Thuistest Vruchtbaarheid Mannen???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Debbie91, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist niet goed waar ik deze moest plaatsen...
    Een tijd geleden dat ik op internet ovulatietesten bestelde, kwam ik een thuistest vruchtbaarheid voor mannen tegen.
    Nu mijn vriend en ik wat langer bezig zijn zegt mijn vriend steeds vaker: Misschien ligt het wel aan mij?
    Om nu al naar de huisarts te gaan is een beetje vroeg, in het ziekenhuis kom je pas na een jaar proberen in aanmerking voor onderzoek.
    Toen dacht ik aan zo een thuistest en kijken wat daar uit komt.
    Heeft iemand toevallig ervaring met zo een test?

2. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik kijk naar je onderschrift, maar al wat langer bezig bent??
    Voor je gevoel is dit misschien wel zo, dat begrijp ik volkomen maar sit ben je niet ;)
    7 maanden zijn zeven pogingen. Binnen 1 jaar zijn 80% van de stellen zwanger, binnen 6 maanden 40% van de stellen. Je bent dus echt niet nog niet lang bezig. Het kan overal aan liggen als het niet lukt maar gelukkig kun je na 7 maanden nog niet spreken over verminderde vruchtbaarheid ;)
    Die thuistesten zou je kunnen doen, moet je je niet op vast pinnen want de ene keer heeft een man prima zaad en de volgende keer matig (door ziekte, roken, alcohol, koorts etc) dus alleen als er heel slecht uit komt kun je wellicht keer naar de dokter gaan.
    Ben je al begonnen met temperaturen of ovulatie testen? Dan kun je je ei perfect opsporen en gericht klussen... Zorg wel dat het leuk blijft want wie weet heb je net zoals wij een heel lange weg te gaan en die lange adem heb je dan wel nodig.
    Ik kan je 1 advies geven; blijf praten met elkaar en genieten, echt genieten van de andere dingen om je heen! Als je die twee dingen uit het oog verliest kom je in een gat (waar wij allemaal die langer bezig zijn wel keer in zijn gekomen) en dat ruïneert je relatie.
    Veel succes de volgende ronde en na 12 pogingen hoef je pas de dokter op te zoeken. Wellicht kun je er 2 maanden bij liegen als je eerder wilt maar geloof mij, het wordt er allemaal niet opwindender of spannender op in het ziekenhuis hoor ;)
    Succes

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die thuistesten zijn pure geldverspilling. Die testen bijvoorbeeld niet de beweeglijkheid van de zaadjes, terwijl dat wel een belangrijk aspect is! Thuistesten zeggen dus niet zoveel. Kans is aanwezig dat ze aangeven dat er niks aan de hand is, terwijl er dus wel iets aan de hand kan zijn!

Je vriend kan dan beter naar de huisarts gaan voor een zaadonderzoek. Dat zegt veel meer. De uitslag daarvan zal veel betrouwbaarder zijn dan een thuistest.

Verder staat er voor zwanger worden een jaar. Jullie zijn net een dik half jaar bezig.
    Iedere maand is er eentje als je zwanger wilt worden, dat begrijp ik heel goed. Maar wellicht dat het komende half jaar jullie wel succes biedt!

4. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Weet je je eisprong ongeveer? Met andere woorden is de timing goed?

5. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Ja ik weet dat een jaar normaal is. Ben ook niet van plan om nu al een ziekenhuistraject in te gaan daarom wilde we vast zo'n thuistest doen.
    Ben nu trouwens precies een jaar van anticonceptie af en we hebben het tot juli niet altijd even veilig gedaan. Als je dat erbij telt zijn we al een jaar bezig.
    En waarom een jaar wachten met zaadonderzoek? Als dat niet goed is kun je het maar beter meteen weten.
    Ik temperatuur niet, dan zou ik er helemaal te veel mee bezig zijn. Ovulatietesten deed ik ook, maar ook daar wordt ik gestresst van.
    Ik weet nu ongeveer wanneer mijn eisprong komt, cyclus is niet perfect, maar best regelmatig. Daarbij heb ik een paar dagen rond eisprong veel vruchtbaar slijm waar ik dan echt lange draden mee kan trekken.
    Gelukkig hebben mijn vriend en ik een hele goeie relatie en houden we van veel seks dus daar ligt het hem niet aan. Om de dag of om de 2 dagen doen we het sowieso...
    Heb dat testje besteld, kijk wel wat eruit komt...

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als het niet goed is, kun je het maar beter weten.
    Tja, dikke kans dat de door jou bestelde thuistest gewoon aangeeft dat alles goed is.
    Terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.
    Ze testen namelijk de beweeglijkheid niet.
    Ze testen niet of de zaadjes misvormd zijn of niet.
    Maar als een thuistest jou gerust stelt terwijl het maar een enkel aspect van het zaad test, dan is dat uiteraard geheel aan jou.

Terwijl je intussen gewoon naar de huisarts kunt gaan en nee, daar hoef je geen jaar voor te wachten.
    Een zaadtest via huisarts of ziekenhuis is vele malen accurater en betrouwbaarder. Pas dan weet je echt of het zaad goed is of niet.

7. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa logisch dat is ook zo. Ik denk dat ik evengoed even een belletje ga plegen dat we een keer naar de huisarts gaan. Kijken wat die zegt...

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat het je misschien stress oplevert. Meis een halfjaar is niks geks. Probeer te genieten en zoek uit wat jouw vruchtbare dagen zijn dan komt dat vast goed. Je kunt het zeker met de huisarts overleggen, als het je geruststelt. Ik denk dat de onrust die je er van hebt ook niet bevorderlijk is.

9. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap datje het graag wilt weten maar ronde 7 is echt nog niets en die testen geven je alsnog geen inzicht omdat het niets zegt over de beweeglijkheid van het zaad en of het zaad zaad zonder afwijkingen is. Daarnaast,wanneer je naar een arts stapt na een jaar en dit aangeeft zal de eerste stap ook zijn om te beginnen met ovulatietesten. Als je zo'n thuistest toch wilt doen dan moet je van te voren wel een periode van onthouding aanhouden
    Bij ons op de fertiliteit werd 3 dagen onthouding aangehouden voor de zaadanalyse. Bij een normale zaadanalyse kijken ze naar hoeveel zaad er is, hoeveel goed bewegelijk is, hoeveel de juiste kant op zwemt, hoeveel er afwijkingen hebben enz. Heel anders dus dan zo'n testje.

Deel Deze Pagina