Zie het niet zitten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mats79, Aug 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Kan het zuigdrang zijn? Speentje of pink proberen :)

2. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Die van mij dronk met 5 weken al 5 keer 150, en met 7 weken 5 keer 180. Dit heeft ze volgehouden tot 5,5 maand, toen weer minder behoefte. Ik was ook bang voor zo jong al grote hoeveelheden te geven. Maar dag en nacht met een hongerige baby is niet vol te houden. Sommige babys zijn nu eenmaal meer nodig. Ik voedde altijd op verzoek, nooit wakker gemaakt, laat zelf maar bepalen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Nogmaals; hoelang duurt een voeding?

4. Mats79

Mats79 Lid

Feb 27, 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh sorry ik ben met voeding 10 minuten bezig

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Veel te kort. Al prop je een liter in 10 minuten, het lichaam krijgt in die tijd geen gevoel van verzadigd.
    Een baby heeft 15-20 minuten nodig om een verzadigd gevoel te krijgen. Alles korter dan dat zorgt ervoor dat het lichaam 'denkt' dat het niet vol zit en blijft een hongersignaal afgeven.
    Punt 2, als een fles te kort duurt zorg je ervoor dat je kindje meer en ergere darmkrampen krijgt.
    Punt 3, bij zo'n korte drinkperiode wordt de zuigbehoefte zeker niet voldaan.

Persoonlijk ben ik fan/voorstander van de dr browns fles. Begin met level 1, gaat dit te snel dan pak je de newborn speen (alleen smalle variant). Ookal is hij geen prematuur, dit kan juist voor langzamer drinken zorgen. Zorg dat het 20 minuten duurt en ga terug naar 90/3 (max). Grote kans dat er dan minder ontevredenheid is.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wilde je even een tip geven wat betreft de draagdoek. Ik heb ook een keizersnede gehad en ben onze dochter vanaf ongeveer 4 weken in een draagdoek gaan dragen. Ik knoopte hem dan veel hoger,net onder mijn ribben. haar hoofdje zat dan net zo hoog als mijn nek maar het hielp wel enorm en ik kon ook weer iets zelf zonder constant mijn dochter op mijn arm. Misschien is dat een optie :).

En inderdaad langer over de voeding doen. Dr. Brown flessen zijn hier ideaal voor.

Share This Page