Hoi, Ik wil vragen of er iemand ervaring heeft met een kind op vakantie. We gaan over paar weken op vakantie, naar Mexico. We zijn erg benieuwd hoe het zal gaan in een vliegtuig (met stijgen en dalen). Hoop dat mijn dochter (ze is anderhalf jaar) geen last van haar oren zal krijgen. Maar we hebben erg zin in om op vakantie te gaan. Oja hebben jullie ook gehad dat een kind van anderhalf jaar op een gegeven moment geen avondeten wilt eten? In het begin at ze alles. Maar nu laatste tijd niet. Ze wilt alleen rijst eten met niets erop. We probeerden met van alles. Hoop dat ik tips van jullie kan krijgen. Groetjes, Jane
Hoi Wij zijn met Danique toen ze 10 maanden was naar egypte geweest. Is niet zo lang vliegen als naar mexico maar ze kon het goed volhouden. Wat ik je kan adviseren is tijdens het stijgen en dalen haar laten drinken uit een flesje ofzo want dan voelt ze de druk niet zo op dr oortjes. Dat was mij geadviseerd door t vliegtuig personeel Lekker hoor naar mexico! zu ik ook wel kunnen gebruiken! Alvast een fijne vakantie
Dank jullie wel voor een tip! Ik moet van alles denken wat ik allemaal moet meenemen voor mijn dochter. Het is voor mij spannend. Het komt allemaal goed.
Wij hebben ook met Ilse gevlogen, ze heeft echt nergens last van gehad. Had wel drinken mee voor het stijgen en dalen. Veel plezier.
Ik weet niet hoelang je gaat maar wij gingen 8 dagen en we hadden voor 8 dagen fruit en avondmaalopotjes meegenomen omdat we het eten voor haar daar niet vertrouwde.. En maar goed ook want wij hadden allemaal een darminfectie opgelopen!
We gaan voor 12 dagen en logeren in een hotel met all-inclusieve. Jeetje dat jullie darminfectie hadden. Wel een goed idee. Ik neem paar fruit en groentehapjes (potten) mee. Dat zet ik gelijk op een lijstje wat ik allemaal moet meenemen.
Wij zijn deze zomer ook naar Mexico geweest. Super leuk en de mensen daar zijn heel erg gek op kinderen. Super kindvriendelijk! Het is een behoorlijk eindje vliegen. Met stijgen en landen hebben we geen problemen gehad. We hadden wat diksap meegenomen en dit hebben we gegeven met het stijgen en landen zodat ze slikt. Zo had ze ook geen last van haar oortjes. Ook hadden we kleine (nieuwe) speeltjes ingepakt en kreeg ze tijdens de reis steeds een klein kadootje. Vond ze heel leuk. Eerst is ze een poos bezig met uitpakken en dan met het nieuwe speeltje. Emma was toen nog geen jaar oud en we hebben alle voeding meegenomen. Potjes warm, fruithap en diksap ... Paar weken geleden naar Gran Canaria geweest en heeft ze gewoon alles van daar gegeten. Ik denk dat jullie niet zo veel mee hoeven te nemen, omdat jullie kleine ook al wat ouder is en alles wel mag eten. Als je een all inclusive hotel hebt heb je vaak wel uitgebreide buffets waar je vanalles kan pakken. Er is ook bijna altijd wel pasta of rijst o.i.d. Luiers hebben we gewoon daar gekocht, anders moet je met zo'n pak gaan slepen, gelijk je koffer vol . We zijn daar naar de Wall markt geweest, echt een super grote supermarkt waar ze heel veel verkopen. Pampers, Huggies en nog veel meer merken. Ook diverse soorten kindervoeding, dus daar kan je altijd nog wel wat halen. Ik heb ook weer zin ...
Hoi Kiwi80 (zo heb ik maar gedaan want ik weet niet hoe je heet ), Wat leuk dat jullie in Mexico geweest zijn. Fijn om te horen dat jullie daar erg leuk hebben gehad. Dat vind ik fijn om te weten. Ik wist niet dat in Mexico ook pampers verkopen. Dat is wel handig. Ik neem wel paar mee voor zekerheid. En de rest van pampers halen we daar. Inderdaad dan is de koffer niet vol. Ik heb gelijk op papier geschreven van Wall Markt. Waar zijn jullie geweest? We gaan naar Playa del Carmen. Hoop dat daar ook Wall Markt is. Ik vind wel spannend want we gaan voor het eerst met kleine op vakantie maar ik heb zooo zin in. Mijn man ook.
Het was voor ons ook de eerste keer vakantie met de kleine. Zeer goed bevallen moet ik zeggen, en ik zag best tegen de lange vliegreis op moet ik zeggen. Maar in het vliegtuig zijn ze allemaal zo vriendelijk. Proberen het zo fijn mogelijk te maken. Wij hebben getrokken door Yucatan. We zijn o.a. ook in Playa del Carmen geweest. Heel mooi en genoeg te zien en te doen in de omgeving. Wij hadden een auto gehuurd (omdat we trokken natuurlijk) en dan kan je ook elke dag even weg. Was wel fijn, want E sliep dan meestal in de auto. Wij zijn toen bij een Wal*Mart (zo schrijf je het geloof ik, schreef het de eerste keer verkeerd ) geweest bij Cancun. Of er in Playa del Carmen ook 1 is weet ik niet, maar daar zijn we wel bij een andere grote supermarkt geweest, leek er veel op. Ook daar verkochten ze alles, pampers, billendoekjes, voeding. Je kijkt je ogen uit daar, heel anders dan AH hier in NL hoor ! Je kan gewoon bij je hotel vragen naar een grote supermarkt, dan zeggen zij wel waar je die kan vinden. Achteraf had ik echt zoveel niet mee hoeven nemen, maar ik was bang dat ze het daar allemaal niet hadden. Als je nog iets wilt weten vraag je het maar gerust
Goedemorgen! Bedankt. Nog 6 nachtjes slapen! Gisteren brachten we mijn zus naar Schiphol. Ik kreeg een kriebels in mijn buik omdat we straks ook op vakantie gaan. Wat leuk dat jullie rondreis in Mexico hebben gemaakt! Ik ga zo Martinair bellen om te informeren. Want ze hebben een kindermenu voor kinderen vanaf 2 jaar. Maar mijn dochter is 18 maanden oud en mijn neefje (hij gaat ook mee met zijn broertje en mijn zus en haar vriend) is 20 maanden oud. Misschien krijgen ze babyvoeding in vliegtuig dat willen we niet. Ze krijgen gewoon kindermenu vanaf 2 jaar. Dat ga ik Martinair bellen. Oja ook informeren voor limonade. Ik weet niet of ze in vliegtuig ook een limonade hebben in plaats van sap (jus orange).
potjes zijn steriel, ook daar, dus die hoef je niet mee te nemen, daar zal ze niets van krijgen. alleen voor de eerste dagen is wel handig. en zorg dat je iets hebt om op te zuigen tijdens het stijgen en dalen. en veel speeltjes en snacks voor in het vliegtuig.