Hallo, Wat doen jullie met speelgoed waar jullie kindje nu te oud voor is geworden of waar geen interesse in is? Gaat alles in een doos naar de zolder voor een eventueel volgend kindje? Of wordt het verkocht op marktplaats of gaat het gewoon naar een rommelmarkt om niet helemaal een volgestouwd huis te krijgen? Ik merk dat we nu inmiddels speelgoed/knuffels 'over' hebben waar geen interesse (meer) in is. Dus ja, alles maar naar de zolder of zal ik wegdoen.... Groetjes, lavendel
Nu bewaar ik het nog, want we hopen nog een 2de te mogen krijgen. Daarna bewaar ik een paar dingen en de rest verkoop ik of geef ik weer weg. We hebben een hoop lp waar dochter nooit naar heeft omgekeken hopelijk de 2de wel en anders heb ik bijna nieuw lp te koop.
Little people?? haha ik doe het niet weg, vind het eigenlijk zonde maar ook zonde dat het ruimte inneemt en nutteloos ligt te zijn, ik twijfel dus nog haha
Wij bewaren ook eigenlijk alles. Hier en daar gaat er eens wat kapot natuurlijk en dat gaat dan gewoon weg. Voor de rest blijft alles bewaard voor de volgende. Daarna gaat een deel gewoon de container in, wat helemaal afgespeeld is dan. Een ander deel zullen we wel via marktplaats proberen te verkopen, of anders naar de kringloop of weggeven, en nog weer een deel zullen we bewaren voor als onze kids weer kids krijgen (Dan gaat het om dingen als duplo en lego bijvoorbeeld, de echte tijdloze dingen of dingen die echt goed/mooi blijven). Mijn ouders hebben dat ook gedaan en een deel daarvan is daar nu dus het speelgoed voor de kleingids en een ander deel hebben we zelf weer gekregen, (zo speelt mijn stiefdochter momenteel bijvoorbeeld regelmatig met mijn oude ministeck).
ik bewaar het meeste, leen wel eens wat uit waar niet meer mee gespeeld word. wat kapot is gaat weg en enkele knuffels weggedaan
of ik verkoop het of ik doe het aan een goed doel die het weggeeft voor mensen die te weinig geld voor hebben
Wij bewaren het voor de 2e. Daarna gaat alles weg via Marktplaats of naar familie/vrienden. Dingen als Duplo en Little People houden we nog wel, maar we hebben maar 1 klein doosje Duplo en na Sinterklaas 2 dingen van Little people (bus en leerzame stad). Neemt niet veel ruimte in dus. Poppen houden we ook, maar ik denk dat Eva daar voorlopig nog wel mee speelt en 2 vind ik wel genoeg. Zoveel ruimte neemt het trouwens niet in vind ik, wij hebben gewoon een doos op zolder staan en het valt echt wel mee, het meeste voor baby's is ook niet zo groot. De spullen die Eva nu heeft zijn sommige dingen wel redelijk groot van, maar daar speelt ze nog mee en het blijft lekker hier staan voor de 2e.
Ik bewaar de dingen waar we echt wat aan denken te hebben voor een eventueel 2e wondertje. De rest geef ik weg
Ik bewaar nu alles nog voor een volgend kindje, en misschien nog een volgend kindje Dingen die kapot zouden gaan, gooi ik weg en dingen die nog goed zijn gaan naar een goed doel (kindertehuis of zo).
Leen het uit en dan is het meteen even uit zicht en zodra iets weer terug is, is het weer helemaal hotitem voor een tijdje. Zo doe ik ook veel in een doos en haal sommige dingen na een tijdje weer terug. Uiteindelijk als ik merk dat mijn dochter er echt niet meer naar omkijkt dan zal het in een doos de schuur in gaan voor een eventuele 2de of als ik iemand tegen kom die weinig geld heeft dan doe ik het daar aan.
Eerst marktplaats (en van dat geld kopen we dan weer nieuw speelgoed) en verkoopt t niet dan gaat t naar de gastouder of vrienden
Hier bewaar ik het ook voor nr 2 die in dit geval onderweg is. Maar als nr 2 er te groot voor wordt dan denk ik dat ik de mooiste dingen bewaar voor neefjes of nichtjes. En de andere dingen op marktplaats zal zetten of weg zal geven.
Heb het meeste bewaard voor Pietje. Daarna gaan de echt nog mooie dingen in een doos op zolder en daarna evt. naar mijn broertje en schoonzusje. De rest gaat naar Roemenie naar familie van een kennis.