hoofd optillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rachel22, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    als ik jayden op zijn buik leg gaat hij eigenlijk gelijk lekker liggen en sabbelen op zijn handjes maar hij wil niet zijn hoofd optillen en steunen op zijn armen alleen als hij daar zin in heeft.
    hij doet het heel af en toe.
    wanneer moet hij nou echt dit gaan doen?want hij begint al te draaien en vind het fijn als hij dit zou gaan doen(hoofd omhoog houden) voordat hij helemaal omdraait.
    :rolleyes:

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi, sem deed het ook pas echt met 4 maanden. Daarvoor ook af en toe, maar met 4 maanden echt elke keer als hij op zijn buik ligt.
    Hij is met 4,5 maand op zijn buik speeltjes gaan pakken en ernaar omdraaien. Nu houd hij zijn hoofd echt heel hoog en zijn armen gestrekt als hij iets boven zijn hoofd wil zien :) Ook steunt hij nu met 1 armpje om met het andere iets te pakken en het omrollen doet hij nu alleen, van buik naar rug en van rug naar buik.

En gisteren heeft hij voor het eerst een klein stukje gekropen, tijgeren eigelijk :)

3. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier is het de eerste 3,5 maand een ramp geweest om Lucas op zijn buik te hebben. Was alleen maar huilen en niet willen. Ook hij deed zijn hoofd niet optillen. Nu een 2 weken geleden van het ene op het andere moment ontdekte hij dat zijn hoofd wel omhoog kan en dat het wel makkelijk is om een beetje op zijn armen te liggen. Nu kan hij zelfs lachen op de buik. Hij wil nog niet lang blijven liggen op zijn buik maar dat is denk ik ook nog maar een kwestie van tijd...
    Antwoord: komt vanzelf! ;) :D

4. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ok en wat zeiden ze tegen jullie op het consultatiebureau.want bij mij was ze echt ongerust en daar schrok ik wel van.maar uit jullie verhalen gaan ze het eigenlijk pas rond 4 maanden doen.toch bedankt.......

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Gewoon paar keer par dag oefenen. Lynn heeft hier ook een hekel aan. Heb dit op het cb gezegd en die zeiden dat ik haar dan juist een paar seconden extra moet laten liggen. Dat doe ik nou en het gaat steeds iets beter.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik moest na de laatste keer cb ook oefenen met Jaime voor het buikliggen.
    Wat ik nu doe is luiertje verschonen als ze wakker is en daarna leg ik haar even op haar buikje op het aankleedkussen. Ik zie gewoon dat ze dat wel leuk vindt, zo op haar eigen kamertje en misschien helpen die schuine stukjes van het kussen ook wel. Maar goed ze gaat nu heel goed met haar hoofdje omhoog houden en ze drukt zich ook wat meer op met haar armpjes. Probeer het eens zou ik zeggen.

Liefs Sensee

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ze hebben er bij mij een heel probleem van gemaakt, want dat had hij toch wel al moeten kunnen.
    Troost je: de meeste daar kijken alleen maar naar cijfers en grafieken en zien hun werk als lopende band. Ze hebben helemaal niet in de gaten dat ieder kind anders is. De een leert bepaalde dingen snel en de ander weer niet. Uiteindelijk komt het altijd wel goed.
    Heb ook gevraag aan ze of ze buiten de grafieken en cijfers ook naar het kind zelf kijken wat hij / zij bijvoorbeeld al WEL kan...
    Laat ze maar!

8. en dan erbij misschien zijn er wel andere dingen die de kleine bv al wel snel doet, mijne bv die keek ons al heel snel aan en volgde ons ook vrij snel met zijn hoofd/ogen... dat was toen hij 2,5 week al... ook het grijpen met handjes en dan naar zijn mondje toen doet hij ook al een tijdje, en niet vergeten de geluidjes maken :D en lachen nou mijne wil ook niet op buik liggen maar rest doet hij erg goed dus jah ach

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie 'tijgert' op zn rug. Hij schud zn hoofd steeds van links naar rechts (heel snel, lijkt op 'nee'-schudden) en zet zich dan af met zn voetjes. Met als gevolg dat hij over het hele speelkleed gaat en als ik hem uit bed haal hij meestal achterin zn bedje ligt ipv onder de lakens, hihi!

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Yup hier ook stress bij het CB...
    Iman was al over de 4 maanden heen toen ze het nog niet deed... Ik oefende altijd met haar, door haar te draaien op het aankleedkussen en na heel even gelijk weer terug te draaien, zo leerde ze dat op haar buik liggen niet zo erg was.
    Toen legde ik haar op mijn buik en ging steeds platter op de bank liggen. Na 2 dagen kon ze haar hoofd al omhoog houden.
    Op de buik liggen vind ze nog altijd niet leuk, maar ze kan nu wel goed haar hoofd omhoog houden.

11. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    nou eindelijk...jayden tilt nu sinds een week zijn hoofd mooi op en houd dit lang vol.hij heeft er nog plezier in ook.idd ieder kind is anders.hij had er iets meer tijd voor nodig.

Deel Deze Pagina