Wat een vervelende situatie zeg!! Ik moet 29 juli weer aan de slag en moet zeggen zie er als een berg tegenop!! Ik ga 4 dagen werken Dean gaat maandag en dinsdag naar kdv en woensdag ben ik thuis. Donderdag komt mijn schoonmoeder in huis en op vrijdag gaat hij naar mijn moeder. Als ik er al aan denk dat het kleine mannetje straks naar het kdv moet staan de tranen al in mijn ogen. Net al mymiracle al zei je weet van je kind met welk huiltje er wat aan de hand is. Hoe wilt hij het liefst vastgehouden worden enz. Ik moet zeggen ik heb een leuke baan en super collega's er zijn er veel op visite geweest en heb bergen met cadeautjes gehad dus aan hun zal het niet liggen. Wil gewoon lekker thuis blijven bij mijn mannetje!!!
mymiracle ik zag er ook tegenop, maar het viel me meteen reuze mee. gelukkig! En de kleine is laatst een wezen proefdraaien, en hij vond het leuk! heb even gebabbeld met zijn vaste leidster en dat hielp ook goed. Ze doen er alles hoe wij het graag willen hebben. Heb je al kennis gemaakt met je kinderopvang? hier zijn ook geen collegas op bezoek geweest, ik begon met een andere baan. en alles is wat anders gelopen vanwege de vroeggeboorte. Misschien een leuk idee om eens met de kleine langs je werk te gaan om haar te showen? gewoon verstand op nul zetten meis, groetjes
even langs mijn werk is wel een goed idee, dan kan ik gelijk de stemming peilen en heb ik misschien nog een paar dagen om te genieten zonder al die zenuwen
Ik ga morgen weer aan het werk. Net zoonlief naar bed gebracht en toen ik beneden was moest ik echt enorm huilen om het feit dat ik hem morgen pas zie om 17 uur. Echt zo lang........ dat komt omdat hij pas s' ochtends laat wakker is 8.15 en ik al 7.30 de deur uitga. Gelukkig is hij de hele dag in zijn eigen huisje bij pappa Inderdaad even langs je werk gaan is goed idee. Heeft hier ook een beetje geholpen.
ben ook benieuwd! wanneer ga je langs je werk mymiracle? ik merkte echt dat mn nieuwe collegas helemaal week werden bij het zien van de kleine.. was wel grappig om te zien dat het moederlijke instinct dan weer bovenkomt
vandaag weg geweest met mijn man en kindje bij de oppas gelaten, ik zat huilend in de auto maar toen we thuis kwamen lag ze lekker te slapen en zat de oppas een boek te lezen. nu voel ik me er wel iets beter bij, nu die collega's nog onder ogen komen
Nou hier alweer 2 dagen gewerkt. Althans vandaag saaie cursus. Het is me eigenlijk achteraf wel meegevallen. Misschien scheelt het enorm dat hij beide dagen gewoon thuis was bij pappa. Ook werd ik super leuk ontvangen op mijn werk. 1e werkdag bijna niet gewerkt met zoveel mensen bij gekletst. mymiracle: wel herkenbaar dat als je weer thuis en komt en je ziet dat het dan goed gaat met je kindje dat het dan ook meevalt om de volgende keer weg te gaan. Inderdaad nu je collega's onder ogen komen wanneer ga je? En wanner moet je ook alweer beginnen? Ik heb trouwens wel 3 keer naar huis gebeld en 5 smsjes verstuurd en gekregen van mijn man. Lief van hem om mij zo te helpen. Berichten van "schat hij heeft fles lekker leeg gedronken en ligt nu lekker te slapen" of "hij ligt lekker te keten in de box"
Ik had er ook moeite mee om weer te beginnen met werken. Bij ons wordt super veel geroddeld en iedereen heeft het erger mee gemaakt als jij. Ik had een hele zware zwangerschap, dus iedereen keek mij met scheve ogen aan omdat ik niet door kon en een andere collega wel die ook zwanger was. Ik stelde me dus aan volgens hun. Het terug komen was voor mij ook erg moeilijk. Gelukkig gaat het met de collega's waar ik nu mee werk het wel goed en aan de rest heb ik lak. ALs me iets dwars zit zeg ik het en de rest kijk maar wat ze er mee doen. Maar ik kan je gevoel heel goed bergijpen. Hoop dat je eerst werkdag een beetje meeval en je toch weer met een fijn gevoel kan werken. Succes
fijn zeg! goed gedaan meis . ik moet volgende week weer werken, dus ik ga niet meer langs mijn werk voor die tijd, het is er niet van gekomen, we hadden veel afspraken en mijn meisje zit nu in haar 12 weken sprong, geen land mee te bezeilen
precies, dat geroddel herken ik heel goed, sterk van je dat je er zo nuchter mee omgaat nu, dat moet ik ook gaan doen!
Ik zou inderdaad niet vantevoren alles voor iedereen in gaan zitten vullen. Vaak is de realiteit toch anders. Jij bent anders. Nu je moeder bent zul je zien dat werk ook minder belangrijk is. Je gaat er sowieso anders tegenaan kijken. Er komt zelfs een tijd dat je zegt: "even bijkomen op werk" Onthoud dat je nu gelukkig bent met je nieuwe gezinnetje. Straal dit uit en je zult zien dat je mensen om je heen daarmee positief zult beïnvloeden. Succes meis.
@Dushi: ik ben inderdaad zelf ook veranderd nu ik moeder ben, wie weet krijg je daardoor een heel andere wisselwerking met iedereen op het werk, ik hoop het, de meesten zijn al moeder, misschien begrijpen we elkaar nu zelfs beter, ik hoop het!