Wat te doen aan harde (konijnenkeutel) ontlasting?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte al moeite gehad met zijn ontlasting. Ook door het wisselen van de voeding steeds en heeft paar weken aan de Lactulose gezeten.
    Toen we begonnen met fruit en groente ging het al veel beter en was dat allemaal niet meer nodig.
    Nu is hij 9 maanden en drinkt nog 2,5 flesje Standaardvoeding, eet 1 boterham met boter en beleg en tussendoor gaven wij hem al Roosvicee Laxo, eet 200 gram warme hap en 200 gram fruit per dag.
    We geven al zo min mogelijk banaan en geven dus als Roosvicee Laxo.
    Maar zijn ontlasting blijft onwijs hard, soms ist net klei dus wel wat zachter van binnen maar de laatste tijd zijn het keiharde knikkers/konijnenkeutels.
    En ik merk ook dat hij er last van heeft, steeds windjes laten en kan eindelijk pas in de nacht poepen doordat hij dan alle rust heeft en zijn darmen niks nieuws binnenkrijgen en dus kunnen gaan werken.

Meer kindjes hier last van of last van gehad? En wat kun je eraan doen? Gaat dit vanzelf weer over als ze ouder zijn?
    (Want wil best de HA bellen voor weer Lactulose, maar om dat nou jaren te moeten geven..)

2. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Mijn dochter heeft daar af en toe ook last van. Wat je kan proberen zijn pruimen, vers geperste sinaasappelsap verdunt met water, en rosevice laxo met yoghurt.

Ik weet niet of je 's ochtends bambix groeipap geeft? dat werkt ook best laxerend.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier hetzelfde probleem. Als ik merk dat ze weer echt last heb doe ik een beetje olijfolie door haar avondeten en binnen no time kan ze normaal poepen

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik geef elke ochtend Bambix pap vanaf 8 maanden.
    En hij heeft onderhand een maand lang geen banaan gehad en alleen maar pruimen als fruithap en deed al meer water in de flessen en dus Roosvicee Laxo tussendoor.
    Maar nog blijft zijn ontlasting zo raar..

En iemand ervaring met die druppels Kindicol van VSM?

(Op dit moment ineens niet, hij heeft gisteren al 5 spuitluiers geproduceerd maar denk dat er weer tanden op komst zijn dus dit is een uitzondering, normaal is zijn ontlasting altijd hard!)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt nu ook buikjespap van nestle: ik gooi dat hier door de fruithap heen, (staat wel op dat het door de melk heen moet, maarja, geef hier bv dus dat gaat niet echt :)). Maar sinds ik dat doe, zijn we hier ook van de harde keutels af en is het weer zachte prut.
    Die pap is gebaseerd op pruimen, dus misschien dat het werkt om dat twee keer bij een flesje in te gooien, (op de verpakking staat dat je het beste 2 keer kunt geven... vaker lijkt me dus iig niet handig).

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar Mike krijgt geen 2 x pap op een dag..
    En dat bak moet je aanmaken met water en dan scheppen erbij doen, maar geen idee hoeveel ik dan moet nemen voor een papFLES. Want dat is een bordje en dat weigert hij.

7. raspberry

Nee, het heet wel buikjespap, maar kan volgens mij gewoon bij de melkfles in: er staat op het pak dat je een fles van 150+5 klaarmaakt en daar 3 eetlepels van die buikjespap bij gooit... Volgens mij is het dan nog redelijk vloeibaar :)
    O, wacht nee... is wel voor een bordje. Maar met wat minder moet het toch ook gewoon in een papfles kunnen?

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja niet geprobeerd nog, lijkt me dat de samenstelling/werking gebaseerd is op die hoeveelheid en dat krijgt hij echt niet uit de speen vd fles gezogen.
    Nouja, we zullen anders wel even de HA bellen als het weer gebeurt misschien dat hij voorlopig dan wel aan de minimale dosering Lactulose moet net als voorheen.

9. raspberry

Hier werkt 1 schepje door de fruithap al hoor, :) En dat is nog niet eens een eetlepel, maar een dessertlepeltje...

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    die buikjespap kan je ook gewoon in de fles doen hoor; wij doen t ook met die nestlepap mijn zoontje wilde ook geen pap van een bordje....ik heb gewoon een speen ingeknipt zodat er overlangs een lange spleet zit en hier de pap doorheen kan...ps van avent hebben ze ook papspenen dat moet ook lukken?
    ik doe trouwens 210 met 7 eetlepels (platte)

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik vraag me af of er al eens een darmonderzoek oid is gedaan?

12. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Een tijdje had mijn zoon ook last van harde ontlasting en deed het hem ook veel pijn. Vond het zo zielig voor hem. En ik had voor hem wel de kindicol druppels van vsm gebruikt en ook de buikjespap van nestlé. En dat beide in combinatie met elkaar leek te helpen, want na een aantal dagen is zijn ontlasting weer normaal. En nu gebruik ik alleen nog de buikjespap, geen kindicol druppels meer. Dus je kan het altijd proberen toch.

13. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Ik gaf vroeger altijd diksap ipv roosvicee. had eigenlijk altijd dunne poep. Toen ben ik overgestapt op roosvicee, en nu gelukkig normale/hardere ontlasting. Volgens mij werkt dat diksap dus laxerend...

Deel Deze Pagina