wat moet ik doen arbo arts gelooft me niet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mandytjuh, 13 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi...

ik moet toch even iets kwijt en ik hoop dat jullie me een beetje mee kunnen helpen. want ik weet het ff niet meer...
    ik heb dus een WW uitkering nu kreeg ik in augustus dus last van bekken klachten heb toen mijn HA gebeld( kreeg een vervanger) nou daaruit bleek dat ik weldegelijk weer last van BI had ( heb ik van mijn jongste dochter ook gehad)
    ik moest het even met mijn VK overleggen , heb ik dus ook gedaan en van haar kreeg ik hetadres en tel nummer van mijn Fysio die gespecialiceerd is in bekken klachten.
    ik ben nu dus onder controle van mijn Fysio en ik moet zeggen soms heb ik er baadt bij, maar ik heb echt dagen er tussen zitten dat ik gewoon niks kan en dat ik helemaal uitgeteld op de bank lig van de pijn aan mijn rug ed...
    ik heb dus ondertussen het UWV opgebeld en de situatie uitgelegd en die man was heel vriendelijk en zei ook tegen mij... maak je niet druk je gaat nu de ziektewet in en dan krijg je van ons papieren tot hoelang je zwangerschaps ziektewet loopt...
    nou zo gezegt zo gedaan ik heb papieren thuis gekregen dat ik in de ziektewet zit tot 10 weken na de bevalling en dat daarna alles vervals en dat ik dan opnieuw mijn WW aan moet vragen...

nu kreeg ik dus een oproep van het UWV om langs te komen...
    ik gister daarheen!
    ik ben na de arbo arts geweest en ik ben zoooo boos op die man pffff
    als eerst heeft hij een groot dossier op tafel liggen van 6 jaar terug.
    zegt hij... ja ik zie dat je in 2000 psygische klachten heb gehad waar was dat voor? ik moest hem gaan uitleggen van hoe en waarom.
    daar ben ik niet op in gegaan omdat ik nu voor een andere klacht kwam... wat denkt hij wel...
    op een gegeven moment zegt hij hoe laat sta jij op? ik van hoezo???
    ja ik wil weten wat je zoal de dag door doet...
    nouja zeg werd echt geiriteerd hoor heb hem gewoon verteld wat ik deed...
    op een gegeven moment zegt hij ga maar daar na toe dan kijk ik even naar jou rug ed...
    nou ik moest mn handen op de gront aantikken dat ging moeizaam maar het lukte... toen moest ik liggen en mijn been optillen ja dat lukte niet maar toch moest ik het doen...
    oh wat werd ik boos zeg.
    zegt hij ga maar staan ik weet het al.
    je heb helemaal niks ja een beetje vage rugklachten maar meer niet!!!
    ik zei ..pardon??? ja je hoort me goed je heb niks je gaat volgende week maar mooi weer werken!
    ik zei hoe kan dat nou ik verek van de pijn mijn HA, Fysio en VK zeggen alle 3 dat ik BI heb en jij zegt van niet???
    ja zei hij ik terk mijn conclusie en je mankeerd niks!!!
    ja toen moest ik janken boos dat ik werd he ik kreeg die papieren mee en ben zo de deur uitgelopen!!!
    ik moet zo mijn fysio ff bellen kijken of ze niks op papier kan zetten want ik ga dus echt een klacht in dienen he dat begrijp je wel...
    ik was zo over de pis dat ik nu nog hoofdpijn ervan heb!
    kl**thommel bah...

nu heb ik net een andere Fysiotherapeut ( mijne was vrij) aan de telefoon gehad en die sprak er schande van en zei... oh maar dan bellen wel daar wel even heen wat denken ze daar wel...
    dat doet me goed om te horen, maar mijn eigen therapeut spreeken zie ik vrijdag pas weer...
    zou ik dan tot vrijdag wachten om te bellen na het UWV om te zeggen dat ik het er niet mee eens ben of nu gelijk?

kijk ik ben echt niet de beroerdste om te gaan werken, maar als ik thuis al een boteram gesmeerd heb dan kan ik al niet meer fatsoenlijk staan...
    als ik s'avond het eten kook heb ik er een stoel bij staan zodat ik niet veel hoef te lopen en dat ik ff tussendoor kan zitten.
    dus werken gaat nu niet echt makkelijk ( ik zit in de catering normaal gesproken)
    zelfs het zitten is niet prettig, want ook nu voel ik het overal en ik weet nu al dat ik straks weer moet gaan liggen van de pijn!
    ik heb dagen er tussen zitten dat ik met warme kruiken tegen mijn stuitje aan lig en dat ik gewoon niet weet hoe ik me moet gedragen van depijn bij mn schaamstreek/liezen...

maar goed ik zie dat het alweer een te lang verhaal is geworden mijn excuus daarvoor maar moest het even kwijt

ik hoor het wel van jullie groetjes van mij...
    Mandy

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Jezus Maria.... Mandytje....

Wat een verhaal. En wat een kl.... arbo dokter!!! Hallo, dat kan zo maar niet. Heel goed, dat je fysio er achteraan gaat.
    Zelf ook nog een klacht indienen. Kan je nog voor een 2e consult bij een andere arbo arts terecht? Zou ik wel proberen. Deze is niet meer normaal joh! Als ie de papier goed had gelezen, had ie toch kunnen zien wat er aan de knikker is en daar specifieker op kunnen checken...

Een hele dikke knuffel en laat je niet door zo iemand opjagen. Jij weet wat er aan de hand, zo ook je eigen HA, VK en fysio...... Dan moet hij eerst maar eens bewijzen dat die 3 het aan het verkeerde eind hebben.

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik kan je niet echt helpen met je probleem maar ik word er echt kwaad van!
    Ik was ongeveer 6 weken zwanger toen ik al een week moest thuisblijven omdat ik zo misselijk was.
    Ik heb vorig jaar een depressie gehad en ben 4 maanden thuisgeweest daardoor maar dat is nu allemaal opgelost.

Kom ik vorige week terug op mijn werk en hoor ik via via dat mijn baas kwaad is omdat hij dacht dat ik terug depressief was :confused: hallo!!ik had hem een week ervoor gezegd dat ik zwanger was en telefonisch ook gezegd dat ik ziek was wegens mijn zwangerschap.
    Tja,mijn baas was vergeten dat ik zwanger was.

ik ben nu terug 4 weken thuis wegens misselijk,teveel vermageren,geen energie en ook heb ik heel erg last van mijn onderrug en bekken.

De controlearts is nog niet geweest maar ik laat me ook zeker niet doen!

Zij weten niet wat je voelt dus laat je maar niet doen en veel sterkte :D

4. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    die man wilde nog niet eens in de zwangerschaps kaart van de VK kijken en ook wilde hij niks weten over mijn fysio! zijn besluit stond vast zei hij!

ik dien zeker een klacht in dat zowiezo
    en een 2e controle dat mogen ze zeker doen...

bedankt voor je lieve berichtje...

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb lang geleden ook eens mot gehad met de Arbo.
    Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als dat van jou, alleen was ik toen niet zwanger en ging het om andere klachten. Maar die vent deed dus ook precies hetzelfde als bij jou.

Ik heb toen de rechtswinkel ingeschakeld. Dat is helemaal gratis.
    Die hebben gebeld en toen is alles goed gekomen.
    Ik stond helemaal in mijn recht

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nah ja zeg! Echt te erg dit. Ik zit ook in de ziektewet en mijn contract is niet verlengd. Ik heb al diverse keren iemand van het UWV aan de lijn gehad en mij is nu al verteld dat ik waarschijnlijk niet meer zal hoeven werken tot mijn verlof. Ze hebben me nog niet eens gezien.

Maar goed, ik moet a.s. vrijdag, dus ik hoop maar dat er niet ineens moeilijk wordt gedaan...

Ik hoop dat je HA/fysio een mooie brief opstelt en dat het allemaal met een sisser afloopt. Wat een gedoe zeg, net of je zit te wachten op BI.

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja het is echt belachelijk voor woorden
    het is dat hij nog net niet zei of ik eigenlijk wel zwanger zou zijn, maar zo'n type was het wel!

mij werd dus ook verteld dat ik gewoon thuis mocht blijven tot 10 weken na mijn bevalling, maar je ziet wel de arbo arts die beslist boerl*l...

ja sorry maar ben echt boos...

maar wel lief dat jullie ff reageren thnks

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben ook naar de arbo geweest en ik had echt een aardige man hij zei nou blijf maar gewoon lekker thuis van werk en je hoeft niet meer langs te komen en dat was het,nog wel een beetje verder gepraat maar niks raars ofzo.
    Vind het echt niet normaal wat die arbo arts bij jou heeft gedaan,ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ook wat ervaring(en) met arbo artsen. Ze lijken zo meegaand, maar als t allemaal te lang duurt volgens hun, ben je de l*l. Ze willen je gewoonweg weer zo snel mogelijk weer aan t werk hebben hoor!!

10. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    in 1 woord belachelijk!dat ze dat kunnen maken zeg....ik sta er echt van te kijken je zou em bijna aanklagen.ik wens je heel veel suc6 met alles...en geniet van je aanstaande kleintje...

11. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Als ik je verhaal lees zit je in de WW, en zit je nu in de ZW wegens zwangerschapsklachten en ben je beoordeeld door een UWV arts.. Hij heeft je dan waarschijnklijk een brief meegegeven met daarin per wanneer je volgens hem weer hersteld bent. Daar krijg je nog een officieel besluit van. Daar kun je (binnen 2 weken) bezwaar tegen aantekenen. Je moet dan aangeven dat je het niet eens bent met de beoordeling, waarom niet en dat je opnieuw gezien wilt worden. Als dat lukt zou ik meteen (of anders later in de procedure) verklaringen van dokter, fysio etc en stukken uit het medisch dossier meesturen.
    Als je vindt dat de bezwaarverzekeringsarts je slecht heeft behandeld kun je daarnaast ook een klacht indienen. Dat gaat dan puur over de behandeling door de arts.

Toch, als ik zo vrij mag zijn, denk ik dat het contact een beetje uit de hand is gelopen. Het is namelijk heel normaal dat zo'n arts naar het hele plaatje kijkt, dus ook naar jouw eerdere medische dossier. Ook om je klachten te plaatsen in een groter kader zeg maar. Dat hoort gewoon bij zijn vak.
    En het verhaal wat je de vorige dag hebt gedaan, dat noemen ze het dagverhaal. Daar vragen ze dus echt bijna altijd naar. Dat zegt namelijk veel over wat je wel en niet kunt. En na die twee hele normale vragen was jij al heel boos, zo lees ik in je verhaal. Kennlijk is de arts daar niet voldoende op ingesprongen en heeft hij niet uit kunnen leggen dat het allemaal vragen zijn die hij altijd stelt om zijn plaatje compleet te krijgen.

En tja, de uitkomst.. Ik denk dat het verstandig is daar bezwaar tegen te maken. Maar ook dan zal de arts naar je hele dossier kijken, naar je dagverhaal vragen en je evt nog onderzoeken als hij dat nodig vindt...

Succes ennuh: blijf rustig!!!

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    eej jetteke...

ik snap het verhaal wel en zijn manier van werken, maar hij reageerde al gelijk toen ik binnen kwam met een ongeloofwaardige blik.
    uit zijn manier van praten kreeg ik al de indruk dat hij mij niet geloofde
    nou dan krijg je nog is die maffe vragen nou dan heb je mij met mijn hormonen al flink op de kast natuurlijk.
    toen ik daar op die bank lag om oefeningen te doen en mijn benen omhoog moest doen kon ik dat niet en hij geloofde mij niet en moest het gewoon dien! nu door zijn gepor en getrek heb ik gister dus wel heel de dag last gehad... en dat neem ik hem zeer kwalijk!
    de oefeningen die ik van mij fysio heel voorzichtig uit moet oefenen moest ik van hem gewoon doen en niet aanstellen...
    en vervolgens zeggen dat ik NIKS MANKEER en alleen maar vage rug klachten heb!
    nou hij mag het een dag van me overnemen hoor...

verder heeft hij nergens meer naar gevraagt of ik nog meer klachten of iets dergelijks heb hij heeft puur naar mijn bekken gekeken en meer niet!

vrijdag zie en spreek ik mijn fysio en dan hoor ik wel wat ze erover zegt!
    ik kan dan gelijk door na mn VK die zit in het zelfde gebouw.

13. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    oh ja jawel hij had nog 1 vraag gesteld aan mij...

of ik wat aan mijn gewicht deed???
    ( ben niet een van de slankste, maar ook geen michelain poppetje)
    ik antwoorde daarop... dat dat nu niet kon he
    en hij vroeg waarom niet?? ik zei tegen hem dat ik zwanger was en volgens mijn mag je niet lijnen als je zwanger bent!!!!

zo'n vraag stel je toch niet?
    ja natuurlijk wel omdat ik door mijn gewicht last van mn rug kan krijgen!
    nou weet het verschil wel tussen mn bekken klachen of rug klachten...

14. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Rotvraag, snap ik! Weet er helaas alles van ;-(

Succes vrijdag!!!!

15. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    nou dames...

weer ff een update...
    ik heb mijn fysio al aan de foon gehad en ze zei als die arbo arts zijn conclusie trekt dan kunnen wij er eigenlijk weinig aan doen, maaaar zei ze ik zou in iedergeval gewoon aan kaarten want mochten ze dan toch een 2e controle uitvoeren en ons informatie in willen winnen dan kan dat altijd en we staan achter je!

inmiddels heb ik dus UWV gebeld en werd heel ff van het kastje na de muur gestuurd tot ik de juiste persoon aan de foon kreeg.
    hij zou mijn dossier erbij zoeken en mij terug bellen en idd na 5 min belde hij terug!
    hij wilde van mij weten wat nu mijn klachten waren heeft hij ook opgeschreven en hij zei dat ik nog niks hoefte te ondernemen...
    hij ging het zeker aankaarten met die desbetreffende arbo arts en dan zou ik het zeker nog van hem horen... maandag spreekt hij die arts dus ben benieuwd.
    heb die meneer ook gezegt dat ik het niet fijn vond hoe hij tegen mij deed en al zo wie zo niet dat ik die benen omhoog moest doen wat niet kon.
    en dan zijn conclusie natuurlijk...
    hij was heel schappelijk dus ik hoop dat er een positieve uitspraak uit voort komt.
    maar al die personen die ik inmiddels aan de foon heb gehad omdat ze niet precies wisten onder welke afdeling dit viel spraken er schande van...

nou ik ben er weer van tussen groetjes van mij
    ik hou jullie verder op de hoogte

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mandy,

Dit is echt te belachelijk voor woorden. En er zit gelukkig een hoop verschil tussen arbo artsen. Via de KPN heb ik er ooit drie gezien, de eerste was echt een sukkel, boeide allemaal niet. De tweede die dacht met mij mee, die kwam met een oplossing die me 2 jaar van een helehoop ellende heeft geholpen, de derde die ik heb gezien boeide het allemaal geen drol.

En ze werken idd voor de werkgever, dus ze hebben als opdracht om de werkgever zoveel mogelijk ziekteverzuim te besparen. En idd ze zullen je verleden er ook bij oppakken. Maar wat hebben ze eraan als jij staat te werken en om de 10 min moet zitten, of (tja je bent zwanger) staat te janken van de pijn? Wat hebben ze eraan als je niets kunt doen? Of te wel als ze gewoon een medewerker hebben die ze moeten betalen, waar ze totaal niets aan hebben. En waar dus wegens zwangerschap gewoon een " verzekering" voor is. Dus het kost ze dan eigenlijk niets.
    En in dit geval lijkt het mij dat het niets uitmaakt of dit nu is als je in de WW zit of als je werkt in de catering.

Je zou altijd de arbo al op kunnen bellen en aangeven dat je een gesprek hebt gehad bij een arts, waar je je zeer ongemakkelijk over voelt, en dat je graag een tweede gesprek wenst te hebben met een andere arts. Weet namelijk niet of afwachten echt het makkelijkste is.

Groetjes en sterkte!!!!
    Daphne

17. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb zo wie zo tot de 25e september
    en wat ik begrepen heb net, is dat ik nu nog niets hoef te doen want pas als ik de bevestigings brief binnen heb dan pas zou ik stappen kunnen ondernemen...
    maar ik kreeg wel een redelijke indruk van die meneer die ik net gesproken heb
    heb het idee dat ik een herhalings controle krijg bij een andere arts of zo
    ik zie wel.

maar weet je wat ik dan weer l*llig vind
    als ik toch weer arbeidsgeschikt word verklaard zou ik echt weer moeten werken omdat ook mijn WW nu afgelopen is en zou hem weer opnieuw moeten aanvragen en dat duurd gewoon weer 8 weken...
    maar als ik zou gaan werken weet ik dat ik het geen 10 min volhou en zou ik me gelijk weer ziek moeten melden ja daar trapt geen ene werkgever in...dus met andere woorden krijg nu voorlopig toch geen baan... vooral als ze zien hoe dik mn buik al is dan zijn ze meestal ( niet altijd hoor) al bevooroordeeld...

maar goed ik zie wel hoe alles gaat verlopen

groetjes van mij

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Waar ik me het meest aan erger is dat er soms figuren thuis zitten met een uitkering die het helemaal niet nodig hebben, terwijl iemand als jij, die het echt nodig heeft, gewoon zo wordt behandeld.

Ten eerste mogen zwangere vrouwen wel eens wat beter worden behandeld. Die arbo-artsen zijn meestal mannen en hebben geen idee hoe het voelt om zwanger te zijn. Sommige klachten zijn dan misschien vaag, maar zeker wel aanwezig.

Ik vind het belachelijk dat je als een klein kind wordt behandeld door zo'n arbo-arts. Alsof je voor je lol hele dagen thuis zit!

Gelukkig heb ik er zelf nooit mee te maken gehad. Ik zou als ik jou was bezwaar maken en een second opinion van een andere arts vragen. Bovendien zou ik iemand meenemen, dat mag volgens de folder van UWV. Desnoods iemand van de vakbond of je fysio, dan heb je een getuige.

19. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Maar ik vind het belachelijk hoe die arboarts heeft gereageerd, wat een l*l!

Ik kan er over mee praten. Op dit moment werk ik ook niet maar zit ook niet in de ZW omdat mijn werkgever mij niet in de ZW wil doen omdat hij bang is dat hij failliet gaat. Maar ik moest van hem ook een dokters verklaring hebben, ik heb namelijk heel erge last van mijn rug en mijn lies begint nou ook heel erg pijn te doen. :cry:

Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Dikke kus Fennita

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fennita,

Weet je wat ik gek vind..
    dat je thuis zit en niet in de ziektewet. Want je baas kan je namelijk met als reden zwangerschap ziekmelden, en dan krijgt ie dat vergoed!!!! Dus dan heeft ie geld om vervanging te regelen.
    Dus failliet gaan zou ie niet moeten kunnen gaan daardoor.
    krijg je nu wel betaald trouwens?

Deel Deze Pagina