hoi iedereen, ik en mijn vriend zijn al ander half jaar bezig met zwanger worden. maar sinds vorige week weten we dat ik geen of geen volledige eiersprong heb . nu zijn we de 15e begonnen met het slikken van chlomid, nou ben ik de laatste dagen erg moe .. alleen nu zeggen mensen dat ik het zwanger worden los moet laten omdat ik het ze graag wil het dan misschien niet lukt. wie heeft hier nog meer last van en hoe gaan jullie hier mee om? ben overig wel heel erg bang dat we nooit kinderen zullen kunnen krijgen.
Loslaten is erg, ERG moeilijk als je er dagelijks mee wordt geconfronteerd door medicijnen, ziekenhuisbezoeken, bijwerkingen etc. Het is onzin om te zeggen dat het dan niet zou lukken, want dan zouden alle meiden in de mmm (en een hoop daarbuiten) al bij voorbaat kansloos zijn. Ik zou wel proberen stress zo veel mogelijk te proberen voorkomen (ook erg moeilijk merk ik bij mezelf..). Ik was ook steeds erg moe van de clomid, hoofdpijn, opvliegers, depressief. Hoort er helaas bij! Ik hoop voor je dat het niet al te lang nodig hebt en dat je hiermee gewoon een mooie eisprong krijgt.
Helemaal eens met Pluizje, loslaten is echt heel moeilijk! Ik denk dat je moet proberen een balans te vinden. Je denkt er dagelijks aan en dat moet ook wel omdat je in die mmm zit. Denk dat het erg belangrijk is niet obsessief te raken. Ik merkte de laatste tijd aan mezelf dat ik er teveel mee bezig was, na lang twijfelen hebben we een maand pauze gehouden. Nu ga ik er weer vol goede moed tegenaan! En iedereen zegt inderdaad "je moet er niet zoveel mee bezig zijn want zo lukt het niet" en iedereen kent wel iemand die het opgaf en vervolgens toch zwanger werd. Je gaat echt nog wel meer (goedbedoelde) adviezen krijgen waar je eigenlijk niks aan hebt.
Ha, als loslaten toch eens zou helpen! Dan zouden mensen geen duizenden euro's meer aan behandelingen uitgeven, maar gewoon lekker op vakantie gaan Hou jezelf maar voor dat de mensen die dat tegen je zeggen niet beter weten, en probeer je er niets van aan te trekken. Succes!
Een troost, uit onderzoeken is gebleken dat tijdens een IVF poging het niet uitmaakte of je stress had of niet. Dit kan alleen in heel extreme gevallen ertoe leiden dat vrouwen geen eisprong hebben, verder heeft het geen effect. Dit staat in wetenschappelijke tijdschriften en die vertrouw ik meer dan al die mensen met goede grrrrrrr bedoelingen. Het loslaten maakt niet uit. Er worden mensen buiten IVF pogingen zwanger die het hebben losgelaten en die er nog volop inzitten. Op de een of andere manier blijven die van degene die het hebben losgelaten ons achtervolgen. Uit ander onderzoek is zelfs gebleken dat mensen die meeer bezig zijn met zwanger worden ook eerder zwanger zijn, omdat ze meer goed doen! Tegen mij zeiden mensen ook dat ik het los moest laten of niet teveel stress moet hebben, ik vraag me af of de zaadjes dan wel aan de eicel hechten... Dit lijkt mij stug, wat jullie? Ik kan dit gelukkig nu tegen al die goedbedoelende mensen zeggen en dat vind ik heel fijn . Meid, laat je niet gek maken! Tuurlijk is het voor jou veel beter en gezonder om relaxt in het leven te staan en er niet obsessief mee bezig te gaan, maar voor je kansen maakt het gelukkig niks uit. Ik raakte al gestrest van het feit dat ik geen stress mocht hebben haha .
Oja met ingeleverd extreme gevallen, bedoelen ze in oorlogen, maar ook dan worden genoeg kids geboren. Kijk maar naar delen in Afrika met hongersnoden ed. Ik zou toch denken dat dat allemaal redelijk stressvol is.
bedankt allemaal voor jullie steun en info ... ik ga mijn best doen alleen is het wel erg moeielijk op dit moment mis ik mijn ouders ook heel erg omdat ik door persoonlijke reden geen contact meer met ze heb maar dat zullen de hormonen wel zijn haha.