Goede morgen dames, Lig ik dan met mijn goede gedrag in het (flevo)zkh. Afgelopen dinsdag na controle bij de vk door gestuurd naar het zkh. Ivm eiwitten in mijn urine en een veel te hoge bloeddruk(140/100 Onderdruk is het belangrijkst). Ik moet blijven totdat de kleine zich aandient of dat ik wordt ingeleid. Het is dus allemaal afwachten. Ik ben nu 35 weken zwanger en mogelijk haal ik de 38 weken niet. Ze gaan proberen om zo lang mogelijk te rekken. Ook moet ik blijven omdat blijkt dat mijn meisje een groeiachterstand heeft van 4 tot 5 weken. Mijn bloed toevoer naar de placenta blijkt wel goed te zijn maar de placenta zelf niet goed doorbloed. Waardoor de kleine meid niet genoeg voeding binnen krijgt. Hierdoor is weer verder gekeken via echo en blijkt ook nog eens dat ik krap zit in vruchtwater. En ze is al volledig ingedaald. Dus wordt regelmatig gecontroleerd. Al met al voel ik me prima. Ik voel de kleine ook gewoon leven en doen. Waardoor ik me nooit geen zorgen heb gemaakt. Dus ook al zou ik geen zw.vergiftiging hebben. Waarschijnlijk zou ze eerder geboren worden. Dus ondanks dat ik me afgelopen dinsdag kapot geschrokken ben, dat blijkt dat het niet zo lekker loopt allemaal. En ontzettend bang ben voor de bevalling. En dat ik dus gewoon 2.5 tot 3 weken in het zkh lig. Kan ik toch ook wel positief zijn en denken. Dat ik haar ook wel eerder in mijn armen kan sluiten en dus langer van haar kan genieten voordat ik straks weer ga werken in juni.
Hoi, Je zit op een redelijk termijn, dat scheelt. Zelf heb ik met 32 wk pre-eclampsie gekregen. Ik was erg ziek, gelukkig bleef de kleine het goed doen en was het echt aankijken elke dag. Ik heb het (tot grote verbazing van de gynaecologen) tot ruim 38 wk volgehouden en ben toen ingeleid. Daarna begon bij mij de ellende (beginnende Hellp) maar dat is een ander verhaal. Neem voldoende rust, let goed op de signalen. Ze zullen waarschijnlijk nu 3x daags je bloeddruk gaan meten en 2x daags een Ctg gaan doen. Zelf kreeg ik om de paar dagen een flowmeting van de placenta. Lig je al aan het infuus? Succes er mee!
Jeetje, dit lijkt mijn verhaald wel. Met 30 wk in t ziekenhuis gekomen en met 33 weken spoedkeizersnede omdat ik te ziek werd, ons meisje in stuit lag en veel te klein voor t termijn. Ze is nu bijna 4 en je ziet er niks meer van. Heel veel sterkte en hoop dat ze t nog even uit kunnen stellen. Elke dag extra in je buik is een dag minder in de couveuze. Knuffel!
Ja naar hoor. Gelukkig zit je op een redelijk termijn, al is dat met een groeiachterstand nog niet tof. Ik ken het, heb HELLP gehad, maar dan na de bevalling. Geen angst voor de kleine, wel voor mijzelf.
Heel veel sterkte gewenst. Ik ga vanmiddag weer naar het ziekenhuis. Voor alsnog heb ik een onderdruk van 100 maar dmv de pillen is die gezakt naar 92 hoef vooralsnog niet het ziekenhuis in maar hoor vandaag dus meer omdat ik maandag ook een GTT had en de groei van de kleine juist twee weken voor liep. Ben benieuwd wat ze vandaag gaan zeggen in het ziekenhuis. Gelukkig zijn ze er goed bij en ketten ze op jou en de kleine dat is het belangrijkste!!!
Ik heb 3 kindjes en heb ook 3x zwangerschapsvergiftiging gehad... en drie kleine kindjes, en bij alledrie merk je er helemaal niks meer van hoor! Mijn kindjes zijn geboren met 38weken, 2405gram, 32 weken 1190gram, en 36 weken 2240gram... Je bent op een prachtig termijn hoor! En kleine kindjes worden vanzelf groot!
Jeetje wat balen! Gelukkig dat je al 35 weken bent en er zo positief in staat. Nu gewoon lekker rustig aan (moet ook wel zh) en fijn dat je nu goed onder controle wordt gehouden. Ik had met 30 weken (na perfecte zwangerschap tot 30 week) opeens hoge bloeddruk en eiwit in urine. Gelukkig hoefde ik niet lang in ziekenhuis te blijven, want met rust daalde mijn waardes al weer. Moest wel per direct stoppen met werken, dus zit alweer even thuis. Zolang ik rustig doe gaat het goed, en als ik meer doe merk ik dat gelijk. Ik wens jou veel sterkte en hoop dat je kleintje nog zo lang mogelijk kan blijven zitten om nog even door te groeien!