Waarom denken mensen zo makkelijk over huisdieren??

Discussie in 'De lounge' gestart door San1984, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik ben even over de zeik en wil graag mijn verhaal kwijt.

In november 2014 hebben wij een cavia genomen. Onze cavia zou in december 2014 een vriendje krijgen, maar haar vriendje kwam te overlijden.
    We wilden in januari 2015 op zoek naar een nieuw vriendje alleen bleek dat niet meer nodig, want onze cavia bleek zwanger en tijdens Boer zoekt Vrouw is ze bevallen van 4 jongen(te schattig die babycavia's!)

Maar ja 5 cavia's was een beetje te veel van het goede en toen we zeker wisten dat het allemaal vrouwtjes waren hebben wij 3 cavia's gehouden en mijn schoonzus die ook in de straat woont wou ook wel 2 cavia's.

So far so good zou je denken....

Alleen zag ik net dat mijn schoonzus de 2 cavia's gratis aanbiedt op een Facebookpagina!!!
    Zo ga je niet met dieren om vind ik.

Ze heeft haar plannen ook niet gedeeld met mij of mijn man. Hebben elkaar afgelopen vrijdag nog gezien en heb haar toen nog gevraagd naar de cavia's.

Dus wij hebben een aantal weken voor die cavia's gezorgd en de kans is nu groot dat ze straks in de maag van een slang zitten..

Ook zo idioot dat er mensen zijn die het berichtje van haar geliked hebben waaronder een andere schoonzus.

Ben echt pissig en verdrietig :(

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Daar zou k ook flink pissig van worden. Jij denkt een goed huisje te vinden en dan doen ze ze gratis weg?! Ik heb ook caviaatjes gehad en eentje die zwanger was en babys kreeg (overigens wel gehouden). Zijn leuke beestjes. :)
    De situatie herken k ook een beetje. Ik gaf afgelope jaar mijn hamster aan mijn schoonzus omdat ik er weinig aandacht voor had en t wel leuk was voor haar kindjes. Enkele maandjes later had ze hem ook ineens zonder dat k t wist weggedaan naar andere mensen. Was not amused maargoed die was wel naar een vrouw gegaan die helemaal gek was met die beestjes.
    Snap heel goed dat je je boos maakt! Kan je ze niet terugnemen? Of zijn ze al weg?

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ik vraag me dat ook al jaren af.

Maar ik zou even bellen en vragen hoe het zit. En eventueel neem je ze terug en zoek je zelf een goed plekje.

En je moet er ook niet standaard vanuit gaan dat de cavia's nu opgegeten gaan worden. Vaker vinden ze een goed huisje :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Afgezien van dat het misschien een beetje snel is om ze nu alweer weg te doen, zie ik eigenlijk het probleem niet.
    Waarom zou ze jou in moeten lichten? Het zijn toch gewoon hun cavia's? Biedt ze ze aan als slangevoer? Waarschijnlijk zoekt ze gewoon een goed baasje. Prima toch?
    Daar komt bij: je weet de reden helemaal niet dat ze ze weg wil doen.
    En al is die reden een simpel: 'ik vind ze te veel stinken', dan nog is dat toch prima. Als ze maar een goed huis krijgen.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik vind het ook erg lullig voor jullie. Heb je al naar de reden gevraagd, waarom ze ze weg wil doen?
    Ze had ook aan jou kunnen vragen of je ze weer terug wil, het zijn tenslotte jullie kleintjes.

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mensen denken er zo makkelijk over omdat je gratis aan huisdieren kan komen. Bevalt het niet dan doen ze ze ook weer gratis weg. Als.ze er voor moeten betalen denken de meesten(ook niet iedereen natuurlijk) beter na.

Kan je ze noet anders zelf terug nemen. Zou sowieso vragen wat de reden is en dat je het op fb hebt gelezen en er van geschokken bent.

7. Tooto

Tooto Niet meer actief

Lullig van je schoonzus, maar ben het met Merah eens. Waarschijnlijk zoekt ze gewoon een fijn, nieuw huis voor de dieren omdat hun dat niet kunnen bieden.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is algemeen bekend dat je dieren niet gratis op internet moet aanbieden. Die eindigen inderdaad vaak als slangenvoer, je kunt veel beter 5 euro voor de beestjes vragen en er een zak voer bij cadeau geven, dan heb je een veel grotere kans dat er mensen reageren die van plan zijn de beestjes te houden.

Dus ik vind het terecht dat TS van slag is, even afgezien van het feit dat het haar dieren niet meer zijn, ben je verkeerd bezig als je dieren gratis aanbiedt.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ze heeft de cavia's genomen, omdat haar kleinkinderen huisdieren leuk vinden en omdat ze van hun ouders geen huisdieren mogen had mijn schoonzus het idee dat zij 2 cavia's zou nemen voor hun.

Omdat diezelfde ouders ook al een kat in het asiel hebben gestopt en er meer dieren zomaar verdwenen zijn.

Schoonzus doet dit nu omdat de kleinkinderen op vakantie zijn en dat ze dan mooi kan zeggen dat de cavia's dood zijn gegaan in hun vakantie.

En het mogen dan wel niet meer onze cavia's zijn zo voelt het nog wel aangezien we zo dichtbij elkaar wonen.
    Vrijdag nog zeggen dat alles goed gaat met ze en ruim 48 uur later ze op Facebook zetten. Ik kan er niet bij!

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Kan je ze niet terugvragen en aan een echte cavia-liefhebber doorverkopen?

Mensen onderschatten de zorg voor een cavia vaak hè! Heb er zelf ook 2, superbeestjes :)

11. Manque

Manque Niet meer actief

Ik denk dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen en zelf de cavia's terug moet halen. Het was immers ook jouw nestje.

12. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik ga haar sowieso eens vragen waarom ze de cavia's weg wil doen.

Hoop dat ik niet te laat ben, want er heeft al iemand interesse getoond...

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik zou zelf ook van slag zijn en boos zijn. voor hetzelfde geld neemt iemand ze mee als 'voer'. Nou lekker dan. Denk je goed te doen en ze een goed huisje te bieden. En vooral als ze gratis worden aangeboden. Nee vind ik niet netjes. Ze kon immers even overleggen, zo van .. ik wil ze graag een ander huisje geven? Dan komt het al heel anders over. Ik weet wel als je iets aan iemand geeft , dat niet meer van jouw is. Maar toch... Het was een kleine moeite geweest.

Zelfde als ik me konijntje aan me schoonzus geef voor haar kids. en paar weken later verkoop ze haar weer. Ze kan dan ook zeggen. Wil je je konijntje terug hebben? dusja..

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bah dat snap ik dus ook niet. Neem je een beestje, dan neem je ook de verantwoordelijkheid én de kosten voor je rekening.
    Ken zoveel mensen die nooit met hun beestje naar de dierenarts gaan. Is niet nodig zeggen ze dan (dwz: ik heb het geld er niet voor over).
    Hier een poes die nogal onhandig is (plat op d'r bek uit boom gevallen en tand afgebroken, bij schutting blijven haken met haar vacht en zo een open wond krijgen en nog wat dingen) en ja dat heeft wat centjes gekost maar die geven we met liefde aan poes uit. Daarom bewust voor 1 kat gekozen, wisten we zeker dat we het konden betalen.

Ik zou die cavia's terug halen en schoonzus duidelijk maken dat dit geen manier is om met dieren om te gaan en er bij vermelden dat ze beter geen dieren meer in huis kunnen nemen.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vind het niet zo netjes dat ze niet eerst aan jou heeft gevraagd of jij ze terug wilt hebben of een ander goed thuis voor ze weet.
    Zal inderdaad vreselijk zijn als ze nu worden doorgegeven aan iemand die ze als voer gaan gebruiken.

Hopelijk kan je je schoonzus nog bereiken voordat ze weg zijn gegeven.

16. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik ga vanmiddag even naar haar toe. Even verhaal halen en waarschijnlijk ook de cavia's meenemen.

De cavia's moeten geen slangenvoer worden vind ik.

En misschien heeft ze wel een hele goede reden, maar dan vind ik het nog vreemd dat ze vrijdag nog tegen mij heeft gezegd dat alles goed ging met ze en dat ze weinig last van ze had.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het ook vreselijk. Mensen nemen zo vaak en huisdier en vervolgens doen ze die weer weg. Mensen moeten zich eens verdiepen in dieren, hoe vaak zie je wel niet honden aangeboden van een paar maandjes oud. Het puppy is er af, mensen verkijken zich op de tijd, energie en kosten die een dier met zich mee brengt en zetten ze maar weer op marktplaats/Facebook! Elk dier wat bij ons komt, blijft tot die dood gaat. En onze levensstijl word daar ook op aangepast!

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Tsja, helaas heb ik daar al veel te veel ervaring mee...
    Vooral in deze vakantie periode :(

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

niet meer relevant.

20. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Dat zou ik maar gauw doen ja!
    Ipv hier je gal te spuwen, kan je beter actie ondernemen.

Maar goed, het neemt niet weg dat het een waardeloze actie is van je schoonzus.

Deel Deze Pagina