Zie er zo tegenop! (terug aan het werk)

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door jojogirl88, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik mag volgende week weer beginnen. Aan de ene kant wel zin in aan de andere kant wil ik helemaal niet.... Maar ik zie mezelf niet als thuisblijfmoeder. Ze is afgelopen vrijdag al een ochtend wezen wennen en dat ging goed. Het wegbrengen viel me mee maar ik was blij dat ik haar weer mocht ophalen. Ik heb alle vertrouwen in de juffen daar dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En Minime...hoe is het gegaan?

Hier nog 3 weken.....dan 1 dag werken 1 dag vrij en weer 2 dagen werken. Is nog wel te overzien..

Wat me er extra tegenhoudt is dat ik nu nog volledige bv geef en ik ga proberen te kolven op het werk. Maar zie er wel tegen op...
    Zucht...wil er gewoon nog niet aan denken :(

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb nog 5 weken en dan moet ik ook weer.
    Hoewel ik er steeds meer tegenop begin te zien, kijk ik er ergens ook naar uit. Nu komen soms de muren op me af, ik maak niks meer mee (behalve de mooiste kunstwerkjes in de luier) en ik vind het héérlijk om lekker met miniNooNoo bezig te zijn hoor, maar ik zou het denk ik ook heerlijk vinden om eens weer wat meer te doen dan alleen de verzorging van haar. (en tegelijkertijd voel ik me best schuldig dat ik dit zeg...)
    Ik zie er het meest tegenop om haar een hele dag aan iemand anders toe te vertrouwen, er is vast (ahum) niemand die het zo goed kan als wij.

4. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik ben gisteren weer begonnen (ga nu 3 dagen per week werken). Dat ging goed want ons ventje was lekker thuis en oma paste op. Ik vond het werken eigenlijk wel weer heel prettig, even wat anders en andere verantwoordelijkheden.
    Maar morgen moet hij voor het eerst een hele dag naar het KDV. Hij is daar nu 2 x een ochtend wezen wennen.... Tja, ik vond het echt verschrikkelijk die twee ochtenden, heb serieus gebruld toen ik het KDV uitliep nadat ik hem daar had gebracht! Slaat nergens op, maar ik moet er denk ik meer aan wennen dan hij.

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hier gisteren mn eerste werkdag gehad, en het is 100% meegevallen! Het was eigenlijk weer heel gezellig met mn collega's en ook qua werk zat ik er zo weer in.
    Ik heb wel gelijk bij mn manager een extra dag ouderschapsverlof aangevraagd, zodat ik voorlopig 3 dagen kan gaan werken (werk nu dus 4 dagen). Wel zo'n fijn vooruitzicht.
    Dus het werken is eigenlijk goed bevallen, ben wel heeeel moe nu, en ben ook heel blij als het weer donderdag is, wat mijn parttime dag is:D

6. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de kleine de eerste x lekker bij oma en opa is gebleven, dan kon jij met een gerust hart aan je eerste werkdag beginnen.
    Spannend als hij naar de creche gaat! Mijn kleine man is nu voor de 2e keer een hele dag gegaan, en alhhoewel ik de ochtendsjes wennen niet zo'n ramp vond ( want dan haal je m vrij snel weer op ) vond ik dit toch wel even slikken. Ik heb ook wel 3 x gebeld hoe het met hem ging (!) erg he?? Succes! Hopelijk valt het mee:)

7. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Oh, wat herkenbaar! Mijn verlof is officieel al voorbij, maar omdat ik in het onderwijs werk, heb ik het 'geluk' dat ik nog een paar weken vakantie erachteraan heb... Maar inderdaad, ik kan wel huilen als ik er aan denk straks weer te moeten werken (heb ik ook al wel gedaan trouwens... :)). In eerste instantie had ik drie aaneen gesloten dagen moeten werken, maar gelukkig is dat opgelost en wordt het maandag, dinsdag, vrijdag. Maar zie er ontzettend tegenop! Ik geef borstvoeding en wil dit ook blijven doen, maar... hoe moet dat dan met kolven? Ik weet dat je er tijd voor moet krijgen, maar toch... En het ergste: wat zal ik mijn dochtertje missen!!
    Ik vind het trouwens wel 'fijn' om te lezen dat de meesten hier toch wel moeite mee hebben/hadden...

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oeps.. Heb het hier wat verwaarloosd! Sorry!

Zie dat er alweer een paar meiden aan het werk zijn, ik dus ook sinds vorige week...
    Gelukkig mocht Emeric vorige week en de aankomende week nog mee naar het kdv waar ik werk en moet zeggen dat het eigenlijk wel goed verlopen is.
    Nu vind ik het goed zoals het is maar zie nu echt op tegen het moment dat ik Emeric naar "zijn" kdv moet gaan brengen...
    Het werken opzich viel dus wel mee en Emeric heeft het ook prima gedaan maar natuurlijk nu zag hij mij de hele tijd weet niet wat dat zou geven als ik ineens niet meer in zijn bereik ben..

@Astrid; zo ga ik dus ook zijn straks als ik de kleine man naar het kdv moet brengen... Vreselijk hé... De gedachte doet mij al huilen!
    Ik begin nu steeds meer te twijfelen om de kleine man halftijds bij mijn moeder te laten en halftijds naar het kdv, stond altijd heel erg achter het kdv omdat ik vind dat ze daar zoveel meer opsteken dan bij grootouders maar nu Emeric er is vind ik dat hij ook wel wat meer nood heeft aan liefde en aandacht voor hem alleen...
    Mischien kaart ik het nog wel eens aan bij mijn moeder en verander ik het alsnog.

@MiniMe: Wat leuk dat je nog een extra dag ouderschapsverlof kan aanvragen! Zou ik ook graag hebben vind 4 dagen werken nog steeds te veel...

@Eeksie: Ja ik geef ook nog borstvoeding en ga dus ook beginnen kolven; moeilijk allemaal hé!
    Ik hoorde trouwens van veel mama's dat die blij waren dat ze weer aan het werk mochten, dat heb ik dus echt noooooit gehad dus ben wel blij om hier met meiden te kletsen die zich net zo voelen als mij.

@NooNoo: Dat gevoel van als mama (en papa) het altijd beter te kunnen doen heb ik ook, het is gewoon een feit dat niemand je kindje beter kent dan jijzelf en juist daarom vind ik het moeilijk om hem achter te laten, als mama herken je gewoon elk huiltje en weet je perfect hoe je daarop moet inspelen..

@mamavanjuul: Ja dat kolven is toch een heel gedoe hé, hier net zo!

Ik lees vanaf nu weer wat actiever mee hoor beloofd!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb nog 1 weekje vakantie en dan moet ik toch echt weer aan het werk....

Zijn net een weekje weggeweest, toch wel even lekker.
    Volgende week als afsluiter even uit eten en dan zit het er op:
    bijna 5 maanden thuis geweest.....

10. Trotsemamsvan2

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal wel weer even wennen zijn MamavJuul, 5 maanden is ook lang! Ik ben nu alweer een maand bezig, maar makkelijker wordt het niet moet ik zeggen! Het went wel, en werken is wel leuk, vooral het tjuiskomen, het blijft een gesjouw om de kids onder te brengen voel me nog steeds niet erg happy met 4 dagen werken dus hopelijk kan dat gauw omlaag naar 3,5 dag. Succes in iedergeval!

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ik ben inmiddels 5,5maand thuis geweest maar voor mij voelt het nog steeds te kort. Ik vind ons mannetje nog zo klein...
    Hebben jullie dat gevoel ook? Zou dat beteren of vind je als mama je kindje altijd te klein?

Succes aan de meiden die straks weer starten!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik weet het niet.....denk dat het wel verandert als je ziet hoe leuk ze het hebben bij de oppas.

13. Trotsemamsvan2

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het wel uitmaakt hoe klein je mopje is. Als ze eenmaal lekker gaan lopen en spelen dan zie je ook dat ze het naar hun zin hebben. als ze nog maar zo heel klein zijn dan is het eigenlijk vrij nutteloos om de kleine weg te brengen, hij of zij heeft er zelf niet heel veel aan, tis alleen omdat je moet of wil werken, dat vind ik zelf vrij lastig.

14. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Mijn meisje is nu zo vreselijk eenkennig! Bij pappa en mamma is het goed, maar zelfs bij oma (die ze toch zo'n beetje elke week wel ziet) is het huilen geblazen. Dit maakt het idee om over 3 weken weer aan het werk te moeten niet makkelijker...
    Als ik om me heen kijk, zijn er best veel moeders die zeggen het wel weer lekker te vinden aan het werk te gaan. Ik zou het liefst m'n baan opzeggen en lekker huismamma worden. Ook al heb ik een geweldige baan op een geweldige plek, met hele lieve collega's...
    Ik heb niet het idee dat ik het makkelijker zal vinden als ze wat ouder is. Ik vind het een vreselijke gedachte dat ik niet degene ben die haar straks voor het eerst zie kruipen of de eerste stapjes zie maken! Dus ik hoop maar dat ze die momenten voor mij bewaard... :)

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Eeksie: Dat hoop ik ook dat hij al die speciale eerste momenten spaart voor thuis!
    Net had ik geluk hij heeft de eerste keer thuis gedraaid van rug naar buik alweer een moment wat ik niet gemist heb;)
    Konden we ze maar even pauzeren tot we weer thuis zijn van het werk:)

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Pppff ja hier ook de laatste week :(.
    Ik vind bij de oma's nog wel acceptabel (beide 1 dag) maar de dag op het KDV maakt me nu al aan het huilen, zucht :(.
    Hoewel ik altijd geroepen heb dat ik geen thuismama wil zijn, zou ik nu niets liever doen dan alles opzeggen en dag en nacht bij mijn (inderdaad, nog veel te kleine) meisje zijn.... :(

17. Trotsemamsvan2

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loki; gek is dat he, wat je vooraf niet had kunnen bedenken, wat die gevoelens met je doen, het krijgen van een kindje ;) Daarom zijn er veel moeders die onverwacht toch hun baan opzeggen als het einde van het verlof naderd. Dat is voor mij financieel niet haalbaar maar als dat het wel was dan had ike r wel over nagedacht denk ik! Nouja ik zal al heel b,lij zijn als ik een dagje minder 'mag' werken van mn baas.

18. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier ook een mama die er zo tegenop ziet terug te gaan werken. :x:x:x:x:x:x:x Ik
    ben echter nog thuis tot midden oktober, werk dan twee weken en dan terug verlof voor twee weken. Maar toch ben ik er nu al mee bezig, bah! Wat een gedacht om zo'n kleintje weg te doen naar iemand die hem niet kent!! (hij zal naar een onthaalmoeder gaan). En hoe zal die onthaalmoeder aandacht aan mijn kapoen kunnen schenken als er daar nog andere kinderen rondlopen?? AAAAARGH! Ik wil thuisblijven!!

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Trotsemamavan2: Moest het financieel haalbaar zijn bleef ik echt thuis daar hoefde ik niet over na te denken maar helaas is dit een tijd waarin je echt met 2 hoeft te gaan werken om je wat extra te kunnen veroorloven...

@elynada: Ik herken je gevoel meid! Ik was ookal zoveel op voorhand bezig met het moment dat ik mijn kleine mannetje echt los moet laten..
    Geniet nog maar wat van je tijd met je kleintje! Het gaat zooo snel vooruit...

@Loki: Bij oma vind ik ook veel acceptabeler dan naar het kdv al was ik degene die tijdens de zwangerschap riep dat een kdv zooooveel beter is dan oma omdat ze daar zoveel meer bijleren...
    Nu kom ik mooi terug op mijn beslissing en overweeg ik om te vragen aan men moeder om Emeric een dagje in de week bij te houden:)

Is trouwens de laatste week dat Emeric mee kan naar het kdv waar ik werk:( Maandag en dinsdag ben ik thuis en vanaf woensdag moet ik hem echt achterlaten:(
    Heb al aan men baas gevraagd of ik die week halve dagen kan gaan werken en dan halve dagen verlof zodat we niet te lang van elkaar gescheiden zijn maar weet nog niet of het verlof goedgekeurd is aangezien er veel personeelstekort is... Hoop het zo!

20. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij is dit mijn eerste werk week!! Oh wat heb ik er tegenop gezien en het valt me dan ook erg zwaar! Gisteren de hele avond gehuild omdat ik het idee heb veel te weinig tijd te hebben voor mijn kleine meid!! Erg hè? Zullen de hormonen wel zijn..;)
    Hoop echt dat het gevoel minder wordt..Mis haar echt de hele dag!.:(. Gelukkig hoef ik morgen nog maar een half dag en dan heb ik een lekker lang weekend! Even bijkomen van alles..

Deel Deze Pagina