Zichzelf wakkerslaan...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Je hebt van Pacco ook inbakerdoeken voor hele jonge babies, hierbij kunnen ze handjes bij het gezichtje houden (zonder te kunnen slaan natuurlijk).

2. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Dat bakerzakje van Pacco, de Tinynanny, is inderdaad heel fijn, dan kun je de armpjes bij het gezichtje inbakeren; kunnen ze lekker bij hun handjes. Dat heeft hier heel goed geholpen.
    http://www.pacco.nl/tinynanny/tinynanny.htm

Wij hebben ook een tijdje een zijslaper gebruikt, dan hebben ze ook minder die fladderreflex, dat komt nl. (ook) omdat ze op hun rug liggen en dat is gewoon een heel onnatuurlijke houding als je net uit de baarmoeder komt.

Heel veel succes ermee, het wordt echt beter hoor!

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

in het weekend ben ik bij mn vriend en dan hoef ik het niet in mn eentje te doen maar doordeweeks ben ik in mn eentje.

Ik wordt inderdaad soms wel boos maar kan me heel goed inhouden met de gedachte dat ze er niets aan kan doen dus zal nooit te boos op haar kunnen worden.

Ik laat haar soms 5 min huilen en dan hou ik echt de tijd bij. na 5 min is ze namelijk erg moe geworden van het huilen en als ik dan mn pink in dr mond stop dan slaapt ze erg snel. en dan is het hopen dat ze zichzelf niet wakker slaat...

haar bedje staat 20 cm van mijn bed af dus soms val ik in slaap als ik mn pink nog in dr mondje heb haha! mn arm steek ik namelijk altijd door de spijlen heen om haar mn pink te geven terwijl ik zelf in bed lig.

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

:-D

Ik herken allebei! Dat snelle inslapen na hard huilen werkte bij mijn dochter ook zo. Op zich misschien wel een 'oplossing', hoewel ik het uiteindelijk niet zo heb gedaan...

In het begin had ik het ledikantje ook gewoon naast mijn bed staan :). Maar ik werd er op gegeven moment zo zat van om met m'n armen door de spijlen van het bedje te slapen, dat ik haar maar bij ons in bed gelegd heb en uiteindelijk heb ik dus de zijkant van het bedje gesloopt omdat we zelf weer lekker wilden slapen.

Heel veel sterkte ermee nog! Het wordt echt beter hoor...

Groetjes,

Esther

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik hoop het maar! Ik trek dat snachts niet.

En ik ga niet midden in de nacht 20 min douche :p dan kan k beter naar dr gehuil luisteren want dan ben ik even goed klaarwakker haha.

Ik vind het niet erg om dr even te laten huilen maar niet langer dan 5 min en tsja, wie wil er snachts nou niet lekker verder slapen...

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Midden in de nacht douchen... :rolleyes: Nee, is niet echt wat...

Mijn dochter heeft gisterennacht voor het eerst doorgeslapen: ze viel ongeveer om 22.00 in slaap en werd om 6.00 pas weer wakker! Het was heerlijk: echt ongekend! Sinds de bevalling begon heb ik niet meer lekker kunnen slapen. Helaas wel eenmalig, maar wie weet.

Bij de meeste komt het eerder al hoor! ;)

Ik vind trouwens dat je je dochter een erg mooie naam hebt gegeven!

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dank je! Mijn moeder is in dezelfde maand 50 geworden haha dus dat was heel toevallig!

Maar mijn meiske had zaterdag voor het eerst doorgeslapen. ik had haar om 11 uur in bed gelegd en ik was bij mn vriend dus we werden om 5 uur even wakker en ik keek hem aan; "ben jij naar dr toegeweest vannacht...?" hij; "nee... jij?" eehh nee...

dus wij als een speer naar dr toe kijken of ze nog wel leefde!

nou madam lag heeerlijk in coma hahaha dus we hebben haar laten slapen en om half 7 werd ze wakker en had ze honger.

echt super! :D

hoop alleen dat ik de volgende keer wel doorslaap haha. Het is eventjes wennen hoor!

Maar nu hoef ik er snachts ook maar 1 keer uit. geef meestal om 9 of 10 uur de laatste voeding, als ik dat uitstel tot 11 of 12 uur kan het zijn dat ze de hele nacht doorslaapt.

Maarja die ene keer dat ze wakker wordt is het ook een ramp om dr in slaap te krijgen dus ben blij dat ze niet vaker komt hahaha!

8. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    bij ons hetzelfde verhaal, wij hebben ons zoontje dus ingebakerd, zodat ie lekker kan slapen. Een wereld van verschil want hij sloeg zichzelf ook wakker met als gevolg een overprikkeld kindje. Eerst de puckababy geprobeerd, was hier geen succes want hij had zijn handjes steeds tegen zijn wangen aan en werd daar nog helemaal crazy van. Sinds een tijdje de pacco, super!

Ik moet zeggen ons mannetje vond het ook niet leuk in het bgin om ingebakerd te liggen maar het was eventjes wennen.
    succes!

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik bakerde Nova in de swaddle-me in. Hier sliep ze super in. Daarvoor ook heel veel wakker door die maaiende armpjes.
    Misschien een ander speentje proberen? Nova wilde geen bibi of difrax speentjes, maar alleen de Avent. Het was even zoeken, maar daarna wilde ze niet anders meer.

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

Heb alle speentjes al geprobeert, zelfs de speentjes die speciaal een tepel-vorm hebben. ze moet het plastic gewoon niet...

Ze word wakker van het niet kunnen bewegen van haar handjes als ik dr inbaker merk ik net. Ik stond te kijken en ze schok van een geluid dat ik maakte en je zag de doek bewegen van haar handjes en ze begon meteen te krijssen net zo lang tot ik de doek los maakte...

Hoop dat het wennen is dan... ik probeer het wel een paar dagen kijken hoe het gaat...

Deel Deze Pagina