Vandaag de knoop doorgehakt. Morgen ga ik de verloskundige bellen of ze begin volgende week een afspraak in het zh wil maken voor een curettage. Geloof er niet in dat mijn lichaam het zelf op gaat ruimen. Heel minimaal beetje bruine afscheiding, maar hoef er eigenlijk niet eens een inlegkruisje voor, zo weinig is het.
Dinsdag 11.15 uur mag ik naar het zh voor de curettage. Opgelucht dat ik daarna iig weer verder kan. Wil het graag kwijt, want ik voel me nu zo raar gebrandmerkt. Vandaag lekker naar de kapper geweest om mijn zinnen te verzetten. Maandag nog een dagje voor mezelf en dinsdag d-day. Mijn man vroeg serieus: Wil je dat ik meega? Toen ik zei, dat is een grapje hoop ik, zei hij snel dat het inderdaad een grapje was. Uhuh.... Mannen....
Lekker voor je meid dat je dinsdag terecht kan. Mannen en grapjes.... dat is niet altijd een goede combi
Collo, heel veel sterkte dinsdag! Ik heb ook lang gewacht op mijn lichaam, tevergeefs en uiteindelijk toch ook curettage. Het was wel een soort acceptatie proces waar ik door heen ging. Ik denk aan je dinsdag!
Ah meid wat klote zeg. Snap heel goed je keuze voor curretage. Op een gegeven moment wil je er af zijn, vooral als je lichaam het niet lijkt af te gaan stoten. Een miskraam is niet het einde van de wereld, maar heeft zeer zeker gewoon een grote impact op je. Het kindje was gewenst, je was zwanger, en plots mocht het niet meer zo zijn. Daar ben je verdrietig van, daar ben je kapot van.. Curretage vond ik erg meevallen. Heb er geen last van gehad. Ik snap het 'grapje' van je man niet? Mijn man was in het ziekenhuis toen ik gecurreteerd werd. Nu was die situatie wel anders (was doodziek) maar kan me voorstellen dat je niet alleen wilt. Veel sterkte met alles!
Goede keus, Collo. Ik heb uiteindelijk dezelfde gemaakt. Hoop dat het goed gaat morgen. Ik was ook voor morgen eind van de ochtend ingepland, maar gister is het onverwacht toch spontaan losgekomen. Morgen dus geen curettage, maar een nacontrole. Ik zal aan je denken, wens je veel sterkte en moed.
Bedankt voor alle steun... Helaas is er hier nog geen enkel teken dat mijn lichaam het zelf gaat oplossen. Zal blij zijn als het morgen achter de rug is. Heb eigenlijk niet gevraagd aan de vk of ik nuchter moet blijven maar ga daar maar wel vanuit. Hoop dat het allemaal een beetje soepel wil verlopen morgen en dat er geen 10 keizersnedes of andere spoedjes tussendoor komen. Wachten in het ziekenhuis vind ik echt drama... Godzijdank heb ik nu een Ipad met 3G
succes collo! ik mag vrijdag voor curretage. ik vloei al iets meer als twee weken en het wil ook niet goed loskomen. ben ook blij als het achter de rug is kunnen we weer verder. laat je even weten hoe het ging?
Nou, dat feestje ging dus niet door. Mijn verloskundige was even vergeten te zeggen dat ik vandaag dus alleen een afspraak had met de gyn... Geheel niet volgens afspraak want ik had vorige week nog gevraagd hoe snel ze een eventuele curettage kon regelen. Oh, dat kon binnen een dag... niet dus... Gyn wilde mij ook alle opties weer gaan uitleggen maar wilde vandaag gewoon klaar zijn. Heb uiteindelijk maar recept voor pillen mee genomen want ik wil gewoon door! Dan maar met die stomme pillen waar ik geen goed gevoel bij had. De gyn vertelde mij nl dat een curettage nog wel een week zou duren en dat trok ik echt niet. Bij de apotheek nog een heel gesteggel om de juiste pillen te krijgen...doos!...maar uiteindelijk had ik ze. Wilde ze net gaan inbrengen, belt de poli van het zh, dat ik as vrijdagochtend me nuchter kan melden en dat ik dan een afspraak en diezelfde dag een curettage kan krijgen. Nu is vrijdag niet zo heel erg ver weg meer dus dan ga ik toch niet die pillen gebruiken maar wacht ik het gewoon nog even af. Ik was echt zo niet blij vandaag en het is een wonder dat ik niemand vermoord heb, ik was zo teleurgesteld. Had er echt al dagen naartoe zitten leven. Nog even volhouden dus, hopelijk ben ik er vrijdag echt vanaf...
Toen ik een van je berichtjes las, dacht ik al: huh, heeft de VK dan direct een curettage in laten plannen? Nee, niet dus, was dus wel gewoon enkel de afspraak met de gyn. Dan heb je nog mazzel dat het zo snel kan, mijn eerste curettage had ik anderhalve week moeten wachten als die regulier ingepland zou zijn, (maar ben vanwege heftig bloedverlies bij miskraam en zwaar vloeien daarna wat niet stopte, op de spoedlijst gekomen toen). Nou, dan is het vrijdag wel echt klaar. Kun je je daarop gaan richten. Je zou evt nog even kunnen bellen om te overleggen of je 's ochtends dan toch die pillen nog inneemt, omdat die dan vast wat voorwerk doen voor de curettage en je daarmee de kans op complicaties weer verkleint... Gyn kan je dan wel vertellen of ze dat zo doen, en hoe lang van te voren je ze moet nemen dan.
@ collo, wat vervelend! Je had je er zo op ingesteld vandaag! Maar gelukkig is vrijdag niet al te ver... Heel veel sterkte en moed! @ Frouk, jij ook vrijdag veel sterkte!
@ Collo: Wat balen meid dat het vandaag niet is doorgegaan. Gelukkig mag je vrijdag echt en is dat nog maar een paar dagen wachten. Hoop dat je het allemaal snel een plekje kunt geven na vrijdag!
balen meid! Ik ben gisteren geweest en het is me gelukkig mee gevallen! je moet het echt over je heen laten komen dan is alles zo voorbij! ben ook echt blij dat ik weer verder kan nu.. En bij mij werd er wel meteen een afspraak gemaakt voor curretage, mijn vk stond er ook o pbij het ziekenhuis en alles werd snel geregeld! ik heb dinsdag het slechte nieuws te horen gekregen en kon vrijdag al gecurreteerd worden, maar dat wilde ik zelf niet omdat er dan een mannelijke gyn was en ik wilde graag een vrouwelijke. dus kon ik maandag terecht! heel veel sterkte vrijdag!!
Rozemarijke Bedankt voor de tip, ga ik zeker inderdaad even opnemen met de gyn om de pillen evt vrijdagochtend heel erg vroeg in te nemen ofzo, of misschien pas daar ter plaatse. Het stomme is dat mijn vk de dag na de constatering van de miskraam dus heeft gezegd dat ze een curettage binnen een dag kan regelen. Ik heb het specifiek gevraagd hoe snel ze dat kon regelen omdat ik verhalen had gehoord van mijn vriendin die idd ook anderhalve week moest wachten. Toen ik hoorde dat ze het binnen een dag kon regelen had ik dus de indruk dat als ik vrijdag belde en ze voor dinsdag een afspraak maakte, alles op die dag ook zou gebeuren. Inmiddels al uitgebreid excuses gekregen van haar omdat ze het gewoon niet duidelijk heeft gecommuniceerd, maar daar zat ik vanmiddag even niet op te wachten. Gelukkig zijn ze op mijn werk erg meelevend en hoef ik me daar echt niet te verantwoorden ofzo. Kan lekker thuis me die paar daagjes nog even voorbereiden. Nog een paar daagjes en dan is het hopelijk echt over. Bedankt allemaal voor jullie meeleven. Het doet me goed om hier nog eens even extra mijn ei kwijt te kunnen.