moeite met baby wegbrengen naar gastouder over 3 weken

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by odet, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik ziter nu al tegenaan te hikken.
    mijn kindje moet naar een gastoudergezin over 3 weken omdat de kinderopvang vol zit.
    ik zie er zo tegen op.
    mijn kindje bij een vreemde afgeven.
    nee, het gaat helemaal tegen mijn gevoel in.

ik neem aan dat jullie dat ook hebben/hadden.

hoe hebben jullie het opgelost?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    persoonlijk heb ik een beter gevoel bij een gastouder dan bij een kdv, maar die keuze is enorm persoonlijk.

De eerste paar keren een kind wegbrengen is nooit leuk, maar je mag vast overdag een paar keer bellen hoe het gaat?

3. odet

odet Niet meer actief

ja, maar op een kdv is er meer controle.
    bij een gastouder breng je toch je kind weg naar iemand die je niet kent en niemand houd in de gaten wat die gastouder met je kindje doet.
    dat is op het kdv wel anders, daar loopt meer personeel rond, dus daar heb ik dan toch een beter gevoel bij.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    zo zie je maar, de keus tussen een gastouder en een kdv is zeer persoonlijk.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik denk dat als het niet anders kan dat je dan zult moeten doorbijten.

Spreek met je gastouder af dat je een paar keer belt de eerste dag of zo.

En als het echt helemaal tegen je gevoel ingaat zou je natuurlijk kunnen overwegen om te stoppen met werken. Dat is namelijk wat ik gedaan heb.
    Maar het moet natuurlijk wel kunnen en je moet het willen.

Sterkte ermee, het lijkt me ontzettend moeilijk maar wat ik van andere moeders hier lees is dat het wel steeds een beetje makkelijker word.
    Ik denk dat het vertrouwen ook moet groeien dat het goed gaat met je kindje bij de gastouder, en dat heeft tijd nodig.

Maar ik blijf het een onnatuurlijk iets vinden dat kleine baby's al zo jong van hun moeder gescheiden moeten worden. Ik hoop echt dat het verlof ooit nog verlengd zal worden.

Nogmaals veel succes, het komt vast wel goed!

6. odet

odet Niet meer actief

ik heb besloten om hem niet meer naar een gastouder te brengen.
    ik heb met een bekende afspraken kunnen maken gelukkig.
    het ging idd helemaal tegen mijn gevoel in.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Top! Achter je gevoel aangaan is met zoiets het beste wat je kunt doen. Fijn dat je een andere oplossing hebt gevonden.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik vond het ook heel erg en heb er zelfs om moeten huilen (erg he) zo verschrikkelijk vond ik het. aan de andere kant werd ik gek van het thuis zitten en een kdv was voor mijn geen optie. ik heb gekozen voor een gastouder en na 1 weekjes was ik er aan gewent en nu gaat ze zonder problemen weg. Het is zowie zo raar om weg te gaan zonder je kindje :) maar het went hoor.

het is belangrijk dat je je goed voelt bij de gastouder en blijkbaar was dit bij jou niet het geval en dus groot gelijk dat je je gevoel volgt

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik moet eind volgende maand weer an het werk en ik zie er nu al als een berg tegenop om alyssa weg te moeten brengen. ik moet van mezelf alyssa volgende week een paar uurtjes bij mn schoonmoeder brengen om te wennen. we moeten er alle 3 aan wennen dus kan het maar beter gebeuren als ik nog thuis ben.
    alyssa gaat ook 1dag in de week naar een gastouder. ik ken haar nog niet persoonlijk, maar heb haar al wel een aantal keer door de telefoon gesproken en ze kwam erg aardig op mij over. was ook erg enthousiast dat ze op zo`n klein kindje mag gaan passen. wat ik van vrienden heb gehoort is ze erg aardig is superlief voor de kids. ik heb er gelukkig wel een goed gevoel bij, al zie ik er wel erg tegenop.

liefs doris

10. odet

odet Niet meer actief

ik heb ook gehuild hoor, toen ik hem voor het eerst weg moest brengen (wel naar mijn schoonzus gelukkig, dat scheelt alweer)
    de 2e dagging al veel beter.
    nu bel ik nog wel elke dag, gewoon om te kijken hoe het gaat.

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Weer moeten gaan werken en je kind naar een oppasadres brengen is voor bijna alle moeders iets waar ze tegenop zien. De eeste dag, je kind los te moeten laten terwijl het nog zo afhankelijk is. Het is eigenlijk heel onnatuurlijk, een kind op borstvoedingsleeftijd weg te brengen. Zou in de natuur niet voor komen. Een paard, aap of leeuw laat haar jong ook niet achter bij soortgenoten met een flesje (gekolfde) melk. ;)

Probeer er achter te komen of dat het is, wat dus heel natuurlijk is, of dat je geen vertrouwen hebt in dit specifieke opvangadres en je iets anders moet gaan zoeken.

Share This Page