pff, weet niet zo goed waar ik beginnen moet .. Ik open nooit een topic om even lekker te 'klagen' maar heb er nu wel behoefte aan om het even van mij af te schrijven! Wellicht komt het iemand bekend voor en sta ik er niet zo alleen in! Ik ben in de 36ste week beland en het gaat allemaal niet echt van harte meer! Door mijn eerdere tweelingzwangerschap is mijn buikwand zo verrekt dat ik nu totaal geen steun meer heb. Resultaat: rugpijn, bekkenpijn .. alles is broos en kraakt! Over de pijn maar niet te spreken! Overdag doe ik teveel, daar ben ik mij heel erg van bewust! Maar ja, het huishouden moet draaiende blijven en mijn 2 jongens moeten ook gewoon verzorgd worden! Even rusten zit er gewoon niet in. Nu krijg ik gelukkig veel steun van mijn vriend! Die hulp kan ik ook echt niet missen! Helaas voor mij zal die steun binnenkort wegvallen.. mijn vriend heeft na maandenlang intensief solliciteren eindelijk een nieuwe baan. Natuurlijk is het voor het financiële plaatje helemaal super dat hij wat gevonden heeft .. maar pff, waarom nu ik net op het einde loop?? Over een paar dagen sta ik er echt helemaal alleen voor en ik weet niet of ik dat wel kan! En of het allemaal niet genoeg is .. sinds een paar dagen heb ik er ook nog een paar behoorlijke aambeien bij! En , zo he, wat kunnen die krengen pijn doen! Ik kan niet meer normaal lopen, liggen, zitten zonder van de pijn te vergaan!! Ik ben nu dus druk in de weer met het curanol zalfje en de tabletten! De meest voorkomende kwaaltjes zoals maagzuur en slapeloze nachten laat ik maar even achterwege! Man man, wat is dit toch pittig! Ik kan alleen maar huilen (wat overigens op het moment wel even oplucht) . Helaas kan de gyn niet veel voor mij betekenen. Ivm een eerdere keizersnede wil ze de natuur haar gang laten gaan dit keer. Door bijvoorbeeld in te leiden is de kans op een uterusruptuur erg groot en dat risico wil ze niet nemen (ik ook niet hoor ). Als dat betekent dat ik overtijd moet lopen, dan is dat niet anders! Natuurlijk wil ik het beste voor mijn kindje en mag het van mij zo lang blijven zitten als dat nodig is (ik heb de andere kant ook gezien; Mijn jongens zijn prematuur geboren en dat wil ik niet nog eens meemaken), maar die kwalen mogen van mij wel verdwijnen! Ik wil zo graag van mijn laatste zwangerschap genieten... Ik kan niet anders dan nog even op een houtje bijten .. ik weet ook niet echt wat ik met dit topic wil bereiken maar misschien dat iemand zich hierin herkent! Ik voel mij er zo eenzaam in!
Jeetje jeetje wat een verhaal! ik herken alleen de slapeloze nachten, maagzuur en de rugpijn.. Is er niet iemand (moeder,schoonmoeder,vriendin,andere fam) die je kan helpen met huishouden enz. Of misschien kan je gyn wel iets voor je doen door te kijken of er iets of iemand is die voor jou dingen kan overnemen? Veel liefs en een uithuilknuffel!
Klaag maar lekker meis. Hoop dat het je een beetje oplucht. ik wilde inderdaad voorstellen om het met je gyn te bespreken maar dat heb je al gedaan. Ik zou het risico ook niet nemen. Kunnen de jongens misschien overdag bij iemand terecht of even een weekendje uit logeren zodat jij iets meer energie op kan doen?
Voor wat betreft de aambeien... wat een krengen kunnen dat zijn he... ik ken je voedingspatroon niet, maar hier nam ik wat extra ijzer tegen de extreme moeheid en toen zat ik muur en muur vast... Toen heb ik besloten dat ik liever moe ben dan ik niet kan poepen met alle gevolgen van dien. Ik moet ook heel erg opletten op wat ik eet en drink. Bij de ha zijn zakjes te krijgen die je door je drinken doet die alles smeuig houdt. Misschien overleggen of je dat mag hebben? verder is er volgens mij geen klap aan te doen... rotdingen!
@SteffieLove , Dankje! Kan ik goed gebruiken! De gyn kan helaas niks voor mij betekenen! Maar gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder die mij vanaf volgende week 2 keer pw komt helpen in het huishouden! Pff, dat is voor 2 dagen toch even een last minder! @Cupido , Schoonmoeder wil de kids gelukkig ook een dag in de week meenemen! Maar zij heeft natuurlijk ook hulp nodig met die 2 boefjes van mij! Je hebt echt ogen in je achterhoofd nodig om een beetje op die 2 te kunnen letten! wbt mijn voeding.. ik zorg dat ik in ieder geval genoeg vezels naar binnen werk! Er is verder gelukkig ook niks mis met mijn stoelgang.. wel zorg ik er nu voor dat ik pas ga als ik echt moet en niet ga persen om het er uit te krijgen. Volgens de gyn is het ook de baby die voor de aambeien zorgt. Het kindje oefent behoorlijk wat druk uit daarbeneden dus helaas voor mij! Hopelijk werkt de Curanol snel! Het zijn inderdaad rotdingen, bah!
He Meis toch... Dat klinkt echt niet best allemaal! Nog even doorbijten, meer dan dat kun je niet doen. Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt! Zorg dat je geen post.depressie oploop he...goed voor jezelf zorgen hoor. Ik ben nu zover...stofzuigen doe ik al weken niet meer...dit neemt manlief over, al doet hij het niet zo regelmatig als ik dat deed. Ik heb nu zo iets...als t iemand stoort dat er wat "droog vuil" ligt, pakken ze zelf de stofzuiger maar! Kan mezelf wel over de kop werken...maar daar heb ik en me hele huishouden niets aan. Ik weet als geen ander hoe dat de "pijn" je zwangerschap kan beheersen! Slapen jou jongens smiddags nog? Ik ga tegelijk met me zoontje slapen elke dag! Heb die rust echt nodig. Wat betreft de aambeien...daar is al genoeg over gezegt! Zijn idd rotdingen waar je niets aan kunt doen. Idd zorgen dat je ontlasting zacht blijft...en de tijd nemen voor een toilletbezoek...neem een boekje mee ofzo! Verder tel ik met je mee af! Dat wist je al! En geloof trouwens niet dat je over de 40w gaat hoor! Ik denk dat je eerder bevalt dan mij (hoop ik niet) Hou vol meis!
Ellendig allemaal! Betreft de aambeien: lidocaine zalf. Ik heb dit van de gyn gekregen. Ik heb ook een enorme,die vreselijk pijn doet. Maar dit werkt! En het mag tijdens de zwangerschap. Doet nu iedere dag iets minder pijn. Gebruik het nu 3 dagen. Sterke!
Tulli, Ja, ik moet inderdaad beter voor mijzelf gaan zorgen maar helaas lukt het mij niet zo! Merk dat ik elke dag steeds een stukje meer chagrijniger word! De jongens slapen overdag niet meer! Dus een tukje doen zit er ook niet echt in! Als ik dan even op de bank ga liggen dan vliegt al het speelgoed letterlijk tegen mij hoofd aan (want dat is natuurlijk leuk, mama pesten ) . Of de jongens gaan op dingen klimmen waarvan ze weten dat het niet mag! Hierdoor moet ik dus alsnog steeds opstaan .. dus heeft het geen zin! Idem met een toiletbezoek! Ik zit dan ook niet rustig omdat ze de boel bij elkaar huilen omdat ik er even niet ben... Dan 'zit' je ook niet zo heel lekker meer! Maar goed, dat is natuurlijk mijn eigen schuld! Het enige dat die twee willen is aandacht van mij of samen met mama er op uit ... en dat kan ik nu niet meer opbrengen! Ik vind het zo sneu voor ze... voel mij daardoor best een slechte moeder! Aleida, bedankt voor de tip! Ik ga er maandag gelijk even achteraan! Desnoods via de HA. Volgens mijn gyn is curanol het enige dat ik mag hebben! De pijn is door de zalf wel enigszins gezakt maar de aambeien blijven dwarszitten! Vooral na elk toiletbezoek verga ik nog van de pijn.. Trouwens, wat heeft jou zoontje een mooie naam! SPN fan??
Oh, en dan nog even dit Dit keer krijg jij de eer om eerder te bevallen! haha .. Nee, ik ben er heilig van overtuigd dat jij de eerste zult zijn! Vorige keer liep je natuurlijk ook voor maar toen speelde ik vals!
Ik doe tegenwoordig vaker de tv aan voor mijn dochter. Bumba of een disneyfilm en ik heb geen kind aan haar. Kan ik ook lekker wat voor mezelf doen. Niet erg opvoedkundig maar dat komt straks wel weer.
Oh zo herkenbaar allemaal!! Ik zit ook met de klachten bandenpijn, rugpijn, maagzuur, slapeloze nachten. En inderdaad tot overmaat van ramp kwamen daar nog een paar prachtige aambeien bij . Bij m'n zoontje ben ik bevallen met 37+5 en dat ben ik vandaag ook en nog steeds geen baby. Weet wel dat als je 1x wat vroeger bevalt dat bij een tweede helemaal niet zo hoeft te zijn, maar kvind het maar niks dat wachten. Ben er ook zo klaar mee, en wil gewoon de baby in m'n armen houden i.p.v in m'n buik. Ik wil dat m'n lichaam zich weer kan herstellen zodat ik ook weer een leukere moeder ben voor m'n zoontje (kan nu zowat niks meer qua tillen en in badje doen e.d). Maar goed.. wachten is het enige wat we kunnen doen he?? Toch wel erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, en dat er meerdere zijn met dit soort ongemakken! Sterkte allemaal .
Hihi Thnx! Inderdaad, spn fan! Mijn huisarts wou mij niks geven. 'S avonds kon ik niet meer van de pijn. Kreeg er veel harde buiken van. Mijn man heeft toen het ziekenhuis gebeld en we konden langs komen. Just in case ivm de harde buiken. De gyn vond het ook een flinke en haalde de chirurg er bij. Hij heeft de lidocaine voorschreven samen met de gyn. In de bijsluiter staat ook dat het mag. Onder de naam: xylocaine is het zonder recept verkrijgbaar. De aambei wordt er niet kleiner van, maar je hebt veeeeel minder pijn! Max 6x daags aanbrengen én na elke ontlasting.
Hallo Meiden, Jeetje erg he al die rot kwalen!! Ik heb ook sinds een paar dagen die "leuke" tros gekregen, wat een ongemak als of ik nog niet genoeg kwalen en ongemak had. Het komt inderdaad door de druk van de baby van binnen uit op de endeldarm. Ik heb echt super huis tuin en keuken middeltje wat mij helpt!! Honing op een gaasje of wattenschijfje en regelmatig vervangen, Letterlijk honing aan je kont maar ze slinken en jeuken stukken minder. Mijn moeder kwam ook nog met de tip natte gebruikte theezakjes tussen de billen liggen eventjes, maar dat nog niet gedaan klinkt zo vies.. Suc6 nog even allemaal zo te zien lopen we allemaal op de laatste loodjes!