zichzelf pijn doen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by liesbet77, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

ik weet niet of ze het echt doet met de bedoeling zichzelf pijn te doen (ik denk van niet) maar als mijn dochter (16 maanden ) moe / boos is gooit ze zichzelf achterover en bonkt dan met haar hoofd tegen de grond of ergens anders tegen (bedspijlen ...). soms remt ze zich af maar vaak ook niet.
    ze begint ook als een gek in haar gezicht en haar te wrijven en krabt zich dan soms in het gezicht. Heb nu haar nagels heel kort geknipt om verdere schrammen te voorkomen.

zijn er nog kindjes die dit doen? Is dit een fase (ze doet het toch wel al een paar maanden)? en wat kan je er aan doen? Ik zeg op zo'n momenten duidelijk neen maar op dat moment heeft dat geen enkel effect.

2. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    o ja en als ze boos is durft ze ook op mij meppen ... en ze smijt met vanalles ...

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,157
    113
    Female
    Mijn zoontje is 19 maand en is hier sinds een week ook mee begonnen. Zodra hij begint negeer ik hem compleet, dan zegt hij auw mama en komt naar mij toe. ook dan krijgt hij geen aandacht, pas als hij gaat spelen en daarna naar mij toe komt krijgt hij aandacht. dit werkt heel goed, hij heeft nu door dat ookal doet hij zichzelf pijn hij geen aandacht krijgt, want negatieve aandacht is ook aandacht voor kinderen.

als hij mij slaat krijgt hij wel straf want dat wil ik gewoon niet hebben. straks blijft het niet alleen bij mij maar ook bij andere kindjes op het kinderdagverblijf of familie. zijn straf is dan op de stoel in de hoek van de kamer zitten en pas eraf als hij gekalmeerd is en ik leg hem dan uit waarom hij straf heeft gekregen en dit werkt goed.

Liefsz

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jep, Noor, bijna 15 mnd. doet dit ook al een tijdje. Ze kan behoorlijk met haar hoofd bonken tegen de kachel, vloer, muur of wat dan ook. Ze geeft dan geen kik. Ze doet het echt voor de aandacht. Ik negeer dit gedrag dan ook.

Denk echt dat het een fase is, hoewel het soms niet altijd even leuk is. Maar het gaat over.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier was het dat hij zichzelf in zijn gezicht sloeg. Echt een heel naar gezicht. Hij deed het als hij boos was, als hij iets stouts had gedaan en ik hem daarop aansprak, maar ook als iemand iets liefs tegen hem zei. Als ik bijvoorbeeld met hem in de supermarkt liep, en iemand lachte naar hem...PATS, dan sloeg hij zichzelf keihard voor zijn hoofd. Ik schaamde me dood! Maar het heeft maar heel kort geduurd, van ong. 17 tot 20 maanden. Nu doet hij het helemaal niet meer.

Het is denk ik gewoon de onmacht dat ze zoveel willen vertellen, maar het nog niet kunnen. Hun frustratie uiten ze op deze manier.

Ik deed er eigenlijk niks aan. Gewoon negeren, hoe moeilijk dat ook is. Alles wat aandacht krijgt groeit, dacht ik dan maar...

6. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n driftkopje ...

hoe vaak is eigenlijk "normaal" voor driftbuien of dergelijke kuren zoals zij heeft?
    hoe uiten driftbuien zich bij andere kindjes?

7. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hier een meisje van 17 maanden
    Als ze boos/gefrustreerd is: ze wordt roo/knijpt vuistjes in elkaar/gaat gillen/krijsen/rennen/lopen/vallen/trappelen/krassen en slaan
    Moet eerlijk zeggen dat ik negeren erg moeilijk vindt maar probeer dit wel vol te houden.
    Voorheen echt zelden zo driftig laatste tijd (17 mnd. sprong) paar keer per week :(

Share This Page