Volgorde tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paske, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Even een vraagje:
    Is de volgorde voor het doorkomen van de tandjes een standaard vaste volgorde??

Mijn zoontje van bijna 14 maanden heeft nu de onderste 2 tandjes, en anderhalve week terug zijn er boven 2 doorgekomen, echter.......ik had de 2 voortandjes eerst verwacht, maar meneer heeft ( zo te zien) zijn 2 hoektandjes gekregen. We hebben nu een kleine dracula in huis, heel raar gezicht hoor :D

Ik vroeg me af of het wat uitmaakt??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Hier al maanden een dracula. Eerst 2 ondertandjes (midden), toen twee boventandjes (buitenste snijtanden), daarna weer twee ondertandjes (buitenste snijtanden) en nu lijkt het alsof er boven in het midden 1 tandje bij gaat komen.

De volgorde die meestal in boekjes staat aangegeven is een soort richtlijn. Bij veel kindjes gaat het ook zo. Maar daar zijn bijna net zoveel uitzonderingen op te vinden. Uiteraard heb je er geen invloed op, dus tja...

Het maakt voor het gebitje zelf niks uit en meestal eten ze er ook niks minder om ofzo!
    Hier staan de tandjes zelfs schots en scheef en ook dat maakt voor nu allemaal nog niks uit. Het gaat om het uiteindelijke gebitje ná het wisselen, maar dat duurt nog even ;)

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn nichtje had dat ook. Wij noemden haar allemaal bokito. hahaha Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron kreeg eerst 4 snijtanden en toen 4 kiezen. Maakt niks uit. Er zijn veel kindjes die zich niet aan de richtlijnen houden ;)

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier gaat het tot nu toe volgens de boekjes, alleen in een snellere tempo. Hij is bijna 6mnd en heeft zijn 2 onderste voortandjes en sinds 2 dagen zijn ook de 2 bovenste voortandjes tegelijk tevoorschijn gekomen. De boekjes geven het gemiddelde aan, maar elk kind blijft anders.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hoor, het komt goed. Hier ook een dracula in huis gehad! Zo'n leuk gezicht. Nu hele al een poosje helemaal vol tanden, alleen achterste kiezen moet nog doorkomen.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay heeft onder 2 tandjes en boven zit er ook 1 aan te komen... Maar ik weet nu nog niet precies of dat nu de voortand boven is of de tand ernaast :p (voor mijn idee is het niet helemaal de voortand maar we zullen het zien als hij helemaal door is )

8. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ons meisje houd blijkbaar niet van "het boekje" want ook hier eerst 2 tandjes onder en nu 2 hoektanden boven ook een draculaatje dus maak me er niet zo druk om ze doet niets volgens het boekje hihi

9. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Hier klopt er helmaal niet van... eerste tand met 16 maanden en dat was een boven voor tand.. Toen een kies.. toen nog een kies.. daarna de andere voor tand boven en een kies en onder nog geen snijtand te zien of te voelen... En volgens mij komt er al een 3e snijtand boven bij... Geen touw aan vast te knopen dus....

10. Bri

Bri Niet meer actief

mijn zoontje kreeg (keurig volgens het boekje) eerst z'n twee onderste snijtanden, daarna rechtsboven. maar de 4e tand klopte niet; hij kreeg de tand die rechts van de rechtsbovensnijtand zat. beetje scheef bekkie dus, maar ook geen dracula.
    is helemaal goed gekomen; we wachten alleen nog op de 2e set kiezen.

Deel Deze Pagina