Ik moet maar blijven eten, word anders misselijk..duizelig..of val zowat neer. Honger...niet normaal, knorren knorren knorren Nu ook, heb 4 sinasappels op, 4 kleine stukjes chocolade en mn maag knort gewoon! Ik heb gewoon geen zin meer om te eten maar natuurlijk moet dat. En dan wil ik avondeten...valt me heeeel zwaar. Niet overgeven maar word er misselijk van en moet hele diepe boeren laten. Pfff heb zoiezo al even niet mn dag dus moest gewoon even een "zeikminuutje"
Hoi, Ik heb ook de hele tijd door honger. Zowiezo voor de duizeligheid heb ik dextro bij. Verder eet ik zo verdeeld mogelijk over de dag anders krojg ik vreet aanvallen. Nou moet ik zegge dat sinaasappels niet echt vullen he kan je beter gewoon boterham eten ofzo. Maja verder weet ik t ook eigenlijk niet behalve dat t bij mij helpt gewoon gewoon elke 1a2 uur iets te eten.
Ja das waar. Sinasappels zijn niet echt vullend haha. Ik heb nog geen vreetbuien gehad gelukkig, constant kleine beetjes. Maar ik ben overal op uit gegeten (natuurlijk heel overdreven) Fruit, boterhammen, sultana's, yoghurt, vla etc Terwijl ik voorheen een echte snoeper was! Ochjaa komt wel goed, heb net mn huilminuutje ook gehad Hormonen schieten heen en weer!
Ik moet ook blijven eten, elke 1 a 2 uur eet tussendoor vooral liga en manderijnen en drink chocomel. Als ik niet eet moet ik overgeven en komt er ook weinig uit, alles al verteerd.
Hier precies hetzelfde.. in het begin veel beroerd en moeite met warm eten en brood. Daarna een paar heerlijk normale weken, en daarna zoveel maagzuur dat er ook bijna niets in kon (tenminste niet wat ik lekker vind haha), en nu weer HONGEEEEEERRRRRRRRRRR.. Maar goed, je moet gewoon luisteren naar de lijf en dan maar wat meer gezonde dingen eten. Ik eet nu echt wel voor 2, maar ben nog niet zoveel aangekomen, dus mijn lichaam zal het wel nodig hebben
Ik heb sinds een week enorme honger. Ik probeer het echt met voedende dingen op te lossen. Ik ontbijt nu met havermout met frambozen en banaan, dan over de dag 6-8 boterhammen, kop soep, nog wat fruit, dan avondeten, na avondeten wat snoepjes en vaak nog een bakje chips, voor ik ga slapen beschuitjes, en in de nacht als ik wakker wordt ook weer beschuitjes. Ik zou proberen wat voedzamere dingen binnen te krijgen! Sinaasappels en chocolade kan je uk niet echt lekker op groeien . Misschien dat je daarom dag honger gevoel houdt?
Dat is natuurlijk niet het enige wat ik eet maar ik weet wel wat je bedoelt madelein Misschien idd wat meer hartig eten pakken ipv al dat fruit. Natuurlijk niet weg doen maar dat ik meer soepjes en beschuitjes. Boterhammen ben ik nooit een fan van geweesr, eet het wel maar 6-8 krijg ik niet op Ohhh schiet me net binnen. Bij de aldi heb je griekse yoghurt. Die is goed vullend en heel gezond, zitten geen suikers in. Beetje suikervrije diksap erbij en dan zit je wel een tijdje vol. Ga ik me morgen direct halen Als er iemand nog meer tips heeft qua gezond met gevuld eten, graag!
Ik lees mee, kan ook wel wat tips gebruiken!! Hier niet meer misselijk gelukkig maar ik heb zoooo enorm behoefde aan slechte dingen! Pizza, patat, chocola, koekjes, etc.. Verschrikkelijk! En normaal snoep ik zelden.. Haha t lijkt wel of mijn lichaam t wil inhalen Dus wat lekkere gezonde tips hier ook wel welkom!!
ik wilde nét een topic plaatsen over hetzelfde! word er ook niet goed van, ben wel al 1 kilo aangekomen en voel me er echt niet lekker bij. ik eet de hele dag door, gezond meestal, maar ook ongezond gaat er prima in hoor! normaal kon ik me goed houden aan gezond eten of stoppen op een gegeven moment maar nu gáát het maar door . komt ook door misselijkheid ja, als ik een lege maag heb word ik misselijk. eerst dronk ik ook veel water maar nu niet meer, word er misselijk van. gemberthee helpt wel. maar wil gezonder en minder eten! wil niet dik worden (ja, ánders dik ) daar voel ik me gwoon niet lekker bij. mijn man zegt de hele tijd hoe mooi ik ben (zwaar heb ik het he ) maar ik voel me blegh! over mijn lijf herkennen jullie dat ook?
God ja ik lijk met name bij het avondeten wel een bouwvakker Van de week heb ik zelfs nog een stuk pizza opgewarmd 's avonds want ik had er zoooo'n zin in Gisteravond dacht ik, ik moet even op de weegschaal en even kijken wat de schade is maar ik ben .. afgevallen Snap er niks van..
Herkenbaar! Ik eet met de lunch nu soms wel 4 boterhammen terwijl ik eerder altijd echt genoeg had aan twee. Wat bij mij goed vult is yoghurt met cruesli of gewoon alleen (magere) yoghurt. En soms drink ik gewoon een glas melk (is ook nieuw sinds ik zwanger ben) of yoghurtdrink en dat vult ook al. Verder droge crackers, knackebrod met smeerkaas, rijstwafels, bananen (vult beter dan sinaasappels), cup a soup, LU time-out, sultana's, sultana hartig en, gewoon omdat het kan, pepernoten!
@ Sterre: lucky you! maar wel gek ja. je lichaam is hard aan het werk blijkbaar! @hippydepippy: klinkt hardstikke gezond hoor. zo doe ik het ook maar toch ook wel koekjes etc enne pepernoten niet te veel. las iets dat speculaas (en dat zit ook in pepernoten toch?) niet heel goed is voor zwangeren..
Je moet wel kilo's pepernoten wegkauwen voor het een schadelijk effect kan hebben, er zit nauwelijks meer kaneel in verwerkt. Maar wel heel veel suiker en daar groei je natuurlijk wel van. Ik at gewoon wat meer in de ochtend, dat hielp echt tegen snaaibuien. En misschien een tip: een maaltijdshake van de kruidvat, jaja, die dieetdingen als tussendoortje... ik vind ze lekker!!! Er zitten 200 calorieen in en goede eiwitten en voedingsstoffen en ik blijf er lekker vol op. Maar goed, ik spoor ook niet helemaal.. haha
Misschien nog iets van cruesli bij de yoghurt gooien? Als je daar van houdt tenminste. En in je yogurt kan je dan wel weer fruit gooien, dat maakt het extra voedzaam .
Lastig he! De eerste weken, voordat de misselijkheid begon, bleef ik ook maar honger houden. Op ten duur wilde ik niet meer eten, werd gek van dat gemaal in mijn mond de hele dag. Nu is de misselijkheid langzaam aan het vertrekken en merk ik dat ik weer soms die holle honger heb. Dan eet ik een boterham, dat vult toch nog het beste. Fruit vind ik een goede optie om de maaltijd net dat beetje extra te geven, tussendoor is dat nu echt te weinig. Althans, voor mij. Eiwitten vullen ook goed, misschien eens kijken naar kwark, eitje, noten?
Oooh ik wou dat ik juist méér kon eten! Ik zit al vol met kleine beetjes....terwijl ik normaal echt heel veel eet... Aan de ene kant wel fijn want ik kom niet zo veel aan...maar ik zou zo graag eens lekker weer een keer ongegeneerd bunkeren! Das weer de andere kant haha...
hahaha zo heeft iedereen wel weer wat te klagen ja eiwitten zijn zowieso ook goed. ik merk; gemberthee helpt echt tegen weeïg gevoel in je maag. ik geef het ook aan mijn man tegen keelpijn/verkoudheid.
Hier ook nu al continue dat lege gevoel en een rommelende maag. Tegelijkertijd heb ik alleen helemaal geen zin om te eten, waardoor ik veel minder eet dan ik normaal deed. Ik zit nog te wachten op tips van m'n lichaam qua voeding Voor nu probeer ik de vieze smaak in m'n mond en de rommelende maag maar gewoon even te negeren. Het is voor een goed doel
OOOO dit herken ik zo erg!! voor ik zwanger was, had ik altijd een lekekr salade voor lunch op werk en in de ochtend een lekkere shake, toen ik zwanger werd, was het 2 sneedjes brood met kaas in de ochtend en thee en iets anders werd ik ziek van. mijn salades luste ik niet meer, leek net karton en ik MOEST brood op. Maar daarnaast at ik om de uur soms half uur iets! Ik leek wel een prullebak, zonder eten kon ik niet leven. dit heb ik tot me 20ste week minimaal gehad, daarna ging het een beetje voorbij, nu zit ik tegen me 36ste week. en nu heb ik eetbuien voor de lol. geen honger, niet eens plek om eten te bewaren maar snoepen kan ik als het beste!!
Tot de 20e week pfff wil weer gewoon normaal eten haha Heb net bananen, appels, mandarijnen, liga, brood, yoghurt, creusli, vla en chips gehaald Kunnen wr wel weer mee vooruit haha. Merk ook als ik echt te weinig eet dat ik boeren moet laten. Niks bij de hand hebben is dan ook zo vervelend. Nu maar nasi maken, misschien dat dat er beter ingaat dan aardappelen. Avond eten is een drama. Daarna lekker veel vla