hey allemaal Ik zit wel eens op het forum te lezen naar verhalen over vrouwen die vanaf het begin heel erg bezig zijn met zwanger worden. Soms kan ik me er zo aan irriteren dat diegene zich na 1 poging al zo ongelooflijk druk maken en van alles en nog wat, wat erbij hoort. Er zijn mensen die er veel langer mee bezig zijn, wat voelen hun dan wel niet. Ik voel me ook met momenten rot, ben nu voor de 8ste maand bezig. Schaam me wel eens dat ik me zo voel want andere meiden zijn er al jaren mee bezig. Ik kan me dan niet inbeelden dat je na 1 ronde al boos, verdrietig en machteloos kunt voelen. In de eerste 5 maanden ben ik er eerlijk gezegd weinig mee bezig geweest, ben zelfs net deze maand pas met ovulatietesten begonnen. Ben ik de enige die me hieraan irriteert?
ja ik herken dit zeker het irriteerd me ook zeker kijk soms is zijn sommige wel gelijk de 1e ronde zwanger maar dat komt weinig voor en ook zie ik soms verhalen van ja ik denk dat ik zwanger ben en dan hebben ze nog geen de innestelingsdag gehad en kan het dus nog geen eens ik ben zelf al 20 maanden bezig zonder resultaat en loop nou bij de fertiliteitspoli over 3 weken de uitslagen liefs lisje
Ja ik snap dit helemaal! Ik ben nu zelf al zeker meer dan een jaar bezig ermee en het wil maar niet lukken. Maar ja ik ben nog jong en ga niet bij de pakken neer zitten, en al dat klussen vind ik zeker niet erg.
k hoop voor je dat t dan eindelijk gaat lukken. Hiermee bedoel k dus dat ik zelfs met mijn 8 maand niet mag zeuren. 20 maand is wel heel erg lang
nee vind niet dat je zeurt hoor ik ging met de pil stoppen en dacht van ja duurt wel een jaartje ofzo maar ik kreeg ook na 8 maanden zoiets van ja het duurt wel erg lang en na 1,5 jaar werd het steeds erger en ook bij me vriend van ja is een van ons wel vruchtbaar enz dus ik ben na 1,5 jaar naar de HA gegaan en ondertussen bezig met onderzoeken moet morgen bloed prikken (week na eisprong) en als ik ongi wordt weer bloed prikken en dan 2 weken daarna alle uitslagen dus hoop dat alles goed komt en het liefst wordt ik deze maand niet ongi zal een leuk verjaardags kado zijn ben namelijk zaterdag jarig en wil voor de zekerheid al gaan testen maar ja zit dan 5 dagen voor mijn nod dus kijk nog wel ff hoop voor jou dat het ook snel raak is en dat je niet zo lang als mijn moet wachten liefs lisje
Nou ik ben het hier totaal niet mee eens...iedereen die hier op het forum zit is met hetzelfde bezig heel graag een kindje willen.... dat is toch het grootste wonder wat je kan overkomen....en als je iets heel graag wilt kan ik me voorstellen dat het bij iedere ronde een teleurstelling is en zeker als je soms hoort dat sommigen in de 1e 2e 3e ronde zwanger zijn.....iedereen mag zich toch voelen hoe ze zelf willen? wat voor jou niet normaal is wil niet zeggen dat een ander zich niet anders mag voelen....kan je je aan lopen irriteren maar laat iedereen toch in zn eigen waarde en natuurlijk vind ik het ook heel erg voor mensen die soms een jaar of langer bezig zijn absoluut! maar ik gun het iedereen zo....
Ik irriteer me eraan, maar doe er ook aan mee. Over deze (eerste ronde voor de tweede) kan ik nog niets zeggen. In de eerste ronde had ik heel snel het idee zwanger te zijn en had zo gebaald als het niet zo was, ik voelde van alles. Bleek ook waar te zijn, maar toch. Een collega van mij is na 16 rondes zwanger geworden en is nu 12 weken zwanger. Zij heeft het zo lang stil gehouden en uiteindelijk vertelde ze dat ze bezig waren, maar ze was totaal niet verbolgen over het feit dat het maar niet lukte. Ze wilde het liefst gewoon weten OF het ooit zou lukken, dan mocht het van haar nog wel een jaar duren, als het maar zou kunnen. Ik vond dat echt mooi dat ze dat zo zei... Ik dacht eerst dat ik zwanger was, maar opeens kreeg ik een ongelofelijke -ik word ongesteld- puist. Dat vond ik ZO balen! Die onzekerheid, daar kan de een beter mee omgaan de ander. Idem met afwachten... En daarom krijg je soms misschien vreemde vragen in de trant van 'ik was gisteren ongesteld, ben vandaag misselijk, kan ik zwanger zijn'... Je lijf kan je zo voor de gek houden en als je iets heel graag wil en uiteindelijk toch teleurgesteld wordt, dat doet ook gewoon pijn.
Ik irriteer me er absoluut NIET aan..... Ik weet nog wel toen ik zwanger was van Sterre....een heel onverwacht maar heel welkom kadootje....de maand nadat we het weer gingen proberen na Sterre lette ik op alles, ik voelde me zwanger (in mijn hoofd en dacht daarom ook mijn lijf) en maakte mezelf ook helemaal gek....en ja ik was enorm verdrietig toen het de eerste maand niet raak was......en ja ik ben nu nogsteeds verdrietig want met tussenpozen zijn we toch alweer 1,5 bezig waarin het niet lukken wil....maar ik hou hoop en houd moed dat op een dag ik ons kindje in mijn armen mag sluiten. Ik vind het soms wel heel sneu voor mensen die al jaren en jaren bezig zijn met wie het niet lukt, en tuurlijk gun ik hun als eerst een kindje.....maar helaas zo werkt dat nou eenmaal niet.
Aan de ene kant ben ik het ermee eens aan de andere kant ook weer niet! Ik kan begrijpen dat het sommige irriteerd. Maar ben zelf 22 en moet nog veel leren over mijn lichaam. Daardoor d8 ik elke maand zwanger te zijn. Voelde rare steekjes in mijn buik enzo. Maar dat komt omdat ik erop ging letten. Maar daarom mag de teleurstelling toch ook wel bij mensen die nog niet lang bezig zijn. Zoals mij. Dit is onze derde ronde van de eerste. Heb in 3 maanden ook wel heel erg veel geleerd over mijn eigen lichaam en over zwanger zijn en worden. Ik leer elke maand weer wat bij. Maar ik begrijp ook heel goed dat het heel irritant kan zijn. -xxx-
Aan de ene kant er mee eens en de andere kant niet! De kans is helemaal niet zo groot dat je na 1 ronde al zwanger bent vooral niet als je net met de pil gestopt ben want dan blijft toch nawerken (hoe lang eigenlijk?) en dan al zitten stressen vind ik wel wat overdreven maar ik irriteer me er helemaal niet aan..... ieder zen ding wij zijn nu al een half jaar bezig en denken er toch aan om naar de HA te gaan of is dat te vroeg? (ik ga zaterdag nog wel een test doen)
kan zeker een half jaar duren voordat je lijf weer helemaal hormoon vrij is. Dit ligt ook aan de pil die je gebruikt heb. Kan dus ook langer duren (of korter) Een huisarts laat je meestal pas na een jaar proberen terug komen. En dan moet je eerst een paar maanden een temperatuurlijst bij houden. Ontopic: Laat iedereen lekker voelen wat hij/zij voelt. De ene is super nuchter en kan rustig maanden wachten zonder zich zorgen te maken, en een ander heeft daar gewoon meer moeite mee. Als meiden de eerste maand al balen dat het neit gelukt is, zullen ze daarmee vast niet bedoelen dat ze "zieliger" zijn dan iemand die al een jaar bezig is. Daarnaast kun je ook niet van iedereen verwachten evenveel te weten. Hoeveel wist je zelf toen je net besloten had om zwanger te worden? (ik heb het meeste geleerd in alle tijd dat ik hier op het forum aan het zoeken was..) Iedereen veel succes met zwanger worden, hoop dat het jullie snel lukt, ongeacht hoelang je al bezig bent!
PFFF de een irriteert zich hier aan en de ander daaraan zucht......mischien gewoon wat minder irriteren en iedereen lekker zijn eigen ding laten doen! Er zijn ook vast wel weer mensen waarbij het misschien helemaal onmogelijk is gebleken en die irriteren zich er dan weer aan dat jij loopt te zeuren in hun ogen...... Enne denk zelf eens 8 maanden terug, vond jij het toen ook niet heel erg spannend allemaal en dacht je toen ook niet elke keer dat je ongesteld moest worden...zou het? dat je dat dan niet opschrijft...tja en een ander doet dat weer wel!
nou ik ben het er ook niet mee eens... mijn gevoel is mijn gevoel en dat kan niet ontkent worden omdat het bij andere moeilijk gaat. Ik ben in de eerste maand zwanger geraakt maar elke keer als ik ook maar iets zeg (bijvoorbeeld pfff ik ben moe ofzo) dan krijg ik commentaar "wees blij dat je zo snel zwanger bent geworden..." Ik ben toch niet verantwoordelijk voor andere mensen (ook al vind ik het wel heel rot voor die mensen maar die hebben er niks aan als ik mijn mond houdt.) Ik mag toch ook zeker wel af en toe over mijn man klagen bijvoorbeeld terwijl het sommige mensen niet lukt om een partner te vinden... Is een stomme vergelijking maar toch...
Irriteren is een groot woord en ik begrijp dat iedereen snel zwanger wil worden. Maar...... sommige reacties als het niet binnen 2 maanden gelukt is verbazen me ook. Ik denk ook dat het aan deze tijd ligt, we hebben bijna alles in de hand, behalve zwanger worden/blijven.
Ik denk dat het voor iedereen een erg spannende gebeurtenis is. De ene staat er echter wat nuchterder in dan de andere. Ik ken mensen die al een jaar bezig zijn en er nog heel nuchter in staan en meiden die als het de eerste maand niet lukt al behoorlijk onzeker zijn. In ieder geval heel veel succes allemaal! En bespaar je de ergernissen en probeer deze energie in iets positiefs te stoppen!
Tis bij sommige mensen misschien ook een beetje jaloezie? Als ik bij iemand lees die snel zwanger is dan geeft me dat ook wel weer wat hoop dat het bij ons vast ook nog wel zo ver zal komen. Wij zitten nu in ronde 7. Wat me wel op viel is dat ik de eerste 2, 3 maanden op dit forum me irriteerde aan meiden die voor hun nod al testen hadden gedaan. Ik had zoiets van: wacht toch ff een paar dagen, dan weet je vanzelf meer. Inmiddels heb ik zelf al 1x gestest (toen ik rond mijn menstruatie 5 dagen alleen maar bruinverlies had) en 1 x op het punt gestaan (op mijn nod, toen bleek dat ik al een roze veeg in mijn ondergoed had zitten toen ik wilde gaan testen Hoe langer het voortduurt hoe moeilijker het elke maand weer wordt om te wachten en te wachten en te wachten.... Verder vind ik dat iedereen op dit forum evenveel recht heeft op een zwangerschap. Bij de een gaat dat wat vlugger dan de ander, maar ik gun het iedereen hoor.
Ik kan mij er ook aan irriteren en toch merkte ik dat toen wij er voor gingen ook meer mee bezig was dan vooraf gedacht. Dit ook omdat ik opeens 3 verhalen hoorde van mensen waar het niet lukte... daar wordt je zelf ook echt onzeker van. En ja je mag ook zeker niet klagen als het na 5 maanden nog niet raak is en je ziet dat het bij een ander jaren duurt... maar ik vind dat je soms wel even teleurgesteld mag zijn en dan ook even lekker je gal mag spugen. Alleen daarna weer positief verder... Misschien makkelijke praten voor mij, ik was in de 4e ronde zwanger en voel me heel erg gezegend. Heel veel succes meid! En je mag best even teleurgesteld zijn hoor.
hoi dames even voor alle duidelijkheid ik heb niet gezegt dat de dames die nog niet zo lang bezig zijn niet mogen klagen maar je hebt er sommige tussen zitten die net gestopt zijn met de pil en nog geen eens ongi zijn geworden en dan al roepen ja ik denk dat ik zwanger ben en sommige zeggen het 2 dagen na hun eisprong al van ja ik denk dat het raak is want ik voel me zooo zwanger terwijl je innesteling dan nog niet eens is geweest dat soort dingen irriteren mij wel en tuurlijk als iemand binnen 2 maanden zwanger is ben ik een beetje jaloers dan ben ik natuurlijk blij voor die gene maar aan de andere kant denk ik waarom lukte het nou niet zo snel bij mij maar ja ik probeer de moed erin te houden iedereen heel veel s6 met klussen deze maand en de zwangeren gefeliciteerd liefs lisje