Het kan ook maar zo zijn dat ze op het kdv wel goed slaapt hoor. Luc slaapt eigenlijk altijd wel goed maar is bijvoorbeeld nooit thuis in de box of wipstoel in slaap gevallen. Sinds hij naar het kdv gaat gebeurt het daar regelmatig en slaapt hij soms thuis ook in de box. Al die kindjes en indrukken zijn vaak zeer vermoeiend voor die kleintjes waardoor ze toch vaak anders op situaties reageren als dat jij gewend bent. Ik ben trouwens 3 weken van te voren voor een intake geweest en Luc is toen 2x een halve dag wezen proefdraaien. Dit ging hartstikke goed alleen eten ging in het begin beetje moeizaam. Zelf het inbakeren was geen probleem voor het slapen gaan. Is nu gelukkig niet meer nodig, maar ze doen nergens moeilijk over en ze weten wat ze doen. Heel veel succes. Het is ook wel heel eng om je kindje daar achter te moeten laten, maar meestal vinden ze het hartstikke leuk.
Even een update.... Het slapen gaat hier, sinds gisteren eigenlijk, weer wat beter. Was waarschijnlijk het sprongetje en dat heeft een beetje lang geduurd. Ze valt nu zelfs soms duimend in slaap, dat is echt heerlijk! Net ook, ik leg haar in bed, ze jengelt echt maar een heel klein beetje, pakt haar duim en slaapt... Nog steeds niet lang, maar dat zijn we wel gewend. Ik heb inmiddels de intake gehad en maandagmiddag gaat ze wennen. Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat ze het erg leuk gaat vinden, maar ik vind het zelf zoooo moeilijk. Het liefst zou ik altijd lekker bij haar zijn (of mijn vriend), ik vind het zo moeilijk haar in vreemde handen achter te laten, al zijn ze wel heel lief daar en ze vinden haar nu al leuk! Maar ik krijg nu al buikpijn als ik er aan denk en ik mis haar nu al.... Maar ik denk dat meer moeders dat wel zullen hebben en als het straks allemaal lekker loopt en zeker als ze wat ouder is, vind ik het alleen maar fijn. Bedankt voor jullie reacties! Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is! Liefs, Snoopy
succes maandag! Fijn dat het nu zo goed gaat eerste keer dat Jesse moest was ik erg verdrietig ik wilde een kindje en ging het nu wegbrengen maar dat heb ik nu helemaal niet meer. Hij heeft er prima naar zijn zin kan zich veel beter vermaken nu en ze zijn zo lief voor hem! succes en laat ff weten!
Snoopy ik begijp goed dat je het er maar moeilijk mee hebt... Ik ben ook altijd bang als ze naar mijn moeder is of op het KDV dat ze er een potje van maakt. Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik niets meer opschrijf voor mijn moeder of niks meer zeg op het KDV, want het klopt toch niet! Het lijkt wel of ze daar beter slaapt dan thuis. Op het KDV hebben ze haar zelfs nog nooit horen huilen. Niet dat ze nou zo'n jankerd is, maar dat verbaasd me toch wel. Gewoon aangeven hoor, en lekker elk uur (of nog vaker) bellen als ze daar is. Ik heb op mijn werk ook aangegeven dat als het niet goed gaat dat ik mijn meiske op wil halen. Dat begrijpen ze heel goed, maar het is nog niet nodig geweest Succes alvast!
Berna, herkenbaar hoor wat jij zegt, je wil je kindje helemaal niet wegbrengen! Maar ik doe het juist vooral voor Eva, voor haar is het straks alleen maar leuk daar, en nu kan ze er nog makkelijk wennen. En voor de extra centjes is het ook wel fijn, ook voor haar, al merkt ze daar nu nog niets van . Guppie, ik bel juist niet, ik ga ervan uit dat het goed gaat, anders zullen ze mij wel bellen. Mocht iets namelijk niet helemaal lekker gaan, ga ik me daar alleen maar druk over maken. Dat hoor ik dan liever achteraf (beetje struisvogelpolitiek , maar werkt wel voor mij). Maar vandaag dus de wenmiddag en het is heel goed gegaan! Ze begon meteen al te lachen naar 1 van de leidsters en keek aandachtig om zich heen. Het slapen ging ook goed, de laatste tijd gaat het thuis trouwens ook super, soms een beetje mopperen, maar huilen haast niet meer. En op het kdv ook, ze heeft even gekletst/gemopperd en toen ze na 5 minuten gingen kijken lag ze al te slapen met duim in haar mond. En ruim een uur later was ze wakker en lag ze net als thuis op haar zij aan de spijlen te trekken . Dat lijkt dus wel goed te zitten. De fles ging iets minder, ze is sowieso snel afgeleid, ook als ze bij mij (aan de borst) drinkt. En dan met de fles in een drukke omgeving met vreemde 'voedsters', dan is dat even wennen. Maar uiteindelijk had ze na een uur haar flesje leeg, ze zijn met haar op een kantoortje gaan zitten. Geweldig dat ze dat hebben gedaan, geeft me zo'n goed gevoel! (las net het verhaal van jouw kdv, Anneliesje , ben blij dat ik dat niet eerder had gelezen...). Wat was ik blij toen ik haar mocht ophalen! Eva was al aardig moe geworden, dus hadden ze haar even in zo'n schommelstoel gezet en daar zat ze lekker te duimen en een beetje rond te kijken, zo lief! Toen de leidster haar pakte lachte ze al naar me en toen ik haar vasthad en de leidster met mij aan het praten was, was ze de hele tijd naar haar aan het lachen! Ze vinden haar helemaal geweldig, ze kan zich ook prima zelf vermaken en ze vonden het geweldig om te zien dat ze zo lang op haar buik speelt en als ze moe wordt haar hoofd niet gewoon neerlegd, maar gaat 'headbangen'. Hadden ze volgens mij niet eerder gezien. (ik vind het vrij normaal, maar weet niet beter ) Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden! Liefs, Snoopy
Hoi Snoopy, net het hele draadje gelezen. Wilde al gelijk schrijven 'komt goed! komt goed!', maar de wendag is inmiddels alweer achter de rug lees ik. Ik ben blij voor je dat het goed gegaan is, dan valt er een last van je schouders hé? Mijn eerste was ook erg moeilijk met in slaap vallen, dus ik had dezelfde zorgen als jij. Maar het bleek dat ze op het kdv veel beter sliep dan thuis. Het zijn superlieve meiden op het kdv, als snel laat je je schatje met een gerust gevoel bij ze achter!
Snoopy fijn dit te lezen.. maar had dit wel verwacht hoor! Die meid van jou pakt ze allemaal in daar op het KDV!
Snoopy, ik ben ook nooit hoor. Om dezelfde reden als jij aangeeft Goed om te lezen dat het zo goed is gegaan en helemaal super dat ze zo de tijd namen voor haar flesje zeg!
Thijs slaapt bij de oppas ook veel beter dan thuis hoor! Vreemde omgeving maakt meer moe denk ik.. dus ik denk dat Eva heus wel gaat slapen daar!