je hersenen niet aan hoor...
O nee hoor, helemaal niet. Maar het straalt wel iets uit. Net als een premier vol met tatoeages, ook liever niet. In bepaalde functies vind ik t niet echt kunnen
Nee, maar wel het beeld dat die persoon uitdraagt naar de buitenwereld. Iemand die slonzig, onverzorgd, weken niet gewassen is, hoeft ook niet dom te zijn. Niet wassen tast de hersenen ook niet aan, maar ik durf te wedden dat jij liever door een verzorgd persoon aangesproken wordt ...
Een dokter die eruit ziet als een zwerver die al 3 jaar niet gewassen heeft bedoel je? Ja oke dat vind ik minder. Maar iemand met een tattoo is echt niet minder goed in zn werk en ook niet minder verzorgd. Dus dat vind ik echt kolder. Mijn tattoos zijn net zo schoon als de rest van mn lijf.
Lijkt mij juist wél een goed idee. Een premier met tattoos, al dan niet bedekt wanneer hij toespraken etc houdt, lijkt meer verbonden met het echte volk dan zo'n uit de lucht gevallen zacht gekookt ei als Rutte en co en als heeft de chirurg, verpleegkundige of huisarts een sleeve, z'n borst en rug eronder zitten... Zal mij werkelijk waar een dikke doen, zolang hij/zij er maar voor zorgt dat ik de beste zorg krijg die geboden kan worden. Zelfde geldt voor een advocaat of accountant
Ik denk dat hij alleen in de rest van de wereld zijn niet echt serieus genomen wordt. En aangezien je niet alleen met Nederland te maken heeft, lijkt me het wel verstandig dat je een goed beeld kunt uitdragen over je land in het buitenland. Liever Rutte, die rust uitstraalt, dan zo'n gesjeesde politicus al dan niet getatoeerd (of erger de joker van de PvdA Hans Spekman, die man kan je echt niet serieus nemen) of die idioot in Griekenland (en die voormalige minister van financien daar).
Dat zegt toch niets over zijn intelligentie toch? ... Flauw voorbeeld, ik weet het, maar mijn punt is wel hetzelfde. Het gaat er niet om of ze schoon zijn, of dat jij ze mooi vind. Het gaat er in sommige beroepen gewoon om wat de uitstraling is, wat is de boodschap die je daarmee vertellen. Je gaat toch een jurist of een rechter die vol met sleeves zit niet serieus nemen dan? Of met een kilo staal in zijn/haar gezicht? Ik niet althans.
Ja sorry ik zie het probleem niet. Ieder mens is hetzelfde. En wat iemand zelf mooi vind is aan het persoon en niet aan een ander. Ik heb ze zelf ook en vind het onwijs bekrompen als je mensen zo beoordeelt.
Een piercing/tattoo vind ik heeeeel iets anders als 3jaar niet gewassen. Al die viezigheid/bacteriën bij een arts die (meestal) iemand beter moet maken is niet heel slim. Bij mijn werkzaamheden mag ik geen sieraden aan vanwege de hygiene. Denk niet dat jij namelijk een stukje vuil/metaal tussen je eten wilt
Ja, eens ... maar in dit geval gaat het over werkgevers, die te maken hebben met klanten en zijn afhankelijk van die klanten voor het voortbestaan van zijn bedrijf en jouw baan ... en dan heb je dus bekrompen klanten, dat klopt, maar wel eentje die zorgt voor brood op jouw plank. En daar gaat het om. en ja ... ik heb ook tatoos ... maar wel waar niemand ze ziet.